Gå til innhold

Jentungen dynket telefonen min i vann...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt frustrasjon her.. jentungen dynket telefonen min i vann så den skrudde seg av.jeg prøvde å tørke den godt og skrudde den på, den skrudde seg av så jeg prøvde igjen og da ville den ikke på. Lagt den i ris men leser nå at den må være av for å unngå kortslutning. Tror den kan ha kortsluttet. Ingen håp nå?? 🥲🥲 den er for gammel til å kunne få igjen på innbo... og i morgen skal vi til Sverige 😪😪🤧

Anonymkode: 21c0b...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk ‘Kjøp og salg’ for ditt område på Facebook. Der får du sikkert tak i en fimelig brukt telefon 

Anonymkode: b4b1a...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynket i vann? Hvor lenge? Tørket litt? Hvor lenge? Lagt i ris? Hvor lenge? 

En telefon som har vært dynket i vann må tørkes i AVSLÅTT tilstand over FLERE dager. Om alt dette har skjedd i dag så er løpet kjørt.

Anonymkode: 54712...e51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som kortslutning ja, eneste sjansen du har nå er ris over flere dager ja.

Hva har Sverige med saken å gjøre?

Anonymkode: 7a63c...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dynket i vann? Hvor lenge? Tørket litt? Hvor lenge? Lagt i ris? Hvor lenge? 

En telefon som har vært dynket i vann må tørkes i AVSLÅTT tilstand over FLERE dager. Om alt dette har skjedd i dag så er løpet kjørt.

Anonymkode: 54712...e51

Den lå på benken ute. Tror ikke mer enn 3-5 min men det var nok til at den ikke tålte det. Jeg sto å spylte reint et basseng for grass og møkkete barneføtter og det tok ikke så lang tid. 3 åringen hadde tatt vann som lå i bunn av tomatplantene, altså de blir undervannet. Hun sto bak meg men jeg qå jo ikke at det var DET hun drev på med 😭 Jeg fant en telefon jeg bruker nå men den er så også delt i 2... skjønner ikke at den fortsatt fungerer men må nok reise å kjøpe ny på mandag... jeg prøvde å skru den på igjen med en gang... alt skjedde i dag, og nå har den ligget i ris i 1 time..

Anonymkode: 21c0b...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres ut som kortslutning ja, eneste sjansen du har nå er ris over flere dager ja.

Hva har Sverige med saken å gjøre?

Anonymkode: 7a63c...dc8

Fant en reserve tlf men den er nesten delt i 2. Dekselet holder den sammen. Kommer ikke inn på bankkontoen min så er krise å ikke ha tilgang til den når alt gikk via telefonen som nå ligger i ris. Håper mannen kan ta fra hans sparekonto.

Anonymkode: 21c0b...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Høres ut som kortslutning ja, eneste sjansen du har nå er ris over flere dager ja.

Hva har Sverige med saken å gjøre?

Anonymkode: 7a63c...dc8

Skal man ut å reise er det en fordel med Mobiltelefon er noen tiår siden det var telefon bokser langs veien om det ikke var kun  på bygda i England (Aidensfield)  :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/10/2023 at 7:56 PM, AnonymBruker said:

alt skjedde i dag, og nå har den ligget i ris i 1 time..

Det var nok minst 20 timer for lite. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig du ødela den når du prøvde skru den på. Men det eneste du kan gjøre er å la den tørke 3 dager og prøve igjen

Anonymkode: 1b758...e58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har så mange spørsmål, som hvorfor hadde barnet telefonen din og hvor gammelt er barnet, hvorfor sier du hun dynket den om det var et uhell og hvorfor er du ikke mer oppdatert på hva du bør gjøre om elektriske artikler som tlf blir utsatt for fukt i en tid der absolutt alle vet osv osv osv og ikke minst hvorfor har du ikke forsinkinger i orden om du ikke har råd til å kjøpe ny? 

Anonymkode: 71dba...fa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La den ligge i ris i noen dager. Jeg sølte store mengder vann over mac'en, og den slo seg av. Jeg lot den ligge i ris i flere dager, og den fungerer fortsatt bra nå mange år senere (men rister jeg på den hører jeg små biter av riskorn som sitter fast inni den 😅

Mobilen har også vært i ris et par ganger, alltid i én dag eller to.

 

Anonymkode: a5c79...b9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til nærmeste Elkjøp/Power. Plukk med deg en pixel 6a/7a eller samsung a serie. 

Anonymkode: b1345...baf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hadde kjøpt en ny med en gang. Hørtes ikke bra ut når den ble dynket i vann..

Noen butikker selger også brukt telefoner så går jo ann å høre med elkjøp eller power om de har noen på lager. Jeg kjøpte brukt iphone 8 på power og fungerer helt fint.

Anonymkode: 5e16e...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...