AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #1 Skrevet 9. juni 2023 Han sier det er en kompis sine og at han oppbevarer dem for han, sånn at ikke kompisen skal ta for mye. Vet kompisen har hatt et rusproblem men seriøst? «Det er ikke mitt» - er ikke det den dummeste unnskyldningen? Anonymkode: 132fe...e6b
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #2 Skrevet 9. juni 2023 «Jeg holder det for en venn» er vel sånn ca. den mest oppbrukte unnskyldningen for å ha dop… Kan være sant, men ehhhhh. Høres jo sykt guffent ut. Jeg ville tatt det med en god klype salt og fulgt godt med hvis jeg var deg. Anonymkode: 3fbb1...8b9 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #3 Skrevet 9. juni 2023 Det er han som tar det. Så nå vet du at han misbruker sentralstimulerende narkotika på linje med amfetamin og kokain. Det fører til problematisk adferd, lavere empati for andre, er veldig avhengighetsskapende og psykisk ødeleggende. Hjelper ikke å be han slutte, siden han skylder på en kompis for å fraskrive seg ansvar kommer han aldri til å være enig i at bruken er problematisk heller. Har personlig erfaring med eks som brukte det så vet hva jeg snakker om. Legg merke til at det er en eks nå. Anonymkode: fd620...22f 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #4 Skrevet 9. juni 2023 Hva om han faktisk har adhd og trenger det? Men skammer seg for å si det? Du ruser deg uansett ikke på Ritalin .. vær åpen og ikke døm 🙏 Anonymkode: 6bc01...8ed 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #5 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hva om han faktisk har adhd og trenger det? Men skammer seg for å si det? Du ruser deg uansett ikke på Ritalin .. vær åpen og ikke døm 🙏 Anonymkode: 6bc01...8ed Du vet at det der ikke er sannsynlig i det hele tatt. Du er bare en som vil forsvare rusmisbruk. At ritalin ikke er noe å ruse seg på er løgn. Ritalin inneholder samme ingrediens som amfetamin og er kjent for å ruse seg på for de som ikke har ADHD. Det gir en rus lik kokain og amfetamin og er blitt særlig utbredt blandt unge misbrukere (30 og under) de siste ti årene. Anonymkode: fd620...22f 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #6 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du vet at det der ikke er sannsynlig i det hele tatt. Du er bare en som vil forsvare rusmisbruk. At ritalin ikke er noe å ruse seg på er løgn. Ritalin inneholder samme ingrediens som amfetamin og er kjent for å ruse seg på for de som ikke har ADHD. Det gir en rus lik kokain og amfetamin og er blitt særlig utbredt blandt unge misbrukere (30 og under) de siste ti årene. Anonymkode: fd620...22f Du kan da ikke vite at han ikke har adhd. Jeg har det og gikk en stund på høye doser ritalin, men opplevde aldri noen rus. Anonymkode: 44d51...e3d 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #7 Skrevet 9. juni 2023 Sier ikke at fyren har rett heller men at han KAN ha gyldig grunn. Han kan selvsagt også lyve. Ingen oppbevarer medisiner for venner. Anonymkode: 44d51...e3d 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #8 Skrevet 9. juni 2023 Riralin er jo medisiner mot adhd, jeg har venner og familie som bruket det pga adhd. De har fått dette på resept fra lege. Han du har truffet har vel adhd og bruker medisiner mot dette men er flau for å si det. Anonymkode: c7e45...578 1
Helene1982 Skrevet 9. juni 2023 #9 Skrevet 9. juni 2023 Hadde han hatt ADHD, hadde han sagt det og ikke løyet. Var det navn på pakningen? Han har kjøpt/fått disse av kompisen sin eller en annen og bruker dem selv. Ingen passer på medisiner for venner som står på medisiner på grunn av en lidelse de har. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #10 Skrevet 9. juni 2023 Kunne vært verre ting enn ritalin da Anonymkode: 5b443...edb
vil ikke Skrevet 9. juni 2023 #11 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du kan da ikke vite at han ikke har adhd. Jeg har det og gikk en stund på høye doser ritalin, men opplevde aldri noen rus. Anonymkode: 44d51...e3d Jeg har ikke adhd og har misbrukt ritalin, og jo, mennesker uten adhd blir veldig ruset på det i motsetning til de som har adhd som blir roligere. Jeg kunne gå våken i flere døgn i strekk om jeg hadde nok. Man får kjøpt dem på gata og det er veldig populært for det har nesten samme effekt som amfetamin. Riktig nok forskjellige virkestoff. Jeg blir urolig av å høre at han typen her oppbevarer dem for andre, og håper han snakker sant. Hvis ikke er TS sammen med noen som ruser seg. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #12 Skrevet 9. juni 2023 Kan godt hende det stemmer. Jeg har flere ganger oppbevart smertestillende og divs andre tabeletter/pulver hos meg for å prøve å hjelpe en venn med nedtrapping/avslutte. Har ikke tatt noe av det selv. Det ender alltid opp med at han spørr om å få det tilbake bare dager-1 uke etter så jeg orker ikke lenger være behjelpelig med oppbevaring av tullet hans. Så ja det kan faktisk hende at han hjelper en kompis. Anonymkode: 8b496...b9f
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #14 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du vet at det der ikke er sannsynlig i det hele tatt. Du er bare en som vil forsvare rusmisbruk. At ritalin ikke er noe å ruse seg på er løgn. Ritalin inneholder samme ingrediens som amfetamin og er kjent for å ruse seg på for de som ikke har ADHD. Det gir en rus lik kokain og amfetamin og er blitt særlig utbredt blandt unge misbrukere (30 og under) de siste ti årene. Anonymkode: fd620...22f Nei. Ritalin er metylfenidat, et annet stoff. Det virker på mange måter likt, ja, og er sentralstimulerende. Kan godt hende at det er hans? Broren min hadde det på grunn av ADD og fortalte det ikke til dama, verdens streiteste fyr. Anonymkode: bcea2...ecb 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #15 Skrevet 10. juni 2023 Jeg gikk på Ritalin en periode pga adhd utredning. Aldri følt meg ruset på den medisinen. Medisinen funket fint for konsentrasjonen min. Merket jeg ble litt roligere i kroppen og litt mer imøtekommende mot kollega på jobb og samarbeidet litt bedre med andre Anonymkode: 8e22d...ecb
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #16 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du kan da ikke vite at han ikke har adhd. Jeg har det og gikk en stund på høye doser ritalin, men opplevde aldri noen rus. Anonymkode: 44d51...e3d Man får ikke rus av det hvis man har adhd men hvis man ikke har det. Anonymkode: 5fe30...143
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå