Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stort sett hele 20-årene mine kastet jeg bort på en mann som holdt på pinebenken, ville være sammen med meg - men egentlig ikke helt, av og på, syns egentlig jeg var litt ung, men ville ikke at jeg skulle møte andre heller. Jeg var hodestups forelsket og brukte flere år på å komme meg ordentlig over han. Var veldig psykisk nedbrutt i perioder. Vi bodde begge i Oslo. Er nå 33 og har møtt en ny mann, og vi bestemte oss for å kjøpe bolig sammen ca 40 min utenfor Oslo. Det var mange gode argumenter for boligkjøp, men jeg må innrømme at jeg syns det også var ekstra godt å fysisk flytte ut av byen for å gjøre avstanden større til eksen min, og avslutte det kapitlet for godt. Vi kjøpte bolig etter nyttår, og nå i boligoverdragelsene i lokalavisa ser jeg navnet på eksen min, og et annet navn! De har kjøpt bolig tre gater nedenfor oss!! Hva er oddsen. Barna vi eventuelt får vil gå på samme skole, det er samme matbutikk… Kjente jeg ble fysisk uvel av å se det. Selvom jeg elsker samboeren min over alt på jord, varte denne perioden i over 10 år og jeg tar meg selv i å se etter bilen hans, føler at jeg kan møte på han når som helst i butikken og er nesten litt paranoid.. Hater dette så mye!! Han har overhodet ingen tilknytning til dette lille stedet, så det er sikkert det nye dama hans. Han endte opp med å til slutt dumpe meg fordi jeg var «for ung for noe seriøst» da han var 14 år eldre enn meg, også ser jeg at den nye dama hans (ja..søkte henne opp) er enda yngre enn meg igjen. Hva hadde dere gjort? Blir det bedre med tiden og ikke så viktig? Håper det.

Anonymkode: 63e5b...ec6

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp noen psykologtimer og lag en plan for å håndtere dette.

Anonymkode: d07dc...b78

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stort sett hele 20-årene mine kastet jeg bort på en mann som holdt på pinebenken...Vi bodde begge i Oslo. Er nå 33 og har møtt en ny mann, og vi bestemte oss for å kjøpe bolig sammen ca 40 min utenfor Oslo..... Vi kjøpte bolig etter nyttår, og nå i boligoverdragelsene i lokalavisa ser jeg navnet på eksen min, og et annet navn! De har kjøpt bolig tre gater nedenfor oss!! Hva er oddsen. Barna vi eventuelt får vil gå på samme skole, det er samme matbutikk… Kjente jeg ble fysisk uvel av å se det. Selvom jeg elsker samboeren min over alt på jord, varte denne perioden i over 10 år og jeg tar meg selv i å se etter bilen hans, føler at jeg kan møte på han når som helst i butikken og er nesten litt paranoid.. Hater dette så mye!! Han har overhodet ingen tilknytning til dette lille stedet, så det er sikkert det nye dama hans...

Oddsen er vel ganske stor for at begge kjøper 40 min unna Oslo. Men såklart ekkelt fordet. Du kan jo få mannen din til å handle mat. Unger i skolen er vel lenge til ennå. 

Anonymkode: b7eb6...d14

AnonymBruker
Skrevet

Kan du snakke med mannen din om dette?

Ja, det høres jo ut som om en slagplan er på sin plass..

Han har ikke et mer vanlig navn da? Kan det være at han har en navnebror? Du har jo ikke sett ham enda. 

Anonymkode: 90495...7f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynne så smått å se etter ny bolig i et annet nabolag

Anonymkode: 997a7...928

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan du snakke med mannen din om dette?

Ja, det høres jo ut som om en slagplan er på sin plass..

Han har ikke et mer vanlig navn da? Kan det være at han har en navnebror? Du har jo ikke sett ham enda. 

Anonymkode: 90495...7f1

Ikke vær så naiv da. Det er nok eksen. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette handler mere om din mentale helse og ressurser ang håndtering av tap og psykisk påkjenning enn akkurat exens eksistens. 
Vi vil alltid kunne møte på ting fra fortiden som ikke var så hyggelig, men som vi med tiden legger bak oss.  
Stopper denne prosessen opp og såret sldri lukker seg så har det nesten alltid med en selv å gjøre og ikke så mye med at en ble dumpet av exen.
Jeg seg bort i fra vold og misbruk  

Anonymkode: 59faa...16e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Og forresten hadde jeg møtt eksen i nabolaget hadde jeg sagt.. ja det så så idyllisk ut her men vi har lett kjempelenge etter et annet sted for vi mistrives. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg presterte å kjøpe tomannsbolig hvor eksen min eier den andre halvdelen. Falt meg ikke inn å sjekke, ble bare overlykkelig da jeg fant huset til den prisen.  Man blir vant til alt med tiden. Døtrene våre har forresten også blitt venner. 

Anonymkode: 3bfe2...ff0

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg presterte å kjøpe tomannsbolig hvor eksen min eier den andre halvdelen. Falt meg ikke inn å sjekke, ble bare overlykkelig da jeg fant huset til den prisen.  Man blir vant til alt med tiden. Døtrene våre har forresten også blitt venner. 

Anonymkode: 3bfe2...ff0

Denne, TS! 

Forbilde

Anonymkode: dcf84...79c

AnonymBruker
Skrevet

Du må egentlig bare komme deg over det, blir sikkert rart første gangen du treffer på han, så bør det gå seg til. Går det ikke over bør du kontakte noen å snakke med, det er ikke helt vanlig å bli så satt jr over at en gammel eks bor i samme område. 

Anonymkode: 9b9c3...215

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må egentlig bare komme deg over det, blir sikkert rart første gangen du treffer på han, så bør det gå seg til. Går det ikke over bør du kontakte noen å snakke med, det er ikke helt vanlig å bli så satt jr over at en gammel eks bor i samme område. 

Anonymkode: 9b9c3...215

Enig i det, men vi hadde en greie i 10 år, og når jeg får ny samboer og velger å lukke kapitlet og flytte, blir vi naboer omtrent. Langt utenfor Oslo. Et merkelig og irriterende sammentreff 😂

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det er noe trøst, jeg har bodd i gaten nedenfor eksen min i over ett år nå. Vi bodde her begge når vi møttes. Om han vil kan han kaste en Molotowcoctail rett ned på huset mitt. Men vet du, enda ikke møtt han hverken på noen av nærbutikkene eller på gaten. 

Anonymkode: a6247...93c

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på hva du vil ha svar på, men;

1. Fortsett å bo i nyhuset, ignorer og gå videre.

2. Fortsett å bo i nyhuset, gå rundt med klump i magen og sett livet på vent.

3. Flytt til nytt sted.

4. Få terapi og hjelp.

Anonymkode: 4696a...ab1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

To gater over meg bor min erkefiende. Vi var venner før. Men noe skjedde som gjorde at vi ikke kunne være venner lenger.

Har ikke sett henne på flere år selv om vi bor såpass nært og selv om barna våre går på samme skole (heldigvis ikke samme klasse)

Så det er ikke sikkert det blir et så veldig stort problem. 

Tettstedet vi bor på har ca 10.000 innbyggere.

Anonymkode: 2b66b...d77

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eksponeringsterapi hjelper. Du må bare komme deg gjennom det første møtet. Under skal du fake it till you make it. Gradvis vil det bli helt normalisert. Vær glad du slapp å ende opp med en så mye eldre mann. 

Anonymkode: 4dedc...688

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min manns elskerinne flyttet inn over gangen i bygården hvor vi bor!

Ikke så lett å komme over utroskapen da og gå videre da!

Anonymkode: 3841b...2e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min manns elskerinne flyttet inn over gangen i bygården hvor vi bor!

Ikke så lett å komme over utroskapen da og gå videre da!

Elskerinne for to år siden altså.

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min bor rett nede i gata. Har møtt på ham en gang i løpet av 7 år.

Anonymkode: c3434...365

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når eksen er synlig og tilgjengelig hele tiden, vil du etterhvert bli vant med det, oppleve likegyldighet og til slutt glemme helt. Han blir som "enhvermannsen" borti gata.

Lev som normalt, la deg eksponere.

Anonymkode: d6121...2ef

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...