Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2006 #1 Skrevet 10. januar 2006 Kort og greit: - Hva bruker jeg mot dette (reseptfritt?) - Hvor på apotekene står dette? (under mage-tarm-hyllen?) - Hvilken farge er det på eskene? - Hvor flaut er det å kjøpe dette? - Er det vanlig å få dette etter fødsel? Jeg vil ha dette unnagjort så diskret som mulig!!!
Gjest Gjesta Skrevet 10. januar 2006 #2 Skrevet 10. januar 2006 Hemoroider. For øvrig hører vel dette hjemme på kropp og helse-forumet.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2006 #3 Skrevet 10. januar 2006 Du kan f.eks. bruke Scheriproct salve. Står nok under mage/tarmhyllen ja. Fargen er hvit med lilla stripe på enden. Det er ikke flaut (kanskje litt da, for den det gjelder) men veldig vanlig problem. (Vi på apoteket tenker ikke over det når en kunde ber om det, helt hverdagslig!). Ja, det kan oppstå etter fødsel. Pass på fiber i kosten og mye vann for å unngå treg mage!
ashera Skrevet 10. januar 2006 #4 Skrevet 10. januar 2006 Kort og greit: - Hva bruker jeg mot dette (reseptfritt?) - Hvor på apotekene står dette? (under mage-tarm-hyllen?) - Hvilken farge er det på eskene? - Hvor flaut er det å kjøpe dette? - Er det vanlig å få dette etter fødsel? Jeg vil ha dette unnagjort så diskret som mulig!!! ← Alcos-Anal er et annet middel som ikke inneholder kortison, slik som Scheriproct gjør. Det burde ikke være flaut å kjøpe sånt (mye som er flauere å kjøpe, for å si det sånn), og det er veldig vanlig å få hemorrider etter fødsel.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2006 #5 Skrevet 10. januar 2006 Håper trådstarter fikk de svarene hun håpet på, for her var det ikke mange innlegg som faktisk ga svar på det hun lurte på. Ellers burde det kanskje blitt laget en egen tråd for synkronskriving Hilsen en som også må på apoteket å kjøpe "hemoride-fjerner" og fulgte spent med i tråden..
lillesky Skrevet 10. januar 2006 #6 Skrevet 10. januar 2006 (endret) Tråden er ryddet for utenomsnakk. - lillesky (mod) Endret 10. januar 2006 av lillesky
Gjest vsn Skrevet 10. januar 2006 #7 Skrevet 10. januar 2006 Ja, det er vanlig å få det i forbindelse med svangerskap og fødsel. Kjøp Xyloproct salve på apoteket. Smør på en ukes tid. Det funka på meg. Lider forresten med deg. Hemorrider er for jævlig vondt!! Håper jeg aldri får det igjen.
Gjest Gjest_marstad_* Skrevet 19. januar 2006 #8 Skrevet 19. januar 2006 det som har ennå bedere effekt , er å sette rompa ned i ei vaskebøtte med lunka grønnsåpevann. og ja ....håper jeg heller aldri får det igjen...hadde det etter begge mine fødsler. for jæ... vondt
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #9 Skrevet 19. januar 2006 Dette er helt vanlig å få etter fødsel. fikk det etter begge mine fødsler. dette er forferdelig vondt. jeg brukte scheriproct salve og stikkpiller de første dagene. anbefales å bruke stikkpiller for det er mye mere effektivt enn salven. du må ha resept på disse. Xyloproct salve er også fint å ha på før du skal på do,den er bare bedøvende,så hemmoroidene blir ikke borte av dette. Fikk det også igjen i sammenheng med mensen for en stund siden,da var jeg hos lege for da var de forferdelig store og vonde. Denne gangen ble det bare verre av stikkpillene og salven,ble borte en uke etter jeg sluttet med de. Så jeg brukte ibux i den tiden for å dempe smerten litt. Du må nok bare prøve deg frem og se hva som hjelper deg,og hvis det ikke bedres bør du kontakte lege. Men siden det er i forbindelse med fødsel går de nok bort etter noen uker. Men du bør absolutt prøve scheriproct salve og stikkpiller,det hjalp iallefall på meg etter mine fødsler. Håper det går fort over
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #10 Skrevet 19. januar 2006 Men siden det er i forbindelse med fødsel går de nok bort etter noen uker. ← Ikke hos meg Er snart 3 år siden fødsel og de er der enda, større enn noen gang før.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #11 Skrevet 19. januar 2006 Hvi du fortsatt har de etter 3 år burde du gå til lege og få de fjernet. tror jeg hadde blitt gal hvis jeg hadde hatt slike i 3 år.. Spørs vel litt hvor vonde de er,men uansett er det nok ubehagelig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå