Gå til innhold

Erfaring med torrent sider?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med thepiratebay? jeg vurderer og laste ned musikk slik at jeg kan legge dem inn på pc deretter overføre dem til mp3 spilleren men har hørt at thepiratebay krever at du bruker "VPN" greie for og ikke vise min IP

Anonymkode: d809f...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TPB er bare en nettside for å laste ned torrenter. Bannere som omhandler VPN er bare reklame for ymse vpn-tilbydere, ikke noe TPB selv tilbyr eller har noe med gjøre. 

Man må ikke ha vpn for å laste ned torrenter men det er anbefalt, nettopp for å skjule IP og bli anonym. Egentlig for generell bruk også med all den overvåkingen idag. 

Skal ikke si noe om den og den tilbyderen er best, man bør lese seg rundt og velge en som passer sitt behov. 

Endret av Devilheart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig behovet for å laste ned musikk i disse dager? Og en mp3 spiller? Hadde det vært for å jakte på flac filer med høy dynamisk rating av utgåtte cd'er og sånt kunne jeg skjønt det :)

Last ned en playlist fra Spotify og bruke telefonen.

Uansett, skal du laste ned kikk etter kickasstorrents eller 1337x og skru adblocker opp til 10. Skal du innom piratbukta skru adblocker opp til 12 ;)

VPn er ikke nødvendig, det er litt sånn som at elkjøp skal selge deg ekstra forsikring.

Bruk Tixati eller lignende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

går også an og gå på youtube og søke inn album du er ute etter, så plukke ut sangene du vil ha så konvertere dem til Mp3 fil,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har masse erfaring med TPB. Nå er det slik at den originale nettsiden ble tatt nett i 2014. Kom opp igjen i 2015(?) Og etter det har den gått ned igjen.

Det er nå ganske mange proxy sider av TPB. Trå varsomt, for det er mange ymse sider som er fulle av virus og annet groms. 


Om du ønsker å laste ned torrenter, anbefales VPN. Dette er en liten kostnad kontra all data du laster ned - uavhengig om hvilken data. 

TPB krever ikke VPN, men det anbefales. 

Anonymkode: 892b6...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M71 skrev (51 minutter siden):

Hva er egentlig behovet for å laste ned musikk i disse dager? Og en mp3 spiller? Hadde det vært for å jakte på flac filer med høy dynamisk rating av utgåtte cd'er og sånt kunne jeg skjønt det :)

Last ned en playlist fra Spotify og bruke telefonen.

Uansett, skal du laste ned kikk etter kickasstorrents eller 1337x og skru adblocker opp til 10. Skal du innom piratbukta skru adblocker opp til 12 ;)

VPn er ikke nødvendig, det er litt sånn som at elkjøp skal selge deg ekstra forsikring.

Bruk Tixati eller lignende.

Helt korrekt svar!

Så mye strev for å snyte artistene for et par øre, og for å kunne gi seg selv et langt dårligere tilbud enn spotify kan gi deg for en drøy hundrelapp i måneden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det noen som har erfaring med thepiratebay? jeg vurderer og laste ned musikk slik at jeg kan legge dem inn på pc deretter overføre dem til mp3 spilleren men har hørt at thepiratebay krever at du bruker "VPN" greie for og ikke vise min IP

Anonymkode: d809f...a6f

TPB er blokkert i Norge, så du må bruke en proxy-side i stedet. Hvis du søker på nettet er det massevis av dem. Men siden det er mange som leter etter slikt, så er det mange svindelsider også så vær oppmerksom på det.

VPN er en ekstra beskyttelse mot å bli tatt for piratkopiering, men det er ekstremt lite sannsynlig at man blir rammet av dette. Særlig hvis man laster ned ting som ikke er brennaktuelle i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Snok1 said:

Helt korrekt svar!

Så mye strev for å snyte artistene for et par øre, og for å kunne gi seg selv et langt dårligere tilbud enn spotify kan gi deg for en drøy hundrelapp i måneden.

Spotify snyter dem også, det er omtrent ingen som tjener noe der. De er der bare av frykt for total usynlighet.

Kjøp musikken på Bandcamp isteden.

Anonymkode: 53ef3...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo1991 skrev (5 timer siden):

går også an og gå på youtube og søke inn album du er ute etter, så plukke ut sangene du vil ha så konvertere dem til Mp3 fil,

Eller bare abonnere på YouTube Premium, da er YouTube Music inkludert. Kan jo også kjøpe CD'er fra f.eks. Amazon og rippe de selv i den kvaliteten man ønsker.

Selv om man er fattig så er ikke det en unnskyldning for å stjele. 

Anonymkode: a6f86...2b5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piratebay funker utmerket. Vpn ikke nødvendig 

Anonymkode: 5ea26...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp youtube premium. du kan laste ned appen youtube music som enkelt lager offline spillelister og som genererer svært gode spillelister basert på den sjangeren du hører på ofte med bedre algoritmer og utvalg enn spotify. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Er det noen som har erfaring med thepiratebay? jeg vurderer og laste ned musikk slik at jeg kan legge dem inn på pc deretter overføre dem til mp3 spilleren men har hørt at thepiratebay krever at du bruker "VPN" greie for og ikke vise min IP

Anonymkode: d809f...a6f

Det er 2023 nå ikke 2005....

Anonymkode: 13f1d...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.6.2023 den 2.08):

Det er 2023 nå ikke 2005....

Anonymkode: 13f1d...fff

... og alt som er retro er mye kuuuuulere enn det som er nytt; det er derfor kassetten har gjort comeback.

Snart er det mp3-spillerens tur, og man skal heller ikke se bort fra MiniDiscen.

Anonymkode: 4a528...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brenner Cd’r og elsker å laste ned musikk. Mye av det jeg hører på er ikke å finne på feks Spotify. 
Men for å slippe alt styret med virus på dataen, så anbefaler jeg heller å konvertere fra YouTube til mp3 filer. Bare Google YouTube converter så finner du kjapt en side du kan bruke. Kopier inn url fra sangen du fant på YouTube, så er det bare å laste ned 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DildoShwaggins skrev (6 timer siden):

Jeg brenner Cd’r og elsker å laste ned musikk. Mye av det jeg hører på er ikke å finne på feks Spotify. 
Men for å slippe alt styret med virus på dataen, så anbefaler jeg heller å konvertere fra YouTube til mp3 filer. Bare Google YouTube converter så finner du kjapt en side du kan bruke. Kopier inn url fra sangen du fant på YouTube, så er det bare å laste ned 

Det er ikke nødvendig å bruke eksterne YouTube-konvertere; konverteringen kan gjøres lokalt med programmer som yt-dlp. Problemet med musikk fra YouTube er likevel at lyden der er i m4a-format og kraftig komprimert, og uansett hva man konverterer dette til, blir resultatet langt dårligere enn om man hadde brukt ukomprimert wav eller flac som utgangspunkt, slik at dette er et bedre alternativ rent lydmessig.

Anonymkode: 4a528...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke nødvendig å bruke eksterne YouTube-konvertere; konverteringen kan gjøres lokalt med programmer som yt-dlp. Problemet med musikk fra YouTube er likevel at lyden der er i m4a-format og kraftig komprimert, og uansett hva man konverterer dette til, blir resultatet langt dårligere enn om man hadde brukt ukomprimert wav eller flac som utgangspunkt, slik at dette er et bedre alternativ rent lydmessig.

Anonymkode: 4a528...f51

Nei nødvendig er det ikke, men veldig enkelt og greit om man ikke har helt greie på pc. Mammaen min hadde klart å konvertere gjennom en slik nettside. 
Kvaliteten er selvfølgelig så som så, men jeg brenner cd for å ha i bilen, der spiller ikke lydkvalitet så stor rolle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...