Gå til innhold

Angst for å gå i bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er bedt i bryllup og har siden innbydelsen kom følt på et ubehag. Liker ikke slike settinger som bryllup og konfirmasjon. Blir skikkelig ubekvem ved slike stive settinger.  Redd for å bli over-emosjonell også. Er egentlig veldig følsom og kan gråte av sanger osv. Gråt litt da jeg leste innbydelsen også, enda jeg ikke kjenner brudeparet personlig. Jeg vet ikke hvorfor men har aldri likt slike ting. Noe som bare skal være en hyggelig dag gruer jeg meg til og jeg vet ikke hvorfor. Har sagt jeg kommer og kan ikke bare 'stikke av' nå. Tidligere har jeg reist bort eller sagt det var lagt planer dager det skjedde store hendelser så jeg har unngått de jeg kan. Føler meg så teit og vil ikke dra, men samboeren min vil gjerne at jeg skal stå ved hans side. Er det bare meg? Tips? 

Anonymkode: e5980...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du bør dra, for å utfordre angsten. Gir du etter for den så blir den bare sterkere. 

Tenk gjennom, slik du nå allerede gjør, hva det er i situasjonen som du synes er ubehagelig og hva du kan gjøre for å få det til å bli best mulig for deg.

Anonymkode: 086e8...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en drink. Det skal jeg før kirken, og jeg er bruden 😂 Ja, er seriøs!

Anonymkode: c190d...bec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta en drink. Det skal jeg før kirken, og jeg er bruden 😂 Ja, er seriøs!

Anonymkode: c190d...bec

Ikke gjør det❤️

Anonymkode: 04b99...332

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i verden om jeg hadde giddet å gå i et bryllup hvor jeg ikke kjente brudeparet. 

Anonymkode: 634f5...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 14.35):

Ta en drink. Det skal jeg før kirken, og jeg er bruden 😂 Ja, er seriøs!

Anonymkode: c190d...bec

Det gjorde jeg å som brud 🤣 

 

Anonymkode: 6a69f...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup er noe av det ljedøigste som finnes så jeg hadde lett droppa det om jeg ikke engang kjente de.

Anonymkode: 6386e...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bryllup er noe av det ljedøigste som finnes så jeg hadde lett droppa det om jeg ikke engang kjente de.

Anonymkode: 6386e...0e3

Jeg har det alltid gøy i bryllup, det er jo som regel fest :) 

Anonymkode: 6b176...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

jeg må også øve på å gå på slike begivenheter. Da er bare bra å begynne med brudepar du ikke kjenner så godt. Da kan du holde deg litt i bakgrunnen. hilsen en som også har angst. 

Anonymkode: cd31d...235

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 14.36):

Ikke gjør det❤️

Anonymkode: 04b99...332

Hvorfor ikke? Jeg syntes det hørtes ut som en god ide :) . Ett glass skader ingen, og tar ikke nervene bort fullstendig, så det blir allikevel en eksponering. 

Anonymkode: 37d8e...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også angst av sånne settinger og tok lang tid før jeg forstod hvorfor. Handler om 2 ting for meg.

1) Jeg har nesten ikke familie selv og sånne settinger er en smertefull påminnelse om at jeg aldri kommer til å kunne ha et "vanlig" bryllup med familie.
2) Bryllup er noe jeg blir veldig sliten av. På en skala fra 1-10 er jeg på 8 lenge før midnatt, og jeg syns det er smertefullt å holde ut til 3 om natta. Nå har jeg begynt å dra når dansegulvet er i gang. 

Vet du hvorfor du får angst, TS? Å bli emosjonell tror jeg ingen vil legge merke til i alle fall. I det forrige bryllupet jeg var i holdt alle ganske sterke taler, og der tror jeg absolutt alle gråt underveis. 

Anonymkode: 16979...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...