AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #21 Del Skrevet 8. juni 2023 For en merkelig ting å diskutere, jeg blir alltid overrasket over å høre hvordan penger kan skape konflikter innad i en familie. Kanskje ikke konflikt enda, men det kan lett utvikle seg dersom foreldrene deres får nyss i hva som diskuteres. Jeg har ingen barn og kommer heller aldri til å få egne barn. Min bror har fire barn i alderen 6-19 år. Barna har fått mye av våre foreldre gjennom mange år, både fine gaver og penger. Tanken på at jeg burde fått penger når barnebarna/mine tantebarn får penger er så fjern at den absolutt aldri har streifet meg. Har heller aldri tenkt på at det går utover arv, dette er jo foreldrene mine sine penger. Ikke våre penger. Min bror med familie har helt sikkert fått mye mer enn meg og kjæresten min de siste 20 årene. Før min bror fikk barn hadde foreldrene mine i hovedsak 2 personer å gi gaver til, nå har de minst seks personer. Egentlig 8 personer siden min bror er gift mens jeg har kjæreste gjennom mange år. Anonymkode: e82e1...9a6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #22 Del Skrevet 8. juni 2023 Ok. Ser at den av mine søsken som tok opp dette ikke har lik oppfatning som flesteparten her inne. Takk for tilbakemeldinger. Anonymkode: 90547...43c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus85 Skrevet 9. juni 2023 #23 Del Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er skjevdeling at dine søsken sin familie får så mye mer enn din familie. Anonymkode: a6b5b...7ca Det er jo barnebarna som får, ikke barna. Og barnebarna får jo likt, så hvor er skjevfordelingen? Det er ikke penger til familien i sin helhet, men barnebarna 🤦♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 9. juni 2023 #24 Del Skrevet 9. juni 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Vi er tre søsken. Jeg har et barn. Mine to søsken har 4 barn hver. Alle barnebarna får samme sum av mine foreldre. Det skjønner jeg på en måte, for alle barnebarna er like mye verdt. En annen måte å se det på er at dette gir en skjevfordeling av penger mellom grenene til oss søsken. Grovt regnet har "min familiegren" fått ca 300 000 mindre gjennom årene enn mine søskens grener. Vi søsken har snakket om dette uten å enda vite hvordan det bør løses. Et søsken og jeg mener hver familiegren bør ha lik sum og at det løses ved at jeg får "mellomlegget" slik at barnebarna fortsatt får lik sum. Det andre søskenet mener dette ikke har noe med å dele likt mellom oss barna å gjøre og at vi ikke kan se på dette på samme måte som med arv. Noen tanker rundt dette? Anonymkode: 90547...43c Det er ikke din familiegren som har fått penger, det er barnebarna. Hvilke gaver dine barn får har ingenting med deg å gjøre. Besteforeldrene dine er rettferdige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hill83 Skrevet 9. juni 2023 #25 Del Skrevet 9. juni 2023 Det forsvinner ingenting fra arven da det ikke har blitt delt ut noe arv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #26 Del Skrevet 9. juni 2023 Så lenge barna får like mye og foreldrene ingenting er det rettferdig. Anonymkode: 7a3e3...1ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #27 Del Skrevet 9. juni 2023 Jeg er barnløs i bestemoralder med to tantebarn. Det ene har stiftet familie - giftet seg og fått 2 barn. Det andre er singel. Jeg er nøye på at tantebarna mine får like mye verdier av meg. Det er også de som arver meg, testamentet er klart. Da familien økte, så økte den med egne individ, mennesker jeg er blitt glad i og som betyr mye for meg. De får egne gaver av den årsaken. Jeg hadde nok blitt skuffet om et av de kom og mente noe om at det var urettferdig hvordan jeg ønsker å gi til de jeg er glad i av egne penger. Anonymkode: 1eb04...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå