Gå til innhold

Hvor ofte krangler eller diskuterer du med tenåringen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker da opphetede diskusjoner eller krangler.

Daglig?

Noen ganger i uka?

Flere ganger i måneden?

Aldri?

Anonymkode: f9f05...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 gang i mnd ca, gutt 15 år. Men aldr høylytt

Anonymkode: 03522...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjeldent. Har 2 tenåringer. 

Anonymkode: 92500...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte, annenhver dag. Har en tenåring med Aspergers syndrom, som er veldig aggressiv og rigid, den minste ting kan utløse voldsomme sinneutbrudd. Jeg prøver å ikke ta alle kamper, men noen grenser må jeg få lov til å prøve å sette. Jeg og far bytter på å ta kampene, og være den som får lov til å trekke seg unna/gå en tur under raseriutbruddet. Men det er vanskelig når bare det at det var brukt en spesiell type kjøttdeig i middagsmaten, som tenåringen plutselig ikke vil ha, fører til knusing av tallerkner og dører som slamrer så hardt at de går av hengslene. Tenåringsperioden er ekstremt tøff både for tenåringen og for oss resten av familien.

Anonymkode: bfcd6...60c

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker da opphetede diskusjoner eller krangler.

Daglig?

Noen ganger i uka?

Flere ganger i måneden?

Aldri?

Anonymkode: f9f05...6c3

Har to tenåringer på 15 og 18 år. 
Kan si aldri.. krangler aldri med ungdommen. Vi snakker sammen. De er gutter da, kanskje enklere 

Anonymkode: d0442...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre jenter. Den eldste ble det krangling med. Hun har alltid vært konfronterende, viljesterk osv. Jeg fant jo også ut at det ikke nyttet. Det ble mer samtaler. De to yngste krangler jeg aldri med. Vi snakker. 

Anonymkode: 08316...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Direkte krangler gjør vi sjeldent. Prøver å tenke om vi har hatt skikkelige krangler, og tror jeg kun har hatt en med ene tenåringen. At jeg irettesetter strengt skjer derimot kanskje en gang i måneden med ene, som finner på litt tull innimellom, og en gang i halvåret med andre, som aldri finner på tull, men som da har fått tilsnakk enten på hushold eller at hun har en tendens til å forvente at andre skal lese tanker og forstå ting hun ikke gir utrykk for. Blir da sur, og det har blitt noen samtale om at det ikke er greit, men at hun må kommunisere for å bli forstått. 

Vi diskuterer ulikt innimellom, men ikke på kranglenivå. 

Anonymkode: 90b14...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har diskusjoner daglig, de er som trasne unger som  bare vil gjøre gøye ting og ikke hjelpe til, rydde, spise frokost/lage lunsj. 

Anonymkode: d4134...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei på 17, vi krangler aldri. Hender vi er uenige, men det blir aldri krangel, vi snakker sammen.

Vi har egentlig aldri "kranglet" etter at hun passerte 4.... Året fram til da var helt ekstremt, da var hun til "salgs" til første og beste ganske ofte. Men etter det har det vært rimelig greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten daglig. Hun har alltid vært veldig ålreit, men gikk i en slags psykose straks hun passerte tretten. Gleder meg til hun vokser gjennom det.

Anonymkode: a95cb...305

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten daglig. Jente på 13. Hun er veldig oppfarende og skriker og kjefter når mot går galt. Slamrer med dører og sier mye stygt til meg og storebroren. Kan være fryktelig sur og grinete og frekk. Når hun legger seg sier hun alltid at hun elsker meg da .. vanskelig det der. Kjenner hun trekker meg veldig langt innimellom. 

Anonymkode: ba0c4...2a6

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krangler aldri, diskuterer tja ett par ganger i mnd kanskje 

Anonymkode: f4755...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funderer på de som sier aldri, kjenner ikke noen som aldri diskuterer med tenåringen så litt usikker på om jeg tror på de som svarer aldri

Anonymkode: f4755...3f7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ungdom med adhd så det er ganske ofte. Et par ganger i uken kanskje. Utrolig slitsomt.

Anonymkode: 2e6a1...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri, har en jente på 15 år. 

Anonymkode: ec00b...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke akkurat kalle det krangler og diskusjoner, mer slik: Meg (nøytral tone og normalt stemmeleie og uten ironi eller baktanker): Skal ikke du gjøre lekser, du sa fransklekse? «Hvorfor er du så sur??!!! Alltid bare kjefter du på meg, nå sier du jeg er dårlig i fransk, ikke skrik til meg!! Ser du ikke at jeg gråter?! Alltid er du sånn» -Hulkgråt og smelling med dører. Etterpå: «jeg var bare lei meg fordi jeg syns fransk er vanskelig». 
Neste dag: hun: Kan jeg gå i disse klærne? «Ja, det kan du vel.» «-Hvorfor ER DU SÅNN??!!! « Styrter ut av rommet og skifter. 
Så…. vi anstrenger oss enten mye for å være positive og støttende og forståelsesfulle, men det misforstås og mistolkes og skjer noe helt uavhengig av oss uansett. Vi må bare ikke ta det personlig.
God morgen! «Hvorfor er du alltid så sur??!!!!»

Anonymkode: ca5b6...daa

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små diskusjoner skjer flere ganger i uka. Svært sjelden vi krangler. Har to ten-åringer ei jente og en gutt. 

Anonymkode: 76067...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Har ei på 16. Utrolig enkel å ha med å gjøre, veldig jevnt godt humør, og veldig glad i å være sammen med mamma og pappa. 

Jeg og mannen krangler heller ikke. Hvis vi er uenige om noe snakker vi rolig om det. Hun har aldri hørt krangling eller hevede stemmer hjemme.

Anonymkode: fd0fa...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...