Gå til innhold

Thon hotels vil ikke flagge med pride-flagg


yamask

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4oGE5R/thon-hotell-nekter-aa-heise-pride-flagg

Thon Hotels ønsker ikke prideflagg utenfor deres hoteller i år. Istedenfor å respektere dette helt lovlige valget blir det skrik og hyl om homofobi og hat. Pride har gått fra å være en fin feiring av inkludering og kjærlighet til å bli rimelig ekstremistisk og totalitært der selv deres egne homofile medlemmer føler seg ekskludert. Pridetilhengere bruker skytingen i fjor som ammo, for hvis man ikke støtter pride så støtter man visst i følge dem skyting av mennesker. 

Hadde man ikke blitt påtvunget til å mene og si ting man ikke tror på (som at menn kan bli kvinner og vica verca) så tror jeg ikke motstanden mot pride hadde vært så stor. Nå er det politisk, men ikke demokratisk. 

Hva tenker dere? Er det innafor at en bedrift ikke vil flagge for pridebevegelsen? 

  • Liker 32
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker det er ok å ikke flagge og markere. Men å forby blir noe annet og gir ganske dårlig inntrykk. 

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det innafor. Selv har jeg et lite prideflagg på terrassen, men det bør være helt frivillig å ha disse flaggene.

Hets mot bedrifter som ikke flagger er faen ikke greit, men har jo sett de siste årene hvordan nordmenn elsker å hetse hverandre og andre folkegrupper. Så er ikke overrasket over at det blir drama.

  • Liker 24
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pride har gått litt over styr så helt greit å ikke flagge. Jeg er ikke homofob og om barna hadde blitt homofile hadde det vært helt greit, men all denne «reklameringen» er unødvendig. Når skolene begynner å kreve at barna kle seg ut som motsatt kjønn for å vise støtte til pride har ting gått for langt etter min mening. Krenkehysteriet på 20-tallet rundt dette og mange andre ting er til å riste på hodet av. 

  • Liker 30
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt lokale Thon flagger likevel, og jeg har takket dem ❤️

  • Liker 4
  • Hjerte 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så Morten Hegseth var ute og gaulte om homofobi, noe jeg mener er helt uberettiget. Når skal folk begynne å forstå at man kan støtte LHBT 100%, men likevel være skeptisk til Pride?

  • Liker 30
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes PRIDE har gått helt vekk fra hva det var i utgangspunktet. Pride handler jo egentlig om å være stolt av seg selv og egen legning, og AKSEPT, samt menneskerettigheter osv. 
Pride i dag er vel nesten alt annet enn det.. Pride er blitt en ekstrem periode i året hvor man kun går med lær, hundeband og netting, drikker seg evneveike og roper ut om menneskets rettigheter til å elske den man vil og være som en er. 
JA, man skal selvsagt elske den man vil og være som en er, men det finnes sikkert mange andre måter å få det frem på enn å vise mest mulig pung og slippe mest mulig tits i en parade som skal omfavne «mangfoldet»…

jeg er generelt sett sliten av at verden er nødt til å kle av seg hver gang de skal få frem et poeng. Vi skal kle av oss for  å normalisere kvinnekropp, kvinnehelse, menneskerettigheter, uenigheter, protestere, pride, overvekt, undervekt, normalvektig - samtidig som at det er REGLER for hvem som kan snakke om hva. Helt idiotisk!! Jeg er feminist, men ikke noen ekstremist. Og sånn er det også med pride. Jeg støtter selvsagt homofili og trans, men jeg støtter ikke lenger PRIDE.

synes det er hårreisende at barnehager og barneskoler nå begynner å føre plikt over å gå i pridetog.. barna mine skal få vokse opp til å bli den de er, uten at noen skal sette pekefinger(ELLER SPØRSMÅLSTEGN) hvorvidt de er gutt eller jente. LA BARN VÆRE BARN. De skal slippe å måtte tenke på en identitetskrise før de er fem..

synes det er helt okei at de ikke flagger, så lenge de ikke har gått ut med at de er homofober. De er nøytrale, og det må vel være lov? Nøytralt er vel det som er mest for mangfold? Nøytral er jo ikke synonymt med HOMOFOB.

  • Liker 30
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....men da betyr det vel også at alle pride-folka som hyler som høyt om dette flagget og som selv ikke flagger med det Ukrainske flagget støtter Russland...

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at hoteller som bare sier til sine ansatte at de ikke får lov til å heise flagget, til tross for et ønske om det, og uten noen gjengitt grunn, ikke skal få noen reaksjon mot det? 

Pride symboliserer jo inkludering og det skeive miljøet sitter igjen med et stort traume etter skytingen i fjor. For noen dager siden var det noen som brant et Pride-flagg til en skole. Når man "nekter", som det står i artikkelen, sine ansatte å heise Pride-flagget, er det klart det oppfattes som ganske fiendtlig og som at man ikke støtter menneskelige rettigheter.

Folk er så irriterte på at Pride tar så stor plass, og det er nettopp derfor vi har det. Det skal få ta plass til det er en integrert og selvsagt del av hverdagen. Finn noe annet å irritere deg på.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicchi skrev (22 minutter siden):

Mener du at hoteller som bare sier til sine ansatte at de ikke får lov til å heise flagget, til tross for et ønske om det, og uten noen gjengitt grunn, ikke skal få noen reaksjon mot det? 

Pride symboliserer jo inkludering og det skeive miljøet sitter igjen med et stort traume etter skytingen i fjor. For noen dager siden var det noen som brant et Pride-flagg til en skole. Når man "nekter", som det står i artikkelen, sine ansatte å heise Pride-flagget, er det klart det oppfattes som ganske fiendtlig og som at man ikke støtter menneskelige rettigheter.

Folk er så irriterte på at Pride tar så stor plass, og det er nettopp derfor vi har det. Det skal få ta plass til det er en integrert og selvsagt del av hverdagen. Finn noe annet å irritere deg på.

Jeg tenker at når absolutt ALLE skal akseptere at det ropes høyt, så burde også de som roper høyt akseptere de som ikke vil rope høyt.

 

selvsagt er KAMPEN om rettighetene viktig, PRIDE derimot? Not so much… 

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chicchi skrev (19 minutter siden):

Mener du at hoteller som bare sier til sine ansatte at de ikke får lov til å heise flagget, til tross for et ønske om det, og uten noen gjengitt grunn, ikke skal få noen reaksjon mot det? 

Pride symboliserer jo inkludering og det skeive miljøet sitter igjen med et stort traume etter skytingen i fjor. For noen dager siden var det noen som brant et Pride-flagg til en skole. Når man "nekter", som det står i artikkelen, sine ansatte å heise Pride-flagget, er det klart det oppfattes som ganske fiendtlig og som at man ikke støtter menneskelige rettigheter.

Folk er så irriterte på at Pride tar så stor plass, og det er nettopp derfor vi har det. Det skal få ta plass til det er en integrert og selvsagt del av hverdagen. Finn noe annet å irritere deg på.

Det må være opp til hver enkelt bedrift hva de ønsker å støtte. Hva de ansatte gjør på fritiden er jo opp til dem, men på jobb skal man følge bedriftens linje. Liker man det ikke kan man si opp. 

Ved å flagge med prideflagg er det mange som ekskluderes. Pride finnes ikke inkluderende, de ekskluderer og boikotter alle som stiller kritiske spørsmål deler av bevegelsen. 

Jeg tror ikke misnøyen mot pride handler om homofile rettigheter. Det handler om hvordan man blir forsøkt tvunget til å forkaste alt man vet om biologi. 

  • Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (4 minutter siden):

Det må være opp til hver enkelt bedrift hva de ønsker å støtte. Hva de ansatte gjør på fritiden er jo opp til dem, men på jobb skal man følge bedriftens linje. Liker man det ikke kan man si opp. 

Ved å flagge med prideflagg er det mange som ekskluderes. Pride finnes ikke inkluderende, de ekskluderer og boikotter alle som stiller kritiske spørsmål deler av bevegelsen. 

Jeg tror ikke misnøyen mot pride handler om homofile rettigheter. Det handler om hvordan man blir forsøkt tvunget til å forkaste alt man vet om biologi. 

Eller også handler det om fordommer mot homofile.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gugglo skrev (2 minutter siden):

Eller også handler det om fordommer mot homofile.

Det er en antagelse. Kan du vise meg hvor de har sagt at de har fordommer eller er homofober?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stortrommadet skrev (4 minutter siden):

Det er en antagelse. Kan du vise meg hvor de har sagt at de har fordommer eller er homofober?

 

Gugglo skrev (1 time siden):

I følge et veldig godt innlegg om dette rundt Pride så er de som kritiserer eller ikke støtter Pride homofober.

https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/O8PvBV/homohatarane-vann-denne-runden-og-skal-det-verkeleg-vere-slik-kvar-gong

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
esk skrev (1 time siden):

Så Morten Hegseth var ute og gaulte om homofobi, noe jeg mener er helt uberettiget. Når skal folk begynne å forstå at man kan støtte LHBT 100%, men likevel være skeptisk til Pride?

Enig, bra at Thon representerer meningsmangfoldet. Modig at noen tør å stå i mot dette kollektive monsteret som ekskluderer alle som ikke er innafor og politisk korrekte. Homofili er helt greit, men å mene noe om markedsføring av moral og meninger er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pride har gått for langt. 

Selv er jeg bifil, og støtter skjeve, støtter alle i å kunne elske den de vil. 

Men all den boikott, utestengelse, agering og negativitet Pride og FRI driver med nå.... Nei. 

Så nå er jeg faktisk begynt å få nok. 

Man er den man er uten slike foreninger!

  • Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er smått utrolig å tro at et forbud mot Pride-flagget er å være nøytral, som om det å være skeiv er et valg eller et politisk standpunkt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...