AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #21 Skrevet 7. juni 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg vet at barnet sliter, og trenger hjelp. Jeg setter grenser og viser varme, og vi har et relativt godt forhold, men det tærer så på i lengden. Kjenner også det irriterer meg at samboer har latt det skli sånn ut, og at deres forhold er så dårlig. Har det mye likt. Her er det påvist diagnose, men alle råd fra fagper er å ikke forlange for mye og ikke bli sint. Så da må (hel)søsken tåle å bli kalt idiot, dum, fitte osv uten at vi reagerer om vi skal følge rådene. Det er uholdbart! ALT skal belønnes, visstnok. Kommer ikke belønning blir det utagering. Det er lyder hele tiden. Alt må tilrettelegges og planlegges utfra potensiell utagering og hva vi får lokket hen med på med belønning. Tur på stranda? Hva får jeg for det? Tusenfryd? Hva er belønningen? Hen kan heller ikke være alene hjemme, så det begrenser en del... Jeg også er utmattet, og irritert fordi de foresatte ikke har tatt imot tilbud om avlastning. Selv om alle råd er å ikke bli sint, setter jeg grensa ved vold. Yngre søsken skal skjermes mot vold. De fortjener også at noen står opp for dem. Akkurat når det kommer til vold mot søsken driter jeg i at fagpersoner sier vi aldri skal bli sinte. Mulig jeg er et skikkelig stemonster, men akkurat der setter jeg med foten. Anonymkode: 24ade...6e5 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #22 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har det mye likt. Her er det påvist diagnose, men alle råd fra fagper er å ikke forlange for mye og ikke bli sint. Så da må (hel)søsken tåle å bli kalt idiot, dum, fitte osv uten at vi reagerer om vi skal følge rådene. Det er uholdbart! ALT skal belønnes, visstnok. Kommer ikke belønning blir det utagering. Det er lyder hele tiden. Alt må tilrettelegges og planlegges utfra potensiell utagering og hva vi får lokket hen med på med belønning. Tur på stranda? Hva får jeg for det? Tusenfryd? Hva er belønningen? Hen kan heller ikke være alene hjemme, så det begrenser en del... Jeg også er utmattet, og irritert fordi de foresatte ikke har tatt imot tilbud om avlastning. Selv om alle råd er å ikke bli sint, setter jeg grensa ved vold. Yngre søsken skal skjermes mot vold. De fortjener også at noen står opp for dem. Akkurat når det kommer til vold mot søsken driter jeg i at fagpersoner sier vi aldri skal bli sinte. Mulig jeg er et skikkelig stemonster, men akkurat der setter jeg med foten. Anonymkode: 24ade...6e5 Dere må jo beskytte barna deres mot en slik oppvekst. Hva med å flytte ut med de? Anonymkode: 062b6...bbe 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #23 Skrevet 7. juni 2023 27 minutter siden, AnonymBruker said: Dere må jo beskytte barna deres mot en slik oppvekst. Hva med å flytte ut med de? Anonymkode: 062b6...bbe Jeg kan ikke ta med meg mannens barn og flytte ut. Anonymkode: 24ade...6e5 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #24 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg kan ikke ta med meg mannens barn og flytte ut. Anonymkode: 24ade...6e5 Du skjønte at jeg mente dine biologiske barn. Ingen barn skal vokse opp med ukvemsord i egen familie, ikke som aksepteres av foreldrene. Anonymkode: 062b6...bbe
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #25 Skrevet 7. juni 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Du skjønte at jeg mente dine biologiske barn. Ingen barn skal vokse opp med ukvemsord i egen familie, ikke som aksepteres av foreldrene. Anonymkode: 062b6...bbe Jeg er stemor. Barna er helsøsken. Det er likevel vondt å se på utageringen. Enig i at de med biologiske barn bør flytte dem bort fra vold Anonymkode: 24ade...6e5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #26 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er stemor. Barna er helsøsken. Det er likevel vondt å se på utageringen. Enig i at de med biologiske barn bør flytte dem bort fra vold Anonymkode: 24ade...6e5 Ja da skjønner jeg. Godt de har deg da. Anonymkode: 062b6...bbe
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #27 Skrevet 8. juni 2023 19 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er ikke den som skrev at stemor skal flytte ut, ikke mener jeg det heller. MEN: atferdsproblemene til barnet visste hun vel om da hun bestemte seg for å få barn med denne mannen. Hva faen feiler det folk som på død og liv må starte nye "kull" med enhver ny kjæreste, og hva feiler det voksne mennesker som kun tenker på seg selv og ikke de barna som allerede er født. Anonymkode: 7e1e6...da2 Du mener vel hva feiler det faren her? Det er jo i såfall han som «starter nye kull med hver kjæreste». Far trenger veiledning her for å hjelpe barnet sitt, det er jo helt klart. Starkas barn. Men jammen heldig som har en stemor som TS, som virker som en oppadgående god person. Anonymkode: 5e1af...390
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #28 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du mener vel hva feiler det faren her? Det er jo i såfall han som «starter nye kull med hver kjæreste». Far trenger veiledning her for å hjelpe barnet sitt, det er jo helt klart. Starkas barn. Men jammen heldig som har en stemor som TS, som virker som en oppadgående god person. Anonymkode: 5e1af...390 Det er kvinnene som styrer med graviditet fordi menn kan ikke bli gravide. Abort er jo lett tilgjengelig Anonymkode: b2a2e...23a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå