Paradokset Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #121 Skrevet 31. januar 2006 Har vi tradisjoner for å brenne flagg og boikotte nasjoner for hva små ubetydelige aviser skriver? ← Det er fult lovlig å brenne flagg i Norge - kan du fortelle meg hva som er verre med at palestinere brenner det norske flagget enn at en norsk komiker brenner det amerikanske flagget på tv? Boikott er en ikke-voldelig aksjonsform som er utbredt i den vestlige verden. Vil du diktere hva som skal være grunnlaget for en boikott-aksjon? Ett ord; Freedom fries....
Paradokset Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #122 Skrevet 31. januar 2006 Debattens kjerne er jo muslimers reaksjon på tegning av Muhammed. Har ikke hørt om andre religioner som reagerer kraftig på det.. Majoriteten av muslimene er heldigvis moderate og lever ikke alle koranens regler og oppfordringer. ← Føler du at du kan diktere hvordan de skal reagere på dette?
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #123 Skrevet 31. januar 2006 Det er fult lovlig å brenne flagg i Norge - kan du fortelle meg hva som er verre med at palestinere brenner det norske flagget enn at en norsk komiker brenner det amerikanske flagget på tv? Nordmannen som brant det amerikanske flagget gjorde det som et uttrykk mot amerikansk politikk. Tullingene i Gaza brenner også flagg på grunn av norsk politikk, eller hva de tror er norsk politikk. De er bare ikke kunnskapsrike nok til å vite at det ikke dreier seg om norsk politikk, men meningene til en liten ekstremist avis. Boikott er en ikke-voldelig aksjonsform som er utbredt i den vestlige verden. Vil du diktere hva som skal være grunnlaget for en boikott-aksjon? Ett ord; Freedom fries.... ← Freedom fries dreide seg ikke om en fransk avis meninger, men om fransk politikk og franskmenns oposisjon mot US.
Utenriksmedister Skrevet 31. januar 2006 #124 Skrevet 31. januar 2006 (endret) Føler du at du kan diktere hvordan de skal reagere på dette? ← Nei, men jeg observerer, kommenterer og markerer min uenighet. Vil du frata meg retten til det? Forøvrig er Freedom fries 2 ord hehe Endret 31. januar 2006 av Utenriksmedister
Paradokset Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #125 Skrevet 31. januar 2006 (endret) Nordmannen som brant det amerikanske flagget gjorde det som et uttrykk mot amerikansk politikk. Tullingene i Gaza brenner også flagg på grunn av norsk politikk, eller hva de tror er norsk politikk. De er bare ikke kunnskapsrike nok til å vite at det ikke dreier seg om norsk politikk, men meningene til en liten ekstremist avis. .... Freedom fries dreide seg ikke om en fransk avis meninger, men om fransk politikk og franskmenns oposisjon mot US. ← Om begrunnelsen for flaggbrenningen er god eller dårlig er ikke poenget her. Dette er en aksjonsform brukes aktivt i den vestlige verden. Det samme gjelder boikott. Endret 31. januar 2006 av Paradokset
Paradokset Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #126 Skrevet 31. januar 2006 Nei, men jeg observerer, kommenterer og markerer min uenighet. Vil du frata meg retten til det? Forøvrig er Freedom fries 2 ord hehe ← Nei, men du hevdet at det ville ha store konsekvenser for ytringsfriheten om muslimer fikk de samme rettigheter du påberoper deg. Og 10 poeng mht Freedom fries.....
Utenriksmedister Skrevet 31. januar 2006 #127 Skrevet 31. januar 2006 Om begrunnelsen for flaggbrenningen er god eller dårlig er ikke poenget her. Dette er en aksjonsform brukes aktivt i den vestlige verden. Det samme gjelder boikott. ← aksjoneformen vi reagerer sterkt på er truslene om du leser hva som er skrevet. for meg kan de brenne 100 flagg per dag om de vil - men de bommer på "target".
Utenriksmedister Skrevet 31. januar 2006 #128 Skrevet 31. januar 2006 (endret) Nei, men du hevdet at det ville ha store konsekvenser for ytringsfriheten om muslimer fikk de samme rettigheter du påberoper deg. Og 10 poeng mht Freedom fries..... ← Det har konsekvenser overfor pressefriheten fordi journalister vil ikke tørre å kritisere islam av redsel for drapstrusler. Endret 31. januar 2006 av Utenriksmedister
Paradokset Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #129 Skrevet 31. januar 2006 aksjoneformen vi reagerer sterkt på er truslene om du leser hva som er skrevet. for meg kan de brenne 100 flagg per dag om de vil - men de bommer på "target". ← Selvfølgelig skjønner jeg det. Men det var nettopp det jeg påpekte i mitt første innlegg at det er snakk om noen "nutcases". Her fremstilles det som om det er en kollektiv drapstrussel fra alle muslimer.
Utenriksmedister Skrevet 31. januar 2006 #130 Skrevet 31. januar 2006 Selvfølgelig skjønner jeg det. Men det var nettopp det jeg påpekte i mitt første innlegg at det er snakk om noen "nutcases". Her fremstilles det som om det er en kollektiv drapstrussel fra alle muslimer. ← På ingen måte. Men islamske ledere(les imamer) underviser i at det er ok å drepe om Islam blir fornærmet eller kritisert.
Paradokset Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #131 Skrevet 31. januar 2006 Det har konsekvenser overfor pressefriheten fordi journalister vil ikke tørre å kritisere islam av redsel for drapstrusler. ← Akkurat den pressefriheten bør vi gjøre alt for å beskytte, men muslimer må få lov til å uttrykke misnøye med det som skrives/tegnes på andre måter.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #132 Skrevet 31. januar 2006 Om begrunnelsen for flaggbrenningen er god eller dårlig er ikke poenget her. Dette er en aksjonsform brukes aktivt i den vestlige verden. Det samme gjelder boikott. ← Og ja, det drepes rundt omkring i verden hele tiden. Noen av drapene kan forsvares, men det betyr ikke at alle av dem kan forsvares. Det er ikke uttrykksformen det reageres på, men at de bommer på hvem de "straffer". Eller er du ikke enig i at de bommer?
Paradokset Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #133 Skrevet 31. januar 2006 På ingen måte. Men islamske ledere(les imamer) underviser i at det er ok å drepe om Islam blir fornærmet eller kritisert. ← Hvor mange islamske ledere er det som gjør det? Skulle tro de som hadde trykket disse tegningene hadde blitt tatt av dage for lenge siden om dette var tilfelle.
Utenriksmedister Skrevet 31. januar 2006 #134 Skrevet 31. januar 2006 Akkurat den pressefriheten bør vi gjøre alt for å beskytte, men muslimer må få lov til å uttrykke misnøye med det som skrives/tegnes på andre måter. ← Det er klart de kan!! Bevare meg vel, men ikke true folk med vold eller drap.
Paradokset Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #135 Skrevet 31. januar 2006 Og ja, det drepes rundt omkring i verden hele tiden. Noen av drapene kan forsvares, men det betyr ikke at alle av dem kan forsvares. Det er ikke uttrykksformen det reageres på, men at de bommer på hvem de "straffer". Eller er du ikke enig i at de bommer? ← De bommer ja - og slik er det med omtrent alle boikotter. Og om et drap kan forsvares eller ikke er selvfølgelig helt avhengig av hvem du spør. Poenget er at det er en legitim aksjonsform - så kan amn være uenig i måte/mål. Forøvrig er jeg nysgjerrig på hvor mange som stiller seg bak denne boikotten - mistenker at det stort sett er "nutcases"
Utenriksmedister Skrevet 31. januar 2006 #136 Skrevet 31. januar 2006 Hvor mange islamske ledere er det som gjør det? Skulle tro de som hadde trykket disse tegningene hadde blitt tatt av dage for lenge siden om dette var tilfelle. ← De har nå enda en sjangse, men jeg håper politiets vakt rundt ham og familien forhindrer det.
Utenriksmedister Skrevet 31. januar 2006 #137 Skrevet 31. januar 2006 (endret) De bommer ja - og slik er det med omtrent alle boikotter. Og om et drap kan forsvares eller ikke er selvfølgelig helt avhengig av hvem du spør. Poenget er at det er en legitim aksjonsform - så kan amn være uenig i måte/mål. Forøvrig er jeg nysgjerrig på hvor mange som stiller seg bak denne boikotten - mistenker at det stort sett er "nutcases" ← Da er det mange nutcases du for det er danske bedrifter som taper milliardbeløp. http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/01/28/181225.htm "Boykotten koster Arla Foods op mod 10 millioner kroner om dagen i omsætning og betyder nedskæringer på mejerier herhjemme." Endret 31. januar 2006 av Utenriksmedister
Paradokset Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #138 Skrevet 31. januar 2006 Da er det mange nutcases du for det er danske bedrifter som taper milliardbeløp. ← Så langt har jeg ikke sett noen overslag på hva slags tap danske bedrifter vil ha - men det har du?
Utenriksmedister Skrevet 31. januar 2006 #139 Skrevet 31. januar 2006 (endret) Så langt har jeg ikke sett noen overslag på hva slags tap danske bedrifter vil ha - men det har du? ← Jepp! http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/01/28/181225.htm "Boykotten koster Arla Foods op mod 10 millioner kroner om dagen i omsætning og betyder nedskæringer på mejerier herhjemme." Endret 31. januar 2006 av Utenriksmedister
Paradokset Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #140 Skrevet 31. januar 2006 Med tanke på at det finnes 1,3 mrd muslimer i verden synes jeg ikke det er ille.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå