Gå til innhold

Endimitrose smerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.  Lurer på om det er flere der ute som opplever helvete med smerter under eggløsning? Jeg har operert 3 ganger med kikkhulls operasjon.  Det kommer stadig tilbake.  Men nye ting dukker opp.  Som nye typer smerter under eggløsning.  Ligger her med syke smerter 3 dager etter eggløsning.  Denne eggløsningen var den verste i mitt hele livet.  Våknet av korsryggsmerter og kunne ikke bevege på meg og heller ikke stå eller gå i 4 timer.  Legevakta trodde at det var prolaps.  Men siste konklusjon var eggløsning. Del med meg dine opplevelser og erfaringer. 

Anonymkode: f2c81...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ha sterke eggløsningssmerter ja, men ikke i hver syklus. Men de siste årene har det vært oftere og oftere. Eggløsninsgsmertene mine er helt annerledes enn menssmertene, de kjennes ikke ut som kramper men mer som stikkende smerter. Ofte klarer jeg ikke å bevege meg pga smertene eller jeg må gå bøyd fremover for å ikke strekke på magen. Blir ofte liggende i fosterstilling for å ikke trigge smertene. Heldigvis så varer de ikke så lenge, som regel 1-2 dager hos meg.

Anonymkode: 91a3f...a78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff🥺 også er jeg sykemeldt nesten hver eggløsning 🤣 kommer til å miste jobben snart tror jeg . Jeg har prøver det meste av smertestillende (tramadol ,paralgin, ibux paracet, naproxen osv, og det som funket best og raskest var en voltaren sprøyte som jeg fikk hos legen. Nærmeste er vel voltaren stikkpiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver du å bli gravid siden du ikke bruker hormonprevensjon for å hindre menstruasjon (og dermed også eggløsning)?

Anonymkode: 422d3...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg prøver å bli gravid.  Skal starte opp med ivf i august.  Men blir Endometriose bedre eller borte etter barn ? 

Anonymkode: f2c81...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja jeg prøver å bli gravid.  Skal starte opp med ivf i august.  Men blir Endometriose bedre eller borte etter barn ? 

Anonymkode: f2c81...fc1

Ingen garanti for det nei. 

Anonymkode: 6bbb8...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg prøver å bli gravid.  Skal starte opp med ivf i august.  Men blir Endometriose bedre eller borte etter barn ? 

Anonymkode: f2c81...fc1

Det er det dessverre ingen garanti for. Mine barn er tenåringer, og endometriosen min er verre enn noen gang. Har hatt lap en gang og svidd bort endovev på avveie, men de vil nødig gjøre det igjen. 

Lykke til med IVF, mine er også laget med IVF. Det er en tung måte å få barn på, men for de aller fleste går det bra. 

Anonymkode: 91a3f...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endometriosen forsvinner ikke før du kommer i overgangsalderen. Mange blir bedre under graviditeten og har en god periode for så og komme tilbake. Ikke nødvendigvis at smertene blir som før en ble gravid. Det er vanskelig og spå. Så skal man huske det at selv om man opererer med kikkhull så får man arrvev i magen det kan og gi drag som er smertefulle. Jo mer operasjoner jo mer arrvev. 

Anonymkode: c6bd7...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Endometriosen forsvinner ikke før du kommer i overgangsalderen. Mange blir bedre under graviditeten og har en god periode for så og komme tilbake. Ikke nødvendigvis at smertene blir som før en ble gravid. Det er vanskelig og spå. Så skal man huske det at selv om man opererer med kikkhull så får man arrvev i magen det kan og gi drag som er smertefulle. Jo mer operasjoner jo mer arrvev. 

Anonymkode: c6bd7...f1c

Jeg har operert allerede 3 ganger.  Tror ikke at jeg tørr å operere mer. Men er løsningen kun p-piller eller overgangsalder?

Anonymkode: f2c81...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på p-piller i … 16 år eller noe nå (mer eller mindre levd over halve livet på p-piller), så kan ikke veie inn på akkurat dette med smerte rundt eggløsning.

Men ønsker bare å sende en virtuell klem 💙💙

Endometriose 🤬🤬🤬🤬 det er noe dritt! 

Anonymkode: a0833...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har gått på p-piller i … 16 år eller noe nå (mer eller mindre levd over halve livet på p-piller), så kan ikke veie inn på akkurat dette med smerte rundt eggløsning.

Men ønsker bare å sende en virtuell klem 💙💙

Endometriose 🤬🤬🤬🤬 det er noe dritt! 

Anonymkode: a0833...230

Tusen takk og I like måte 💙 håper at noen forsker litt mer på dette her snart,  og finner en kur eller noe sånt. Setter stor pris på alle tilbakemeldinger,  det har gitt meg litt innblikk på hva som ventes etter fødsel. (Hvis jeg blir gravid)

Anonymkode: f2c81...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...