Gå til innhold

Mensen etter fødsel, gravid igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mensen tilbake for 37 dager siden, 4 mnd etter fødsel selv om jeg fortsatt fullammer. Varte i 4-5 dager som en vanlig mens. Men så har jeg ikke fått mensen igjen. Tok graviditetstest for 3 dager siden som var negativ.

Er det vanlig med veldig lang menssyklus etter graviditet (evnt fordi jeg fortsatt fullammer) eller kan det være falsk negativ graviditetstest?

Anonymkode: aca76...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg fikk mensen tilbake for 37 dager siden, 4 mnd etter fødsel selv om jeg fortsatt fullammer. Varte i 4-5 dager som en vanlig mens. Men så har jeg ikke fått mensen igjen. Tok graviditetstest for 3 dager siden som var negativ.

Er det vanlig med veldig lang menssyklus etter graviditet (evnt fordi jeg fortsatt fullammer) eller kan det være falsk negativ graviditetstest?

Har du hatt ubeskyttet sex?

Anonymkode: 728ad...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uvanlig med ustabil syklus så lenge du fullammer, eller ammer i det hele tatt.

Anonymkode: b2506...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amming er ikke prevensjon. Dersom du har hatt ubeskyttet sex kan du selvsagt være gravid. Ta en ny test om en ukes tid og bruk prevensjon om du ikke vil ha to tette.

Anonymkode: 06c35...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ubeskyttet sex etter det som skulle vært eggløsningsperioden, men vi er ikke super nøye på det siden vil gjerne ha tette barn, ja. Lurer mest på om det er mulig/sannsynlig med falsk negativ, eller om det er vanlig at mensen blir såpass forstyrret

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hadde ubeskyttet sex etter det som skulle vært eggløsningsperioden, men vi er ikke super nøye på det siden vil gjerne ha tette barn, ja. Lurer mest på om det er mulig/sannsynlig med falsk negativ, eller om det er vanlig at mensen blir såpass forstyrret

ts

Dette kan jo ingen svare på her inne. Du har hatt sex, du kan være gravid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette kan jo ingen svare på her inne. Du har hatt sex, du kan være gravid. 

Så du tenker at jeg kan være gravid? selv om jeg tester negativt ca en uke etter uteblitt mens? For det er det jeg spør om.

Også er det helt sikkert mange her inne som kan svare på/har har erfaring med mensen etter fødsel. Så jeg er ikke enig i at ingen kan svare på spørsmålene mine her inne

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så du tenker at jeg kan være gravid? selv om jeg tester negativt ca en uke etter uteblitt mens? For det er det jeg spør om.

Også er det helt sikkert mange her inne som kan svare på/har har erfaring med mensen etter fødsel. Så jeg er ikke enig i at ingen kan svare på spørsmålene mine her inne

ts

Ja, eggløsning kan ha vært senere enn du tror for eksempel. Ville testet igjen om en uke!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

ts

Det er vanlig med ustabil syklus når du ammer og etter fødsel. Du kan være gravid, men mer sannsynlig er syklusen ustabil. 
Den du siterer må mangle leseforståelse eller gjøre seg vanskelig. 

Anonymkode: fac30...b19

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler er vel mulig. Jeg hadde iallfall veldig mye lengre sykluser etter fødsel og ustabil lengde 

Anonymkode: 00755...e6d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på om du har hat eggløsning når du hadde sex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusene mine var ganske lange i starten for så å gradvis bli kortere til de ble normale.

Fikk mensen 1 år etter fødsel da jeg sluttet å amme.

Anonymkode: 5b862...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine første sykluser etter fødsel var helt på bærtur. 45-50 dager lange. Det stabiliserer seg etter noen måneder for de fleste. 

Anonymkode: 4a9f3...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...