Gå til innhold

Dere som har tatt fly med barnevogn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gjerne bare liten reise innad i Norge, hvordan/i hva pakket dere barnevognen?

Anonymkode: a5fbd...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vet om prampack men den er så dyr. Vet noen hva det koster å leie på flyplass eller kjøpe pose der? Hvis de fortsatt selger det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi droppet å ta med den store barnevognen, og tok bare med babyjogger city mini-trillen. 

Den stappet vi ned i en helt vanlig koffert. 

Gadd ikke bruke penger på prampack og sånt. 

Anonymkode: 05cdf...036

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere som leier ut prampack på finn og slike steder. Det er dyrt å kjøpe den, men enda dyrere å sende barnevogn uten, da den garantert kommer frem med alt knust og knekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
newman01 skrev (3 minutter siden):

Det er flere som leier ut prampack på finn og slike steder. Det er dyrt å kjøpe den, men enda dyrere å sende barnevogn uten, da den garantert kommer frem med alt knust og knekt. 

Og om man ikke har pakket den forsvarlig inn, får man ingenting igjen på forsikringen. Men koffert funker like fint som prampack, altså, såfremt man har en vogn man får kompakt nok til å gå nedi (husk at hjul og sånt som regel kan tas av). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Og om man ikke har pakket den forsvarlig inn, får man ingenting igjen på forsikringen. Men koffert funker like fint som prampack, altså, såfremt man har en vogn man får kompakt nok til å gå nedi (husk at hjul og sånt som regel kan tas av). 

Man skal ikke fly så mange ganger før Prampacken er spart inn på den måten. Barnevogn er gratis, og barnevogn i prampack er gratis. Men litt usikker på hvordan flyselskapene oppfører seg når det plutselig står en koffert i spesialbagasjeområdet. Kan fort bli etpar hundrelapper i bagasjekostnader. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde transportbag som hørte til vognen.

Anonymkode: 60b44...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøpte prampack selvom den er dyr, men vi drar ofte på ferie i flere uker så var verdt å beskytte vognen godt. Reisevogn er uaktuelt på lange reiser for min del😄

Anonymkode: 0ad13...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
newman01 skrev (4 minutter siden):

Man skal ikke fly så mange ganger før Prampacken er spart inn på den måten. Barnevogn er gratis, og barnevogn i prampack er gratis. Men litt usikker på hvordan flyselskapene oppfører seg når det plutselig står en koffert i spesialbagasjeområdet. Kan fort bli etpar hundrelapper i bagasjekostnader. 

Vi sender bare koffert med barnevogn i som en helt vanlig koffert, ikke spesialbagasje. Den går som ett kolli, altså ikke noe spesielt som må gjøres med den i det hele tatt. 

Men, så flyr vi som regel med selskap hvor man har ett kolli pr person inkludert i billetten, da, så det blir "gratis". Og det er jo under forutsetning at vi får alt av annen baggasje i de andre kolliene inkludert i billetten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min sønn dropper barnevogn og noen dager før han kommer med barnebarnet legger jeg ut en annonse på Facebook om noen har en de kan låne bort mens han er hos meg.

Funker 100 % hver gang :) 

Har lånt vogn, potte, barnestol, redningsvester osv. Når jeg leverer det tilbake, tar jeg med en blomst som takk for lånet. 

Anonymkode: 42707...3de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmKay

Kjøpte noe ala denne: https://www.jollyroom.no/barnevogner/triller/triller/1555121-beemoo-pro-lite-trille-black

Rimelig reisevogn, relativt lik den dyre Yoyo vognen. Funket ypperlig, småen både satt og sov godt, og det var ikke noe problem å ha den med som håndbagasje hos Norwegian. 
Lånte oss en prampack i tillegg for å ha med bilstol, etter litt undersøkelser fant jeg ut at det ikke var spesielt enkelt å finne bakovervendte bilstoler i Spania, hverken hos utleiefirma eller taxier. Det ble også bekreftet når vi var der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har en babyzen yoyo, den kan man ta med inn på noen fly. Følger med en veske, eller så har jeg den rett og slett i kofferten 😅 jeg leier også ut denne vogna til andre, så kan være en ide å sjekke om noen leier ut ei reisetrille, eller om noen leier ut vogn dit dere skal 

Anonymkode: a2b07...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi sender bare koffert med barnevogn i som en helt vanlig koffert, ikke spesialbagasje. Den går som ett kolli, altså ikke noe spesielt som må gjøres med den i det hele tatt. 

Men, så flyr vi som regel med selskap hvor man har ett kolli pr person inkludert i billetten, da, så det blir "gratis". Og det er jo under forutsetning at vi får alt av annen baggasje i de andre kolliene inkludert i billetten. 

Det funker jo det også, men om man flyr med f.eks Norwegian koster det et sted mellom 130 og 370kr pr koffert/kolli avhengig av reisevei. Så det er ikke mange flyturene man skal ut på før 1500kr er spart inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Vi droppet å ta med den store barnevognen, og tok bare med babyjogger city mini-trillen. 

Den stappet vi ned i en helt vanlig koffert. 

Gadd ikke bruke penger på prampack og sånt. 

Den koster jo mer enn transportveske da😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
newman01 skrev (50 minutter siden):

Da er det rimeligere og kjøpe den selv og selge den på finn etter bruk, ser folk tar fra 200 pr uke her vi bor i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Min sønn dropper barnevogn og noen dager før han kommer med barnebarnet legger jeg ut en annonse på Facebook om noen har en de kan låne bort mens han er hos meg.

Funker 100 % hver gang :) 

Har lånt vogn, potte, barnestol, redningsvester osv. Når jeg leverer det tilbake, tar jeg med en blomst som takk for lånet. 

Anonymkode: 42707...3de

Potte kan man vel kjøpe selv😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
newman01 skrev (30 minutter siden):

Det funker jo det også, men om man flyr med f.eks Norwegian koster det et sted mellom 130 og 370kr pr koffert/kolli avhengig av reisevei. Så det er ikke mange flyturene man skal ut på før 1500kr er spart inn. 

Spørs hvaslags bilett man har, her er det inkludert da vi trenger Flex bilett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for tips folkens, jeg sjekker om det går oppi en koffert vi har!😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Den koster jo mer enn transportveske da😅

Altså.. om man kjøper NY koffert.. Men de fleste har vel gjerne kofferter fra før..? I tillegg til at OM man nå må kjøpe en ny koffert, er den langt mer anvendelig mtp fremtid bruk enn en dings som kun er laget til barnevogner.. 

Vi har x antall kofferter, og det kostet oss kr 0 å ta med barnevogn.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Altså.. om man kjøper NY koffert.. Men de fleste har vel gjerne kofferter fra før..? I tillegg til at OM man nå må kjøpe en ny koffert, er den langt mer anvendelig mtp fremtid bruk enn en dings som kun er laget til barnevogner.. 

Vi har x antall kofferter, og det kostet oss kr 0 å ta med barnevogn.. 

Mente den barnevogna du nevnte😅misforstod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...