AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #1 Del Skrevet 8. juni 2023 Ikke rart politikerne hele tiden må øke skattene til velferdsstaten. Når halvparten av enkelte innvandrergrupper i praksis lever på trygd. Husk, det er ikke de trygdedes skyld at de er på trygd, det er politikernes skyld, alltid. Det er de som har ansvaret, både for trygdesystemet og for sysselsettingen. De kan ikke fortsette å løse dette problemet ved å bare sende regningen til befolkningen i form av økte skatter. Det løser ikke problemet, flytter det bare over på nordmenn som ikke vil ha det slik. Politikerne gjør i praksis ingen ting for å løse problemet, annet enn å kaste våre penger etter de som trenger det. Selv integreringen i praksis, er det vi som står for i vår hverdag. Vi må altså både gjøre jobben og betale for den. Dette kan ikke fortsette. Det er ikke bra for noen. Anonymkode: 63d12...11f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 8. juni 2023 #2 Del Skrevet 8. juni 2023 Hvis vi tenker at innvandringen til Norge skjøt fart på begynnelsen av 1970-tallet, hvordan har det totale skattetrykket i Norge endret seg fram til i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #3 Del Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke rart politikerne hele tiden må øke skattene til velferdsstaten. Når halvparten av enkelte innvandrergrupper i praksis lever på trygd. Husk, det er ikke de trygdedes skyld at de er på trygd, det er politikernes skyld, alltid. Det er de som har ansvaret, både for trygdesystemet og for sysselsettingen. De kan ikke fortsette å løse dette problemet ved å bare sende regningen til befolkningen i form av økte skatter. Det løser ikke problemet, flytter det bare over på nordmenn som ikke vil ha det slik. Politikerne gjør i praksis ingen ting for å løse problemet, annet enn å kaste våre penger etter de som trenger det. Selv integreringen i praksis, er det vi som står for i vår hverdag. Vi må altså både gjøre jobben og betale for den. Dette kan ikke fortsette. Det er ikke bra for noen. Anonymkode: 63d12...11f Og det har flere forklaringer. For eksempel, har vi nå svært mange ukrainske flyktninger, som verken kan norsk eller særlig engelsk. Det er veldig vanskelig for disse flyktningene å få jobb i Norge med en gang. Du må gi det tid. Når det gjelder afrikanske innvandrere, så kommer flere av dem fra en kultur der kvinnen skal være hjemme. Jeg er selv ikke-vestlig innvandrer som jobbet så å si fra dag 1. Men det har ingenting med hvor "flink" jeg er å gjøre. Jeg har ekstremt godt språkøre, lærer lynraskt og har ingen traumer eller store utfordringer fra hjemlandet. Jeg hadde det veldig lett, med andre ord. Anonymkode: bc1c8...c6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #4 Del Skrevet 8. juni 2023 Veldig mange innvandrere ønsker å jobbe, men de klarer ikke å komme seg ut i jobb fordi kravene i Norge er så høye. Jeg jobber med norskopplæring. Mange ønsker å jobbe, men for å få jobb må de ha fagbrev. Veien dit er rett og slett for krevende for mange. Hvorfor kan man ikke læres opp i et bestemt yrke uten å gå hele veien om grunnskole og videregående? Norge mister mange arbeidstakere på grunn av dette. Også norskfødte med svake akademiske evner. Anonymkode: ffff4...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #5 Del Skrevet 8. juni 2023 Det blir snart borgerlønn uansett. Anonymkode: 261bd...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #6 Del Skrevet 8. juni 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Og det har flere forklaringer. For eksempel, har vi nå svært mange ukrainske flyktninger, som verken kan norsk eller særlig engelsk. Det er veldig vanskelig for disse flyktningene å få jobb i Norge med en gang. Du må gi det tid. Når det gjelder afrikanske innvandrere, så kommer flere av dem fra en kultur der kvinnen skal være hjemme. Jeg er selv ikke-vestlig innvandrer som jobbet så å si fra dag 1. Men det har ingenting med hvor "flink" jeg er å gjøre. Jeg har ekstremt godt språkøre, lærer lynraskt og har ingen traumer eller store utfordringer fra hjemlandet. Jeg hadde det veldig lett, med andre ord. Anonymkode: bc1c8...c6d Problemet er jo at Norge legger til rette til dette ved trygder og uten kontrollmekanismer for å sjekke om det trygdemottakerne sier er riktig. Hvor mange somaliske mødre har ikke latt som om de er aleneforsørgere for å få økt støtte? Mange innvandrere har brukt langt mer tid på å lære seg hvordan de skal utnytte det norske trygdesystemet enn å prøve å komme seg i jobb. Anonymkode: 5c424...884 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 8. juni 2023 #7 Del Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Politikerne gjør i praksis ingen ting for å løse problemet, annet enn å kaste våre penger etter de som trenger det. Jeg tror ikke du forstår tallene, de er ekstremt gode. Det er en massiv økning av innvandrerandelen av sysselsetningen siden 2015, med spiss på grupperinger som har på dette tidspunktet representerte en ukjent risiko. Vi snakker vi er nede i 11 % forskjell mellom nordmenn og innvandrere, og selv om vi fjerner de 1 700 ukrainerne som har fått jobb kan vi dele denne på 3 og si at differansen er 8%. (Ukrainere som nettopp har ankommet har ikke ikke mulighet for å ta jobb, og kan ikke telles. Generelt tar det 2-5 år å få en innvandrer inn i det norske samfunnet på en måte der man kan forvente at hen kan jobbe. ) Jeg tror du vil ha problemer med å matche denne differansen på innvandring fra vestlige land. Integrasjonsjobben som har vært gjort her, har nærmest like stort resultat som vi skulle hatt assimilering. Gitt at dette har krevd mye av de ulike etatene og det er budsjettprioriteringer, vil jeg si at Norske Politikere har gjort en kjempejobb på akkurat disse måltallene siste 8 årene. ANDRE måltall kan sikkert diskuteres. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 8. juni 2023 #8 Del Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Problemet er jo at Norge legger til rette til dette ved trygder og uten kontrollmekanismer for å sjekke om det trygdemottakerne sier er riktig. Vi MÅ tilrettelegge for denne gruppen, og det er ikke egentlig et problem. Det som er unikt i disse tallene som kommer fram her, er at vi faktisk klarer å endre deres kulturelle status. Det er strengt tatt noe vi bør undersøke betydningen av. Det er litt for godt til å være sant. AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvor mange somaliske mødre har ikke latt som om de er aleneforsørgere for å få økt støtte? Jeg vil tippe like mange som nordmenn. Dette er et kjent problem med støtte- og velferdsnivåene i Norge, og har konsekvenser. Det er derfor jeg er skilt nå. AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Mange innvandrere har brukt langt mer tid på å lære seg hvordan de skal utnytte det norske trygdesystemet enn å prøve å komme seg i jobb. Dette gjelder også nordmenn. Skal vi sutre på dette, så er det en utfordring at det er så uoverkommelig å orientere seg i det Norske velferdssystemet at du strengt tatt trenger hjelp av en advokat, noe som er letter tilgjengelig for innvandrere enn Nordmenn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #9 Del Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Veldig mange innvandrere ønsker å jobbe, men de klarer ikke å komme seg ut i jobb fordi kravene i Norge er så høye. Jeg jobber med norskopplæring. Mange ønsker å jobbe, men for å få jobb må de ha fagbrev. Veien dit er rett og slett for krevende for mange. Hvorfor kan man ikke læres opp i et bestemt yrke uten å gå hele veien om grunnskole og videregående? Norge mister mange arbeidstakere på grunn av dette. Også norskfødte med svake akademiske evner. Anonymkode: ffff4...572 Nettopp. Jeg har sett stillingsannonser på stillinger der jeg bor. Det kreves blant annet følgende: * førerkort klasse B * fagbrev i et eller annet * flytende norsk * erfaring innen samme type jobb. De fleste flyktninger som nylig har kommet til landet vårt, har verken norsk førerkort, tilstrekkelige norskkunnskaper for å føre samtaler med folk, fagbrev godkjent av NOKUT eller erfaring innen samme type jobb i Norge. Anonymkode: bc1c8...c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #10 Del Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Problemet er jo at Norge legger til rette til dette ved trygder og uten kontrollmekanismer for å sjekke om det trygdemottakerne sier er riktig. Hvor mange somaliske mødre har ikke latt som om de er aleneforsørgere for å få økt støtte? Mange innvandrere har brukt langt mer tid på å lære seg hvordan de skal utnytte det norske trygdesystemet enn å prøve å komme seg i jobb. Anonymkode: 5c424...884 Nettopp. Derfor er det ikke de somaliske mødrene det er noe galt med - de må høre på mannen sin og er produkt av sin kultur. Det er noe galt med trygdesystemet. Anonymkode: bc1c8...c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå