AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #1 Skrevet 11. juni 2023 Jeg er 53 år, og har langt lyst hår. Jeg har alltid hatt langt hår, og har det i hestehale. Jeg er utrolig dårlig på å stelle hår, og ser venninner med kort sveis, som går til frisøren hver 5-6 uke og må hele tiden style håret før de går ut. Jeg setter det bare i en hestehale, og så er jeg klar. 😄 Men så har jeg begynt å tenke. Er jeg rett og slett for gammel til å ha langt hår? Hva synes folket på Kvinneguiden? Kan en gammel dame på over 50 ha langt hår? Blondina. Anonymkode: 8feba...c7d 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #2 Skrevet 11. juni 2023 Synes det er synd at man "må" ha kort hår når man blir godt voksen, så jeg synes du bare skal gjøre akkurat som du vil:) Akkurat det der med at kort hår er så lettvint er bare bullshit uansett. Hadde hår til kjeven en gang. Hver morgen måtte det vaskes, ha i mousse, føne, så glattetang, så hårolje el. Tok en helt time! Og i fjeset hele forbanna tiden! Brukte hårstrikk, hårbøyle og ørtogfjørti hårklyper for å holde sjiten unna fjeset på jobb. Med langt hår tar det 10 sek å børste, og skal jeg ha det unna fjeset så har jeg i en hårstrikk Anonymkode: d27ed...092 20 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #3 Skrevet 11. juni 2023 Ikke noe galt i det! Så lenge håret er sunt og friskt, og selve frisyren passer til ansiktet ditt og personligheten din, synes jeg aldri man blir for gammel til langt hår. Anonymkode: c425f...9a5 3 6
Kaja-81 Skrevet 11. juni 2023 #4 Skrevet 11. juni 2023 Jeg er i 40-årene. Har langt hår, og det kommer jeg nok alltid til å ha😅 Så jeg mener at ja, du kan godt ha langt hår i den alderen, og i alle aldre🙂 Men som poengtert over her, viktig at det ser sundt og friskt ut👍 9 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #5 Skrevet 11. juni 2023 Ja, jeg har alltid syns de eldre damene med langt hår er de flotteste. De må selvfølgelig overdrive og prøve å se ut som ungdommer med å kle seg upassende og fikse på utseendet sitt, men langt hår er flott. Anonymkode: 396d7...351 3 1
Gjest damefraoslo Skrevet 11. juni 2023 #6 Skrevet 11. juni 2023 Ja! Du kan absolutt ha langt hår. Ha det håret du føler deg vel med. Du er ikke gammal, bare godt voksen, akkurat som meg, dame på 38
Andro Skrevet 11. juni 2023 #7 Skrevet 11. juni 2023 Du skal ha det håret du trives med. Satt bak en gammel dame på konsert i helgen som var så utrolig vakker. En ferm og frodig dame i en enkel kjole, og langt, tykt, grått hår som nådde helt ned til rumpa. Jeg ble så fascinert. Tipper at hun var i 70-årene, og håret var utrolig fyldig. 8 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #8 Skrevet 11. juni 2023 Jeg er på din alder TS og synes frisørene har priset seg ut så jeg sparer langt og får en venninne til å stusse tupper. Jeg kommer til å sette det opp i hårtopp eller hestehale, når det bare blir langt nok. 750,- for en klipp er hårreisende og de insisterer også på en vask selv om håret er nyvasket, noe som også koster penger. Jeg hadde kort hår før og gikk regelmessig til frisøren. Anonymkode: 23ad2...6bd 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #9 Skrevet 11. juni 2023 Jeg er ikke fan av at man må følge visse regler fordi man har blitt eldre. At man automatisk ikke kan ha kort skjørt eller langt hår fordi man er over 40. Skal ikke være sånn at det å bli gammel innebærer at kvinner må gjemme seg bort. Selvfølgelig skal du beholde det lange håret ditt, hvis det er det du trives med og håret ditt ser bra ut. Hvis håret er tynt og pistrete kan det selvfølgelig være bedre med en kortere frisyre, men det er et råd som kan gis til alle kvinner uansett alder. Anonymkode: 63bfe...339 11
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #10 Skrevet 11. juni 2023 Det var litt betryggende å høre at jeg ikke er helt på villspor med hestehalen min. 😅 Jeg har ikke verdens tykkeste hår, men det er sundt, veldig glansfullt og helt naturlig lys blondt. Jeg gjør slik som det nevnes over her, får ei venninne til å klippe bort slitte tupper. Frisør er noe jeg går til ca hver skuddår. Sparer nok mye penger der, kontra de som må klippe seg hver 5-6 uke. Jeg er jo som nevnt, håpløs når det gjelder å style spennende frisyrer, så å klippe meg kort sitter langt inne. Jeg har prøvd meg på en kort bob-frisyre, men jeg endte opp med hestehale da også. 😄 Men jeg er jo redd for å bli omtalt som "hun gamle med det lange lyse håret". 😂👵 Blondina Anonymkode: 8feba...c7d
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #11 Skrevet 11. juni 2023 Hehe, huff.. Jeg kjenner jeg blir flau over meg selv i 20-årene som sa til en venninne at hun burde glede seg over det lange håret, fordi det burde klippes før 40.. Som 40 selv tenker jeg ikke det mer. Selv om jeg selv alltid har hatt bobb Anonymkode: 48450...fb7 1
Phoenix Heart Skrevet 11. juni 2023 #12 Skrevet 11. juni 2023 Jeg har passert 40 og kommer ikke til å klippe meg kort, passer det rett og slett ikke. Jeg passer best skulderlangt. 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #13 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men så har jeg begynt å tenke. Er jeg rett og slett for gammel til å ha langt hår? Det er nok det mange tenker seg fram til dessverre. Jeg sier ikke at det er galt å klippe håret kortere etter hvert som en blir eldre, det kan være flere grunner til å gjøre det. Men ikke klipp det fordi du er nådd en viss alder, det er det dårligste argumentet. Det er nok av kommunegrå mus i voksen alder, noen er alt for raske til å sette seg selv i den båsen pga egen alder. Anonymkode: 8ad47...a11
Gjest AnonymBrukar0 Skrevet 11. juni 2023 #14 Skrevet 11. juni 2023 Er 52 år og har ingen planer om å klippe meg kort.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #15 Skrevet 11. juni 2023 Jeg skjønner ikke. Er dette en norsk greie? Hvor lenge har denne "reglen" eksistert egentlig? Anonymkode: 3c046...bb1 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #16 Skrevet 11. juni 2023 Du gjør selvfølgelig som du vil, og det er ingen aldersgrense på langt eller kort hår. Så kan det nevnes at hestehale kanskje er den aller kjedeligste måten å «style» håret både av lange og korte varianter hårfrisyre men jeg vil fortsatt heie på valgfriheten din. Anonymkode: f5bf0...878 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #17 Skrevet 11. juni 2023 Selvsagt kan du ha langt hår selv om du er godt voksen! Trenger ikke å ha kort konesveis. Anonymkode: b0cb2...5a0 3 1
Rebecca30 Skrevet 11. juni 2023 #18 Skrevet 11. juni 2023 Alder har ingenting å si når det gjelder hårlengde! Personlig elsker jeg å ha langt hår og føler meg fortsatt ung og attraktiv med det, og jeg tror også at mannfolka setter pris på variasjon. Vær stolt av hestehalen din og vær deg selv! 3 1
skreppamedleppa Skrevet 11. juni 2023 #19 Skrevet 11. juni 2023 Det er ingenting i veien med å ha langt hår og det er ingenting i veien med å ha kort hår. Jeg kan personlig mene at det er mye kjedelige "frisyrer" med langt hår, eller hestehalehår men om det er det en ønsker så er alder ingen hindring. Jeg kan også synes at hårmoten for kvinner er veldig regid og firkanta der alle kvinner tilsynelatende skal ha langt hår enten de er ung eller gammel og uansett hårtype og ansiktsform og det blir noe litt mormon holdninger over det hele. Men som sagt det synes jeg enten kvinner er i 20 årene eller 50 årene. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #20 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er 53 år, og har langt lyst hår. Jeg har alltid hatt langt hår, og har det i hestehale. Jeg er utrolig dårlig på å stelle hår, og ser venninner med kort sveis, som går til frisøren hver 5-6 uke og må hele tiden style håret før de går ut. Jeg setter det bare i en hestehale, og så er jeg klar. 😄 Men så har jeg begynt å tenke. Er jeg rett og slett for gammel til å ha langt hår? Hva synes folket på Kvinneguiden? Kan en gammel dame på over 50 ha langt hår? Blondina. Anonymkode: 8feba...c7d Klipp det i skulderlengde det er fresht når du er så gammel og samtidig feminint ser litt tragisk ut når du er så gammel å ha det veldig langt man blir dratt og ser utdatert ut Anonymkode: 56b11...a72 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå