Gå til innhold

Ønskeliste til bryllup, men ingen gjester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Vi skal gifte oss, bare oss og vitner. Vi har fortalt det til noen, som alle spør hva vi ønsker oss. Har på ingen måter forventning til at vi skal få gaver, men enkelte etterspør ønskeliste. Føler meg kanskje litt kvalm av å skulle lage en liste, når ingen får komme. 
 

Tanker eller erfaringer på dette? Innafor å lage en liste? 
 

#verdensproblemer

Anonymkode: c457d...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok ikke gjort det hadde jeg ikke invitert. Vet ikke hva som er vanlig. Jeg hadde sagt vi ønsker å reise på bryllupsreise, og hvis du ønsker å gi gave så trenger vi penger til turen. Eller noe sånn.

Anonymkode: 33abc...af3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo som at du fisker etter gaver når du forteller en masse folk om det i forkant av vielsen. 

 

Anonymkode: 0ed17...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det virker jo som at du fisker etter gaver når du forteller en masse folk om det i forkant av vielsen. 

 

Anonymkode: 0ed17...b8b

Kan forstå at noen velger å kommentere kun negativt til en anonym post på nettet 😊 For å gi det et bredere svar, så sier vi det til nærmeste for at de ikke skal føle seg glemt eller skuffet. Vårt giftemål har vært diskutert lenge, og det er vanlig for de som nå vet om det å spør «når skal dere gifte dere? Vi får komme i bryllup??». På denne måten slipper vi skuffelsen som kan oppstå i etterkant. 
Ha en fin dag 😊

Anonymkode: c457d...364

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Takk for svar😊 Absolutt en bedre måte enn ønskeliste! 

Anonymkode: c457d...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg hadde nok ikke gjort det hadde jeg ikke invitert. Vet ikke hva som er vanlig. Jeg hadde sagt vi ønsker å reise på bryllupsreise, og hvis du ønsker å gi gave så trenger vi penger til turen. Eller noe sånn.

Anonymkode: 33abc...af3

Hadde ikke gjort dette engang. Eneste som får innpass i denne vielsen er paret selv samt vitner. Selvfølgelig skal man ikke da ønske seg gaver og penger fra andre som ikke skal på dette. Takk høflig nei ts. 

De jeg kjenner som har valgt denne varianten har dessuten latt være å sagt noe og heller informert om at de nå er rette ektefolk først etter det er gjort. Jeg synes det er spesielt å fortelle der. Du legger plikt over på andre, da det er vanlig å måtte ordne med noe (blomst, gave) når spesielle tung som dette skjer.

Anonymkode: b8986...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det virker jo som at du fisker etter gaver når du forteller en masse folk om det i forkant av vielsen. 

 

Anonymkode: 0ed17...b8b

Rareste kommentaren jeg har lest. Må da vel være lov å fortelle folk i sin omgangskrets hendelser som skjer i livet uten å ha en agenda. Det må jammen være trist å være deg. 

 

Til TS. Bare si at dere har ikke laget noen gaveliste og at dere ikke kommer til å gjøre det.

Anonymkode: d7799...fae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gjøre tilsvarende, og fikk spørsmålet fra ei tante som «har hørt rykter» om at vi skal gifte oss og som insisterte på at de ville gi gave.  Jeg svarte at vi forventer ingen gaver, så da blir det feil å lage ønskeliste. Etter mer insistering lovet jeg å si fra hvis jeg kom på noe vi ønsket oss. 

Anonymkode: 496a4...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem, du sier at du ikke ønsker noe :) 

Anonymkode: cffdd...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...