Gå til innhold

Thon hotels vil ikke flagge med pride-flagg

yamask

Anbefalte innlegg

Hansehan skrev (5 timer siden):

Jeg synes det begynner å bli ganske mørkt når noen utøver terror mot en utsatt gruppe i befolkningen.

Det er det vel omtrent ingen som er uenige i?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

yamask skrev (21 timer siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4oGE5R/thon-hotell-nekter-aa-heise-pride-flagg

Thon Hotels ønsker ikke prideflagg utenfor deres hoteller i år. Istedenfor å respektere dette helt lovlige valget blir det skrik og hyl om homofobi og hat. Pride har gått fra å være en fin feiring av inkludering og kjærlighet til å bli rimelig ekstremistisk og totalitært der selv deres egne homofile medlemmer føler seg ekskludert. Pridetilhengere bruker skytingen i fjor som ammo, for hvis man ikke støtter pride så støtter man visst i følge dem skyting av mennesker. 

Hadde man ikke blitt påtvunget til å mene og si ting man ikke tror på (som at menn kan bli kvinner og vica verca) så tror jeg ikke motstanden mot pride hadde vært så stor. Nå er det politisk, men ikke demokratisk. 

Hva tenker dere? Er det innafor at en bedrift ikke vil flagge for pridebevegelsen? 

Som homo er jeg faktisk skeptisk til at private bedrifter som holder på med helt andre ting skal tvinges til å markdesføre ulike synspunkter i den ene eller den andre retningen. De skal selge sine greier, ikke plage andre og for øvrig kan de gjøre hva de vil, mener jeg. Så lenge de ikke utestenger kunder på bakgrunn av legning så er flaggingen en bagatell. 

De er heller ikke pliktig til å flagge med norsk flagg eller noe som helst slags flagg. 

Endret av Michaelhe
  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng
2 hours ago, Michaelhe said:

Som homo er jeg faktisk skeptisk til at private bedrifter som holder på med helt andre ting skal tvinges til å markdesføre ulike synspunkter i den ene eller den andre retningen. De skal selge sine greier, ikke plage andre og for øvrig kan de gjøre hva de vil, mener jeg. Så lenge de ikke utestenger kunder på bakgrunn av legning så er flaggingen en bagatell. 

De er heller ikke pliktig til å flagge med norsk flagg eller noe som helst slags flagg. 

Jepp. Jeg syntes tvert imot det er ganske kynisk av bedrifter å kaste seg på signalisering for miljø, pride eller hva det skulle være. Man bytter ut plastsugerør og later som om man prioriterer miljø uten å gjøre en dritt mer. Man heiser prideflagget samtidig som ledelsen i bedriften seksuelt trakkasserer sine undersåtte, og unngår ansette mennesker de merker er homoseksuelle.

Det virker som om Norge har blitt ganske fasade der alt skal være riktig pyntet, og det spiller ingen rolle hva som egentlig foregår på innsiden. Så lenge du ser fin ut på utsiden, så kan alle føle seg bra og føle at verden er et bra sted å leve. Da merker man ikke at eplet råtner på innsiden

Jeg kommer til å fortsette gå på alle hotell som ikke flagger, så lenge det ikke er faktiske tilfeller av diskrimnering og dårlig adferd å vise til. Dersom man kan vise til at det er utbredt kultur av dårlig adferd innen thon-kjeden, så vil jeg velge andre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refreng skrev (4 timer siden):

Jepp. Jeg syntes tvert imot det er ganske kynisk av bedrifter å kaste seg på signalisering for miljø, pride eller hva det skulle være. Man bytter ut plastsugerør og later som om man prioriterer miljø uten å gjøre en dritt mer. Man heiser prideflagget samtidig som ledelsen i bedriften seksuelt trakkasserer sine undersåtte, og unngår ansette mennesker de merker er homoseksuelle.

Det virker som om Norge har blitt ganske fasade der alt skal være riktig pyntet, og det spiller ingen rolle hva som egentlig foregår på innsiden. Så lenge du ser fin ut på utsiden, så kan alle føle seg bra og føle at verden er et bra sted å leve. Da merker man ikke at eplet råtner på innsiden

Jeg kommer til å fortsette gå på alle hotell som ikke flagger, så lenge det ikke er faktiske tilfeller av diskrimnering og dårlig adferd å vise til. Dersom man kan vise til at det er utbredt kultur av dårlig adferd innen thon-kjeden, så vil jeg velge andre.  

Det er IKKE det jeg mener. Jeg sier ingen skal tvinges eller trues til å ha meninger de IKKE har, eller påta seg ekstra samfunnsfunksjoner. Jeg spør derfor sjelden en lege om skatt. 

Hvis de derimot ØNSKER å flagge så er det også greit. Det er meningstyrraniet jeg vil til livs. 

Endret av Michaelhe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng
1 hour ago, Michaelhe said:

Det er IKKE det jeg mener. Jeg sier ingen skal tvinges eller trues til å ha meninger de IKKE har, eller påta seg ekstra samfunnsfunksjoner. Jeg spør derfor sjelden en lege om skatt. 

Hvis de derimot ØNSKER å flagge så er det også greit. Det er meningstyrraniet jeg vil til livs. 

Jeg har ikke sagt at det er det du mener, jeg skriver det jeg mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansehan skrev (17 timer siden):

Det jaktes på skeive i langt større grad, men det er du sikkert klar over.

Ja, det er jeg fullstendig klar over og det er selvsagt helt uakseptabelt. På lik linje med rasisme og mange andre handlinger vi som samfunn ikke skal tolerere. Jeg har gått i Pride tog og gjør det gjerne igjen. 

Det jeg vil ha meg frabedt er at hele samfunnet, som sådan, må finne seg i å få et slags freakshow tredd nedover skuldrene og dersom du skulle ha noen som helst betenkeligheter med det så er det den offentlige gapestokken som gjelder. Det må vi slutte med. Mulig det er en dårlig parallell men Eurovision er for meg et ditto kvalmende freakshow men om jeg hevder at jeg unngår å se på dette og synes det er "too much" så blir jeg verken nedverdiget eller degradert av den grunn. Det vi trenger (mer av) er tydelige rollemodeller som Kong Harald, Lise Klaveness, salige Kim Friele osv., ikke linselus, politikere eller kjendiser som bruker anledninger til å promotere egen fortreffelighet og "sårbarhet", det vil jeg ha meg frabedt.

Endret av Gorgonzola
  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hansehan skrev (På 8.6.2023 den 1.41):

Det jaktes på skeive i langt større grad, men det er du sikkert klar over.

Hvem er de som jakter på de skeive i dag?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/7/2023 at 1:32 PM, Lava Anne said:

Flaggforbud er tvang. Kritikerne får også klare å stå for sin egen motstand og slutte og skylde på at det bare er pride som skaper motstand mot seg selv. Det er det ikke. Det er produsert en rekke forestillinger om pride de siste årene som glir motstandsløst ned i svelget på mange kritikere som var lettirriterte fra før, og som så bare blir spyttet opp igjen i nøyaktig den formen de gled ned i. Før kalte ofte de samme kritikerne pride for oppmerksomhetssykt og skrullete, men de skjønte i hvert fall at det var et arrangement. Mange av disse forestillingene er unyanserte eller direkte feil - de blir i hvert fall nesten aldri dokumentert, og argumenterer man for det er det alltid kamp for pubertetsblokkere = skader barn = pride eller fire menn i lakk og lær i bånd = perverst og skadelig for barn = pride. Den saklige kritikken om for eksempel pubertetsblokkere drukner i generelle fremstillinger av pride og fri som en hel og ødeleggende ideologi. I alle de mest betente debattene ser det ut som at hele språket har daua og at folk bare repeterer hverandre.

Meningen om at alle må ta ansvar for alle de reaksjonene som rettes mot dem er tøv. Som kritiker har man ansvar for å informere seg selv før man slenger ut masse vage og grove påstander. Disse forestillingene bidrar selvfølgelig også til motstand fordi de former et statisk drittbilde av noe man ikke liker uten at man stiller et eneste spørsmål til hvordan bildet man produserer og reproduserer ser ut. Og når man er ferdig med å hjelpe til med å etablere det bildet, skylder man på at det er alle andre som får motstanden til å vokse. Total ansvarsfraskrivelse. For øvrig begynner også denne overforståelsen for folk som brenner folks, skolers og bedrifters private flagg, å bli ganske kjedelig. I tillegg er det ikke lov å brenne andres private eiendom. Hvis man ikke ønsker å bli tolket i lys av en kontekst man ikke liker, så får man søke om fritak fra det å være et sosialt samfunnsmenneske. At nedriving og påtenning av prideflagg bare skal signalisere en følelse av ufrihet, er umulig, all den tid brenning av slike flagg også gjøres av hardbarka homofobe.

En bedrift kan bestemme over hva de ansatte skal gjøre når de er på jobb. Det er bedriften som eier bygningene. Vil ikke ansatte følge det, så kan de si opp jobben.

Men i dag er det de ansatte som bestemmer over hva bedriften skal gjøre med flagging for Pride. Og dette er noe bedriften aksepterer. Den går med på det. Sånn sett er det vel ikke synd på bedriften. Men det er rart, at når det er snakk om arbeidsforhold og lønn... da tør bedriften å vise muskler. Den ruller ikke bare over og sier ja til en lønnsøkning. Den argumenterer imot hver krone de må betale ut. Det beviser at flaggingen betyr ikke noe for bedriften. Det er en tom handling.

Og nå får de som var bekymret over pubertetsblokkere medhold. Kun WPATH vil fremdeles ha pubertetsblokkere og alt det andre, uten noen anbefaling for nedre aldersgrense. Bare noen dager gammelt, fra England: NHS says it will not prescribe puberty blockers to children suffering from gender dysphoria (archive.is)

Pride kan ikke påstå at de er helt fristilt fra skeiv ideologi og kjønnsideologi. Pride kan ikke påstå at det er uproblematisk å feire Pride, når de er eid av Foreningen FRI.

Homofile blir trukket fram når de skal holdes opp som et skjold for å avlede fra hva Foreningen FRI og skeiv ideologi står for. NEI, alle homofile kaller seg ikke skeive. Noen liker det absolutt ikke. Men de slipper ikke unna. De skal kalles skeive hver gang det er en debatt. Dette er den usympatiske siden av Pride. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/det-er-ikke-hatefullt-a-onske-fritak-fra-pride/o/5-95-1138148

Transaktivister nøyer seg ikke med å definere seg selv, de vil også definere hva alle vi andre er. Selv forlanger de å bli omtalt som de selv ønsker, men bryr seg overhodet ikke om alle LHB som ikke ønsker å benevnes «skeiv» – det må vi bare finne oss i.

Å legge til flere ting til LGB møtte motstand. Det var ikke friksjonsfritt. Motstanden var sterkest i starten. Så snart T var med, tok de over og alt ble vinklet mot kjønnsideologi og transaktivisme. Det ble lettere å rulle inn flere bokstaver, når de først hadde fått inn T. Fokuset har flyttet seg fra homofile og lesbiske til et skeivt perspektiv.

Vi har fått en gal verden. For eksempel : En kvinne argumenterer for at kvinner ikke skal finne seg i å dele garderobe med menn som identifiserer seg som kvinne. Den lille kvinnen ble drapstruet og politiet arresterte en mann. I medias omtale av saken omtalte de ikke kvinnen som kvinne, men som "Anti-Trans". Mannen som truet henne, omtalte de derimot som kvinne. For han kunne bestemme hva han var.

Endret av ops2
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (52 minutter siden):

En bedrift kan bestemme over hva de ansatte skal gjøre når de er på jobb. Det er bedriften som eier bygningene. Vil ikke ansatte følge det, så kan de si opp jobben.

Men i dag er det de ansatte som bestemmer over hva bedriften skal gjøre med flagging for Pride. Og dette er noe bedriften aksepterer. Den går med på det. Sånn sett er det vel ikke synd på bedriften. Men det er rart, at når det er snakk om arbeidsforhold og lønn... da tør bedriften å vise muskler. Den ruller ikke bare over og sier ja til en lønnsøkning. Den argumenterer imot hver krone de må betale ut. Det beviser at flaggingen betyr ikke noe for bedriften. Det er en tom handling.

Og nå får de som var bekymret over pubertetsblokkere medhold. Kun WPATH vil fremdeles ha pubertetsblokkere og alt det andre, uten noen anbefaling for nedre aldersgrense. Bare noen dager gammelt, fra England: NHS says it will not prescribe puberty blockers to children suffering from gender dysphoria (archive.is)

Pride kan ikke påstå at de er helt fristilt fra skeiv ideologi og kjønnsideologi. Pride kan ikke påstå at det er uproblematisk å feire Pride, når de er eid av Foreningen FRI.

Homofile blir trukket fram når de skal holdes opp som et skjold for å avlede fra hva Foreningen FRI og skeiv ideologi står for. NEI, alle homofile kaller seg ikke skeive. Noen liker det absolutt ikke. Men de slipper ikke unna. De skal kalles skeive hver gang det er en debatt. Dette er den usympatiske siden av Pride. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/det-er-ikke-hatefullt-a-onske-fritak-fra-pride/o/5-95-1138148

Å legge til flere ting til LGB møtte motstand. Det var ikke friksjonsfritt. Motstanden var sterkest i starten. Så snart T var med, tok de over og alt ble vinklet mot kjønnsideologi og transaktivisme. Det ble lettere å rulle inn flere bokstaver, når de først hadde fått inn T. Fokuset har flyttet seg fra homofile og lesbiske til et skeivt perspektiv.

Vi har fått en gal verden. For eksempel : En kvinne argumenterer for at kvinner ikke skal finne seg i å dele garderobe med menn som identifiserer seg som kvinne. Den lille kvinnen ble drapstruet og politiet arresterte en mann. I medias omtale av saken omtalte de ikke kvinnen som kvinne, men som "Anti-Trans". Mannen som truet henne, omtalte de derimot som kvinne. For han kunne bestemme hva han var.

Det hjelper ikke at du kaller en konsernledelse en bedrift og hotellene for bygninger. De fleste hoteller er også bedrifter selv om de har en eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr X skrev (På 9.6.2023 den 8.18):

Det er kriminelt å være homofil i 68 land. Transfolk og skeive opplever fremdeles også massiv hets i land hvor det er lovlig og akseptabelt (særlig førstnevnte) på grunn av selve legningen eller identiteten. Jeg kjenner flere som enten har blitt spyttet på eller har fått høre æsj på åpen gate på grunn av sin legning, også i Norge. Homo er det mest brukte skjellsordet i skolegården. Etc. Dette er grunnene til at jeg går i PRIDE, samt at jeg synes det er gøy å gå i tog. Jeg trakter rundt i nesten alle tog, fordi tog er fett. Kommer det et mannstog på mannsdagen, kommer jeg til å finne meg en parole der og. Fordi tog er fett og fordi solidaritet er fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (1 time siden):

Litt av spørsmålet blir jo også i hvilken grad de ansatte bestemmer eller om det er en ivrig minoritet som gjør det. Terskelen for å si nei til slike markeringer er nok ganske høy for mange, særlig når det legges frem som å kun feire kjærligheten og enhver bekymring rundt behandling eller opplæring av barn ‘glemmes’. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lava Anne skrev (1 time siden):

Det er kriminelt å være homofil i 68 land. 

Nei. Det er ikke kriminelt "å være homo". Det er seksuelle handlinger mellom personer av samme kjønn som er straffbart 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CAPS LOCK skrev (2 minutter siden):

Nei. Det er ikke kriminelt "å være homo". Det er seksuelle handlinger mellom personer av samme kjønn som er straffbart 

Du syntes det var viktig å skille mellom dette? Synes du det ble veldig mye bedre og bedre å være homofil i disse landene når du fikk gjort dette skillet?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lava Anne skrev (4 minutter siden):

Du syntes det var viktig å skille mellom dette? Synes du det ble veldig mye bedre og bedre å være homofil i disse landene når du fikk gjort dette skillet?

Ja, for homo-propagandaen forvrenger fakta når den påstår at man blir forfulgt for "å være den man er". Jødene ble forfulgt for å være en bestemt etnisitet. De ble drept for å eksistere. Når noen blir forfulgt for handlinger de frivillig velger å gjøre, så det noe helt annerledes, akkurat som pedofile ikke blir forfulgt for den de er. Hvis de blir forfulgt, så er det fordi de begår seksuelle overgrep mot barn. Hvis de velger å ikke gjøre det, så blir de ikke straffeforfulgt. Deres valg 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (2 timer siden):

Ja, for homo-propagandaen forvrenger fakta når den påstår at man blir forfulgt for "å være den man er". Jødene ble forfulgt for å være en bestemt etnisitet. De ble drept for å eksistere. Når noen blir forfulgt for handlinger de frivillig velger å gjøre, så det noe helt annerledes, akkurat som pedofile ikke blir forfulgt for den de er. Hvis de blir forfulgt, så er det fordi de begår seksuelle overgrep mot barn. Hvis de velger å ikke gjøre det, så blir de ikke straffeforfulgt. Deres valg 

Bak mål og flisespikkeri. Velger å gjøre. I tillegg sammenligne det med at det er det samme som når pedofile velger å agere på lysten de har på barn. Her er en litt bedre sammenligning. Det er som å kriminalisere heterofiles kjærlighetshandlinger, og hvis noen påpeker at heterofile blir forfulgt for den de er, så kommer du til ordenes forsvar og sier : «nei, heterofile blir ikke kriminalisert for hvem de er, heteropropagandaen forvrenger faktaene!! De heterofile blir forfulgt for handlingene de frivillig velger å gjøre.» Jeg regner med du ville løpt denne viktige avklaringen i forsvar i dette tilfellet også?

Endret av Lava Anne
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lava Anne skrev (6 timer siden):

Her er en litt bedre sammenligning. Det er som å kriminalisere heterofiles kjærlighetshandlinger, og hvis noen påpeker at heterofile blir forfulgt for den de er, så kommer du til ordenes forsvar og sier : «nei, heterofile blir ikke kriminalisert for hvem de er, heteropropagandaen forvrenger faktaene!! De heterofile blir forfulgt for handlingene de frivillig velger å gjøre.» Jeg regner med du ville løpt denne viktige avklaringen i forsvar i dette tilfellet også?

Hvis seksuelle handlinger mellom personer av ulikt kjønn blir kriminalisert, så er det handlingen som blir kriminalisert, ikke personene som har lyst til å utføre handlingene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr X skrev (På 9.6.2023 den 8.18):

Har du glemt at det var terror under Pride senest i fjor? 

Flere av mine venner er redde for å gå i paraden i år. De er også redde for å ha på seg Pride-armbånd eller holde hender med partner på gata, fordi det finnes flere som har blitt trakassert og til og med slått ned. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clefable skrev (12 timer siden):

Har du glemt at det var terror under Pride senest i fjor? 

Flere av mine venner er redde for å gå i paraden i år. De er også redde for å ha på seg Pride-armbånd eller holde hender med partner på gata, fordi det finnes flere som har blitt trakassert og til og med slått ned. 

Jeg spør fortsatt om hvem er de som «jakter» på de skeive?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr X skrev (7 timer siden):

Jeg spør fortsatt om hvem er de som «jakter» på de skeive?

Vel, terroren var det vel en religiøs fanatiker som utøvde. Sikkert noe av det samme med de som har slått ned homofile på gaten. Artiklene jeg finner om sistnevnte spesifiserer det ikke videre enn at folk fikk homofobiske kommentarer ropt til seg før de ble slått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...