Gå til innhold

Hvordan bli mer selvsikker i senga?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren har vært sammen i snart 9 år, og sex har egentlig aldri vært vår sterkeste side. Jeg er veldig sjenert og klarer ikke å slå meg løs, samt at jeg kommenterer veldig ofte på ting jeg gjør, hvordan jeg ser ut etc. Dette har han sagt at er turn-off, noe jeg forstår godt. Han er heller ikke særlig selvsikker.

Jeg er egentlig en veldig seksuell person, har stor interesse for sex og liker å eksperimentere. Vi har prøvd det meste, men det blir liksom aldri helt 100% fordi vi er usikre. 

Så, hva er deres beste tips til å bli mer selvsikker i senga? Hvordan er deres tankesett?

Anonymkode: 4b4f1...1d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men hva er det som gjør at du ikke er selvsikker da? Er du usikker på egen kropp og utseende? Gir han deg lite komplimenter og betryggelser? Er du fullt og helt trygg på han i andre sammenhenger?

Anonymkode: 39872...b2c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hva er det som gjør at du ikke er selvsikker da? Er du usikker på egen kropp og utseende? Gir han deg lite komplimenter og betryggelser? Er du fullt og helt trygg på han i andre sammenhenger?

Anonymkode: 39872...b2c

Jeg er veldig usikker på meg selv generelt. Kropp, personlighet - alt. Han mener jeg er bra nok som jeg er og er veldig frustrert over den dårlige selvtilliten min. Han er gir meg nesten aldri komplimenter, dette har jeg faktisk tatt opp med han. Han sa han sluttet fordi det ikke er gøy å gi komplimenter til noen som aldri klarer å ta imot dem. Det forstår jeg, og jeg føler jeg har blitt bedre på det, men han gir sjeldent komplimenter selv.

Jeg er trygg på han ellers i livet, han er en god mann som gjør alt for meg og de han er glad i. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Gir sjeldent komplimenter alikevel* mente jeg :)

AnonymBruker
Skrevet

Tips. Bind noe foran øynene hans og tren på å slippe deg løs mens du er oppå han ute at han ser på deg. Det hjalp meg.

Anonymkode: 4be31...c5e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tips. Bind noe foran øynene hans og tren på å slippe deg løs mens du er oppå han ute at han ser på deg. Det hjalp meg.

Anonymkode: 4be31...c5e

Tusen takk for tips!☺️

• Hjerte 1
Skrevet

For å bli mer selvsikker, så må dere to snakke sammen om det, bare det å vite at din partner også er litt nervøs kan hjelpe, eller at din partner er like usikker på hvordan man skal gå frem, så kan man ta det sammen. Godt tips av anonym over her om å bruke bind for øynene.

Kan alltids også gå litt lenger å binde hverandre fast, litt smått i starten (sørg for at din partner KAN faktisk komme seg løs hvis det skulle skje deg noe)

Små skritt, mer erfaring som utgjør mer trygghet.

Gjest Paramount
Skrevet

Skryt av hverandre, enten du mener det eller ikke. Det blir selvoppfyllende. Aldri si noe negativt, ALDRI. Elsk deg selv gjennom partner, tenk på at det er kroppen din, at det er din fortjeneste, det som driver han.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg og samboeren har vært sammen i snart 9 år, og sex har egentlig aldri vært vår sterkeste side. Jeg er veldig sjenert og klarer ikke å slå meg løs, samt at jeg kommenterer veldig ofte på ting jeg gjør, hvordan jeg ser ut etc. Dette har han sagt at er turn-off, noe jeg forstår godt. Han er heller ikke særlig selvsikker.

Jeg er egentlig en veldig seksuell person, har stor interesse for sex og liker å eksperimentere. Vi har prøvd det meste, men det blir liksom aldri helt 100% fordi vi er usikre. 

Så, hva er deres beste tips til å bli mer selvsikker i senga? Hvordan er deres tankesett?

Leve i nuet og kjenne på begjære, bare ta for deg i din egen lyst uten tanke for noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! ☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2023 den 21.31):

Dere må prate om sex sammen med klærne på først, det fjerner tabuen med å være flau når sexen skal starte. Det skaper jo også selvtillit til begge, for i et godt forhold holder vi ikke noe skjult. Og ting som skjules er klink umulig for den andre å se.. da blir det bare gjetting, eller at den andre gjør feil ting. Altså sexen blir aldri maksimal, før man er ærliog og åpner seg fullt ut✔️

"Jeg er veldig sjenert og klarer ikke å slå meg løs, samt at jeg kommenterer veldig ofte på ting jeg gjør, hvordan jeg ser ut etc"

Jeg kan ikke se at det er turn-off at du er sjenert og ikke klarer å slå deg løs. Jeg synes det er skikkelig turn-on.. for da gjør jeg alt jeg kan, for at kvinnen skal bli bedre på å slå deg løs.. Og ikke minst vist henne stor interesse, for at vi skulle ha fått opplevd deilig sex sammen som du savner. Praten mellom partneren burde gå like godt, som når du prater med ei beste venninne. Fordi enkelte har lettere med å prate med andre, enn sin egen partner? Og det kan være fordi enkelte ting er flaut å prate om, men også kanskje litt redd for at partneren kan ta enkelte ting ille opp.

Usikkerhet, redd for å såre, redd for å skuffe, redd for å ikke være god nok.. Slike ting kan kun løses med prat av en forståelsesfull partner✔️

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Støtter det med bind for øynene! Det hjalp meg også. Jeg bandt ham også fast slik at jeg kunne få «slippe til» i mitt tempo. 🙂 

Sånn jeg ser det har du allerede tatt første skritt: Bestemme deg for å slå deg mer løs. Og så tar du små steg. Begynn med det du synes er lettest og ta det derfra.

Å finne ut hvorfor du holder tilbake, kan være en ide. Men hvis du tenker/snakker for mye om det, kan det tenkes det vokser. Så bare finn ut hva det er, og gå videre. Sånne sperrer sitter ofte i hodet, så å lage noen faste fraser du minner deg selv på, når sperrene dukker opp, kan være lurt. Hvis du f.eks. er flau over egen kropp, så husk at vi kvinner har en haug merkelige komplekser som ikke trenger være der - sexy kvinner finnes i alle varianter. Hvis du er redd for å virke «lett på tråden», så husk at hvis det er et sted du virkelig skal få være «lett på tråden» så er det i seng med partneren! 

(Jeg har skrevet litt om sånne tanker her og om hvordan jeg endret mitt syn på egen kropp her.)

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for informative og hjelpsomme svar alle sammen! Dere er gull! ❤️

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Drikk et glass eller to med vin før sex 😉

Anonymkode: d25a6...64a

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Drikk et glass eller to med vin før sex 😉

Anonymkode: d25a6...64a

Det er jo også et bra tips, for vin gjør oss flirefull. Og mye latter får oss til å føle oss trygge på hverandre, men humor er også bra uansett både i hverdagen og sex. Den bryter kleine stillheter, og for at vi ikke skal oppleve sexen som dønn seriøst. Da gjør det ingenting om noen gjør en liten feil, vi flirer det bare av oss og prøver på ny. Slikt blir det god stemning av, for vi koser oss gløgg..

Sex skal være gøy.. for da respektere vi hverandre og gir rom for flaue ting🥰 Dønn seriøs sex er like kjedelig, som å stable høneskit med boksehansker😅

Endret av Bamseklemmer
..små justeringer bare..
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...