Gå til innhold

Ang dette med dødsfall og familie bilder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge bør jeg vente før jeg spør etter familie bilder? Et nært familie medlem døde nettopp og jeg ønsker meg bilder etter dette familie medlem.  Har ingen kontakt med resten av denne familie derfor jeg lurer.

Anonymkode: fb040...b94

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo bare spørre? Eventuelt google på nettet om det finnes bilder der eller sjekke om vedkommende hadde Facebook-profil.

Anonymkode: 175e3...79f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint si at du ønsker et bilde av avdøde. Det tror jeg de bare blir glad for. At personen ikke blir glemt 

Anonymkode: 2a4af...988

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor nære. Vi har gitt bilder til mammaen til min mor , søstera , til pappa og oss søsken og barnebarn. Tok tid naturligvis så er du ikke såpass nærme ville jeg ventet 2-3 mnder værtfall. Man skal gjennom mye etter dødsfallet også og er mye og gjøre. Det tar tid og få bildene og sånn så du må forvente at det kan ta tid. 

Anonymkode: 58e9f...055

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

En kusine døde av kreft for en del år tilbake. Vi hadde veldig lite kontakt, men hadde et "lim" via vår felles tante. Jeg måtte reise til og fra for å komme til begravelsen, og når jeg var der bodde jeg hos vår felles tante. Ventet til jeg kom hjem med å spørre den tanta vår om jeg kunne få noen bilder. Jeg vet ikke om jeg tenkte tanken mens jeg var der. Men uansett mer naturlig for meg å spørre vår felles tante enn å spørre min kusines foreldre. Jeg hadde kanskje klart å spørre dem, men det ville muligens blitt via vår felles tante likevel.

Hvor lenge du skal vente med å spørre etter bilder er opp til deg. Det er jo bare koselig å spørre om å få noen bilder av ditt familiemedlem, og gjerne bilder som dere to er sammen på. Har dere også en felles tante eller onkel som i mitt tilfelle kan du jo også spørre om den tanta eller onkelen din har noe du kan få

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...