Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2023 den 17.39):

Jeg er hjemme i permisjon med baby, og samboer forventer at jeg holder en viss standar hjemme. Jeg rydder det strøkent hver dag og støvsuger, men pga baby og at jeg også vil prioritere å gå tur med baby og andre mammaer med baby, og finne på litt annet med baby som åpen barnehage osv, så vasker jeg svært lite hjemme. Drar over benker og sånt såklart, men de store jobbene som gulver og bad og andre ting gjør jeg sjeldent. 

Samboer er sur for dette, så jeg har nå leid inn vaskehjelp annenhver uke som vasker husket skinnende ren på min regning. Jeg rydder og gjør masse med baby som vanlig og følger opp baby. Dette gjør at samboer egentlig ikke trenger å gjøre så veldig mye han heller så han får jo goder av det. 

På en måte er det greit at jeg betaler for vask alene siden jeg ikke orker/gidder/har mulighet til å vaske så mye, men på en måte synes jeg vi burde vært to om det siden det gjør at alle de store tingene dekket av meg. Han er ikke flink til å vaske han heller, går lang tid mellom hver gang.  Hva tenker folket her? 

Anonymkode: cc5e1...405

Altså. Du kan forklare ham hva fødselspermisjon er for noe. Det er permisjon fra jobb (typisk 8 timer per dag) for å ta vare på baby. Det er ikke permisjon for at late gubber ikke skal gjøre husarbeid. Du jobber 8 timer med baby hjemme, han jobber 8 timer på jobb. Begge får betalt for jobben de gjør. På ettermiddagene er det ingen av dere som jobber, ergo skal dere dele på byrdene. Det er selvfølgelig fint hvis du rekker å ta unna en del mens baby er rolig slik at dere begge får mer fritid på kvelden, men noe plikt til det har du ikke. Og han har heller ingen rett til å bli sur. Det er heller ikke OK at du er den eneste som betaler for vasking av hus der dere begge, samt deres felles barn, bor.

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger. 

Matas, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...