AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #21 Del Skrevet 7. juni 2023 Vi hadde da varme somre når jeg var barn og. Og dårlige. Og skille mellom vær og klima er jo en forutsetning. Ja, jeg blir glad for varme dager med lette klær og badetemperaturer her hjrmme, sånn som når jeg var barn. At det brenner av hete andre steder i verden er jeg ikke like glad for. Anonymkode: e8c27...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 7. juni 2023 #22 Del Skrevet 7. juni 2023 Jeg nyter solfylte dager fullstendig uten skam. Med den ræva "sommeren" vi hadde i fjor, med en jævlig lang, sur og kald vinter så nyter jeg godværsdagene og disse sure innbitte sommerhaterene som eksisterer på kg hver gang det er et par dager over 15 dager kan bare ta seg en bolle!! Disse dagene vi har nå over store deler over landet er velfortjent til de av oss som liker varme, sol og godt vær. Og det er slett ikke noe unormale temperaturer, folk må slutte å være så hinsides dramatiske bare solen er her. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 7. juni 2023 #23 Del Skrevet 7. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Men vi som nå en gang er i live og tåle konsekvensene av forrige generasjons idioti? Vi bør feire det vi kan. Anonymkode: 2892a...832 Dette kunne jeg ikke vært mer enig i. Hedonismen er i ferd med å kveles av klimaskam, men jeg nekter å gi etter. Livet er for kort. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #24 Del Skrevet 7. juni 2023 Det er forskjell på vær og klima. Du må jo kunne nyte litt fint vær selv om vi selvsagt også skal jobbe for å redde klimaet. Hvis du ønsker deg svalere vær, har vi knapt kommet oss over kjøleskapstemperaturer på vestlandet! Det er kaldere enn normalt her, men det er altså bare vær og ingen indikasjon på hva som skjer med klimaet. Anonymkode: 07db6...99f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 7. juni 2023 #25 Del Skrevet 7. juni 2023 Selv om jeg synes det er helt med sol og varme, så hadde det virkelig vært greit med en skikkelig rotbløyte nå snart. En liten angst er tullinger som mister hodet og gjør til at det blir mange branner 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #26 Del Skrevet 7. juni 2023 Når folk og værmelding jubler over at sola skal steike og temperaturene nå himmelhøyt, minner det meg alltid om denne dommedagskomedien: Anonymkode: d65d4...9e7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utsiden Skrevet 8. juni 2023 #27 Del Skrevet 8. juni 2023 (endret) Har en lei følelse denne tørken kan bli stygg. Endret 8. juni 2023 av Utsiden 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Girl1989 Skrevet 8. juni 2023 #28 Del Skrevet 8. juni 2023 Så hva gjør du for å bidra til et bedre klima? Å bli irritert for andres glede, da har du et problem, ikke dem. 👌🏻 God sommer 😎 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #29 Del Skrevet 8. juni 2023 21 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes det er vidunderlig. Skulle ønske det var mer fokus på å tilpasse oss klimaendringene heller enn å bare bremse dem. For Norge isolert sett vil mest sannsynlig klimaendringene være fint, for verden generelt er det verre. Men enn så lenge nyter jeg sol og varme. Anonymkode: 84e3a...ea6 Eh..nei, klimaendringene er et globalt fenomen, og det følger ikke nasjonale grenser. Dør all fisken i havet og forsvinner insektene som pollinerer plantene vi trenger å spise, dør ikke bare de som bor i Afrika, da blir det ikke mat igjen til noen, heller ikke her i Norge. Anonymkode: 34cba...892 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #30 Del Skrevet 8. juni 2023 Jeg gleder meg over finværet, men jeg skulle ønske det snart kunne komme en rotbløyte. Ideelt sett i løpet av natta, så både hageeiere og bønder kan våkne til frisk luft og nyvannet åker/hage. Jeg vil ikke ha en repetisjon av tørkeåret 2018. Anonymkode: b204e...dac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #31 Del Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Når jeg hører folk , inkludert nære venner si " ååå, har dere sett vær varselet?? Det skal bli sol og 30 grader i uker fremover! " Eller " jeg håper det blir kokvarmt og ikke en dråpe regn hele sommeren, for da kan jeg bli knallbrun og gå i lette klær hele tiden " Folk jubler når unormale og merkelige temperaturer skyller over landet. Det handler om å bli brun, gå lettkledd, drikke utepils, ligge ved sjøen i ett strekk . Folk blir festglade, avisene henger seg på - forsiden handler om hvor det er billigst utepils og smilende, solbrente ansikter med overskrifter som " måtte godværet aldri ta slutt ! " Vel, det er flere skyggesider ved å ha unormale temperaturer og tørt vær i lange tider. Jeg skjønner at folk vil ha sol og varme i perioder, men jeg blir provosert av de som uttrykker at det skulle vært sånn hele tiden, som syntes det er superflott at temperaturene når nye høyder og varer lenger. Sannheten er at det kan bli katastrofale sommere fremover. Anonymkode: 6dac4...b32 🤣 Slapp av , sett deg i skyggen og ta no kaldt å drikke. Det går bra. Sol og varme har vi hatt før, tørke har vi hatt før. Det går veldig fint om vi har 1 - 2 uker med litt varme. Det er det ingenting nytt med. Anonymkode: e2638...4fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 8. juni 2023 #32 Del Skrevet 8. juni 2023 (endret) Fullt mulig å se begge sider av medaljen. Jeg må innrømme at jeg ELSKER det fine været i Oslo nå - måtte det vare lenge! Er i mammaperm og har dratt rundt (ja, dratt bokstavelig talt som en hest) på barnevogna gjennom 50 cm nysnø hele vinteren, kledd på både meg og ungen lag på lag på lag gjennom rekordkulde i mars, april og starten av mai. ENDELIG er det mulig å tusle rundt med barnevogna i en lett sommerkjole, amme i skyggen og nyte late dager sammen med babyen min ❤️ Jeg forstår jo at dette ikke egentlig er bra, og når jeg tenker over det blir jeg redd for mitt barns fremtid. Jeg er bevisst klima og miljø og handler deretter. MEN her og akkurat nå kan jeg ikke vifte en tryllestav og hente frem norsk sommer med 15 grader, regn og mygg, så hei, jeg nyyyyyter solen 🥰 Endret 8. juni 2023 av Anononyma 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #33 Del Skrevet 8. juni 2023 Vi har hatt den kaldeste mai og juni her jeg bor på flere år.. Og det er vel ikke noe å irritere seg over at folk gleder seg over sol og varme, sånn har det da alltid vært! Synes slike folk som deg som blir provosert og krenka over alt andre gjør og sier er et mye større problem😂 Kom deg ut i sola og slutt å klag! Anonymkode: be4e4...4d0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queeny Skrevet 9. juni 2023 #34 Del Skrevet 9. juni 2023 Enig, men her i Nord har det vært bare kulde og regn siste tiden og først nå er det sol ute, men kaldt likevell så håper på varmere vær fremover, men også litt dager med regn så det ikke blir brannfarlig og risiko for heteslag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #35 Del Skrevet 9. juni 2023 On 6/7/2023 at 3:49 PM, AnonymBruker said: Jeg skjønner at folk vil ha sol og varme i perioder, men jeg blir provosert av de som uttrykker at det skulle vært sånn hele tiden, som syntes det er superflott at temperaturene når nye høyder og varer lenger. Sannheten er at det kan bli katastrofale sommere fremover. Anonymkode: 6dac4...b32 Jeg får økt smerter og helseproblemer i kalde temperaturer. Synd at du blir så provosert over at jeg ønsker sol og varme, for å lindre smertene mine, at du må klage på meg offentlig. Anonymkode: c867d...c3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #36 Del Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 7.6.2023 den 17.35): Her er det snakk om de menneskeskapte klimaendringene, som er årsaken til oppvarmingen og trusselen mot menneskeheten vi ser nå. Uansett hvor mye vitenskapsfornekterne fra livets harde skole benekter det. Anonymkode: 07f85...006 Og trusselen er så hinsides overdrevet. Men forfekterne fra øvre hylle påstår dette fortsatt. Anonymkode: 4e0d5...a2e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #37 Del Skrevet 10. juni 2023 Dette er totalt ukjente fraser for meg, har aldri hørt. Men så bor jeg ved kysten på vestlandet... På tide å flytte om dette plager deg så enormt, TS. Anonymkode: 1f40f...a8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå