Gå til innhold

oppkjøring på ukjent sted

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har oppkjøring om litt over en måned og jeg er superstressa og trenger tips!

Jeg bor på en liten plass på landet, der det er lite trafikk og typisk landevei. Pga. ferie hos trafikkstasjonen jeg egentlig er hos har jeg ikke mulighet til å ta oppkjøringen der, og må derfor kjøre opp 2 og halv time unna der jeg bor. Der er det mye mer trafikk, det er mer og større tettstrøk, og det er flere skilt og regler som vil gjelde enn det jeg er vant med her jeg bor.

Så langt som jeg vet så har jeg kun mulighet til å øvelseskjøre der dagen før oppkjøring ettersom at det er såpass langt unna hjemme at jeg er avhengig av å overnatte der. 
Er det noen som har noen tips til å mestre oppkjøringen når det er ukjente veier og mer «bymiljø» enn det jeg er vant til? Er det noe jeg kan tenke på når jeg øvelseskjører her jeg bor som vil gjøre meg bedre til å kjøre i by? Eller er det noe spesielt jeg bør gjøre den dagen jeg har mulighet til å øvelseskjøre der som vil «spikre fast» det som er ukjent? 

Anonymkode: 6c859...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For selve oppkjøringen: Du må huske å puste. Det er bedre å ta seg god tid, enn å stresse rundt. Ville også vært åpen med sensor om dette om du opplever at sensor ønsker åpen dialog. Og derav spørr/be om det du trenger for å ha det best mulig under selve oppkjøringen; om det er smalltalk, radio, stillhet, eller at du snakker høyt med deg selv. 

Vi alle takler stress forskjellig, og vi alle har forskjellige måter å "roe ned på" i forkant. 
Jeg anbefaler deg om mulighet, kjøre mye frem mot oppkjøring, dagen før og/eller samme dag å ta en gåtur i området, pust. Gjør de tingene du trenger for å roe ned, om det er å høre på musikk, podcast, ta en løpetur eller hva nå. Gjør ditt. 

Anonymkode: eaadc...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...