Gå til innhold

Bra og billig innbo/ulykkesforsikring..

Anbefalte innlegg

Gjest Summertime
Skrevet

Er student og ganske ny på disse greiene.. Jeg leier en leilighet sammen med en venn, den er ca 80 kvm stor. Akkurat hvor store verdier vi har, er jeg usikker på.. Men begge har det vanlige som digitalt kamera, bærbar pc, smykker, skolebøker og selvfølgelig masse klær og sko.

Er det noen som kan abefale meg en innboforsikring som er bra? Da tenker jeg på pris, hvor villige de er til å betale ut hvis noe skjer med tanke på kvitteringer for tingene og så videre, om de dekker både innbrudd og brann (helt nødvendig) og så videre.

Er det kanskje noen som har en egen studentløsning? Har reiseforsikring i Europeiske da, de virker seriøse nok, men har ikke noe særlig erfaring med hvordan de er hvis ulykker inntreffer.

Skulle gjerne ha kombinert det med en ulykkesforsikring i tilfelle noe skjer med meg, en ulykke eller noe sånt, og jeg for eksempel blir invalid.

Har dessverre ikke altfor mye penger å rutte med, så en studentpakke eller noe sånt hadde vært å foretrekke :) Kommer nok også til å bestille reiseforsikring av selskapet i samme slengen..

Tusen takk for svar dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg studerte på NTH var jeg medlem av NIF som studentmedlem. Jeg mener å huske at de hadde en rekke tilbud for studentmedlemene. I dag heter organisasjonen Tekna og jeg så akkurat at man kunne få en forsikring gratis (man kan velge hva slags, bl.a innbo). Dersom du kan melde det inn i en fagforening så er det mulig at du kan få noe på kjøpet der.

Skrevet

Fagforbundet har studentmedlemsskap og gjennom medlemsskapet kan man få gode forsikringer. Har ikke satt meg så nøye inn i de, men det kan kanskje være verdt å forhøre seg der?

Skrevet

Som medlem av LO har du gratis innbo- og reiseforsikring, samt gode rabatter på andre forsikringene. Innboforsikringen dekker opptil 1 mill, samt enkeltgjenstander eller samlinger opptil 100.000, mener jeg å huske. Studentmedlemsskap i LO koster vel 250 i året, eller noe. :)

Skrevet

er du medlem av noen slags forening?

jeg er medlem av nort sykepleie forening, og har billig forsikring gjennom dem...

Skrevet

Tekna og Nito har tilbud om du studerer noe innen ingeniør/siv.ing.

(gjelder sikkert enkelte andre studieretninger også, men har ikke satt meg inn i det...)

Skrevet

gjensidige nor har avtaler med en del steder. Billigere om du har felre forsikringer der (ulykke, livs, innbo osv)

Skrevet

LO har studentmedlemsskap til kr. 500 pr. år inkludert innboforsikring (uten øvre grense på erstatningen). Da får du også juridisk hjelp hvis du får problemer i din ekstrajobb som student osv.

Du blir plassert i det forbundet som passer best til dine studier. Da kan det hende at du får enda flere forsikringer inkludert i medlemsskapet. Hvis du f.eks. skal bli lærer/adjunkt/lektor, blir du plassert i Skolenes landsforbund og da får du også reiseforsikring (året-rundt for deg og din eventuelle familie i hele verden) og det er jo veldig gunstig. Både innbo- og reiseforsikring for kun kr. 500!

Gå inn på www.loungdom.no eller www.skoleneslandsforbund.no, så finner du mer informasjon!

Skrevet
Er student og ganske ny på disse greiene.. Jeg leier en leilighet sammen med en venn, den er ca 80 kvm stor. Akkurat hvor store verdier vi har, er jeg usikker på.. Men begge har det vanlige som digitalt kamera, bærbar pc, smykker, skolebøker og selvfølgelig masse klær og sko.

Er det noen som kan abefale meg en innboforsikring som er bra? Da tenker jeg på pris, hvor villige de er til å betale ut hvis noe skjer med tanke på kvitteringer for tingene og så videre, om de dekker både innbrudd og brann (helt nødvendig) og så videre.

Er det kanskje noen som har en egen studentløsning? Har reiseforsikring i Europeiske da, de virker seriøse nok, men har ikke noe særlig erfaring med hvordan de er hvis ulykker inntreffer.

Skulle gjerne ha kombinert det med en ulykkesforsikring i tilfelle noe skjer med meg, en ulykke eller noe sånt, og jeg for eksempel blir invalid.

Har dessverre ikke altfor mye penger å rutte med, så en studentpakke eller noe sånt hadde vært å foretrekke :) Kommer nok også til å bestille reiseforsikring av selskapet i samme slengen..

Tusen takk for svar dere!

Send mail til selskapene å be om et tilbud.Slik kan du sammenligne. Ikke alltid det lønner seg å ta det billigste. Se på va man fpr ijen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...