Gå til innhold

Thon hotels vil ikke flagge med pride-flagg

yamask

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Paramount skrev (10 minutter siden):

Enig, bra at Thon representerer meningsmangfoldet. Modig at noen tør å stå i mot dette kollektive monsteret som ekskluderer alle som ikke er innafor og politisk korrekte. Homofili er helt greit, men å mene noe om markedsføring av moral og meninger er noe annet.

Det er ikke "meningsmangfold" å legge ned forbud mot å heise Pride-flagget, det er da vitterlig det stikk motsatte. Homofili er liksom greit for deg, så lenge du slipper å se dem eller høre hva de opplever... Å være skeiv er ikke et politisk standpunkt som skattesatser eller veibygging, enten støtter du skeive eller så gjør du det ikke. Du gjør det ikke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undrende123 skrev (1 minutt siden):

Det er ikke "meningsmangfold" å legge ned forbud mot å heise Pride-flagget, det er da vitterlig det stikk motsatte. Homofili er liksom greit for deg, så lenge du slipper å se dem eller høre hva de opplever... Å være skeiv er ikke et politisk standpunkt som skattesatser eller veibygging, enten støtter du skeive eller så gjør du det ikke. Du gjør det ikke. 

Hva tenker du om alle de homofile som velger å ikke støtte pride? Ingen av mine homofile venner feirer pride lenger. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

100% innafor. Ingen bedrifter eller folk skal tvinges til å flagge med pride flagg. Det må folk respektere uten å hyle ut om hat og homofobi. De som gjør det ødelegger meningen med pride, og de gjør folk sint. Er det greit? Nei. Så folk må ta seg i sammen og slutte å hyle ut om hat og homofobi hele tiden. Dette har gått for langt. 

Jeg har aldri flagget med pride flagg og komme aldri til å gjøre det. Det må folk respektere. Å nei jeg har ingenting i mot homofili. Kjærlighet er kjærlighet uansett kjønn og det er flott❤️ Jeg bare oppfører meg som vanlig og bryr meg ikke om å feire noe pride. Ingen kan tvinges til det. Så at bedrifter velge å ikke flagge må også respekteres. Thon hotels er ett flott hotel og driver ikke med noe hat. 

Ja jeg er også sint på folk som virkelig driver med hat mot homofile og ikke respekterer alle. De må skjerpe seg. 

Men jeg synes folk som hyler ut om hat og homofobi mot folk som ikke flagger eller feirer pride er like ille. Ja like ille som de som angriper homofile. For de driver med hat de også, mot folk og bedrifter som ikke flagger osv. Å kommer med løgner. Bare for en bedrift ikke flagger. Vi lever i Norge. Ett fritt land. Og året er 2023. 

Så kutt ut dette tullet om å angripe andre. Sånne folk må skjerpe seg, og slutte å ødelegge.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fantastisk at Thon gruppen tar avstand fra flagging. Helt supert. Pride har utspilt sin rolle. Det er flere år siden hele landet aksepterte homofile, transer og alt mulig annet folk kaller seg.

Folk er ikke homofobe bare fordi de ikke støtter Pride lenger. Jeg kjenner flere som har fått nok av Pride og regnbuer. Kjenner også skeive som synes at det er nok nå.

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (Akkurat nå):

Hva tenker du om alle de homofile som velger å ikke støtte pride? Ingen av mine homofile venner feirer pride lenger. 

Hehe, jeg tenker mitt om alle disse anonyme folkene på internett som hater Pride, og som tilfeldigvis liksom har haugevis av skeive venner som også hater Pride. Dere lurer ingen. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Undrende123 said:

Dette er jo bare fjas. Selvsagt kan man ønske ikke å henge opp et Pride-flagg eller være en del av Pride-feiringen og samtidig støtte LGBT. "Pride" har ikke definisjonsmakten på hva som er greit og ikke, og det har ikke du heller.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det dårlig for Thon. 😊

– Hvordan tror du de skeive ansatte har det nå?

– Jeg tror de skeive ansatte er skuffet og lei seg. Det hadde i hvert fall jeg vært hvis min arbeidsplass hadde vist seg å være uten ryggrad, sier han.
---
Influencer og TikTok-profil Julie Lorentzen har brukt Instastory til å kommentere nyheten.

Til et skjermbilde av VGs artikkel, skriver hun: «Never staying at your hotell again», som kan oversettes til: «Bor aldri på deres hotell igjen».

https://www.vg.no/rampelys/i/158j6M/niklas-baarli-om-flaggnekten-aldri-mer-thon-hotels

Redigert: som andre har skrevet, der innså de at de har begått et alvorlig overtramp ja.

Thon Hotels opphever forbudet mot å heise pride-flagget
Det viser en intern melding sendt til ansatte i hotellkjeden som VG har fått tilgang til.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BWnynw/thon-hotels-opphever-forbudet-mot-aa-heise-pride-flagget

Endret av Gugglo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Undrende123 said:

Hehe, jeg tenker mitt om alle disse anonyme folkene på internett som hater Pride, og som tilfeldigvis liksom har haugevis av skeive venner som også hater Pride. Dere lurer ingen. 

Det er jo sant. Hva slags skeive henger du med egentlig? MANGE skeive synes det er direkte flaut med over-seksualiserte lakk-og-lær parader, og føler overhodet ikke det representerer dem.

• Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (1 minutt siden):

Dette er en <de som ikke er med oss er mot Oss> holdning. 

Noen er kanskje også nøytrale, og hvem skal definere hvordan man støtter saken, finnes muligens andre måter enn regnbueflagg.

Enten støtter man skeives rettigheter, eller så gjør man det ikke. Stiller man seg "nøytral", eller legger ned forbud mot flagging, har man valg feil side. Du skal bare se Thon Hotels også innser tabben i løpet av dagen, for dette er en megatabbe av dimensjoner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens litt OT, men;

Jeg synes det er hyggelig å se pride-flagget. Men nå som det er tatt i bruk i så stor grad så mistenker jeg at det er veldig mange som like godt bruker det for å smykke seg selv med en toleranse de kanskje ikke engang besitter eller lever opp til. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der innså Thon selv hvilken tabbe dette var, forbrukermakt virker. Nå bør de også komme med en beklagelse av de helt spinnville uttalelsene som kom på trykk i avisene i går. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de selvsagt bestemt seg for å flagge alikevel.

Det hele var kanskje bare et stunt for å få medieomtale?

Bedrifter driter da langt faen i både Pride og anti-Pride. De gjør det de trur vil få dem til å fremstå best så de kan tjene mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Paramount
Perfume skrev (14 minutter siden):

Pride har gått for langt. 

Selv er jeg bifil, og støtter skjeve, støtter alle i å kunne elske den de vil. 

Men all den boikott, utestengelse, agering og negativitet Pride og FRI driver med nå.... Nei. 

Så nå er jeg faktisk begynt å få nok. 

Man er den man er uten slike foreninger!

Nydelig skrevet. Folk må få tenke selv uten denne nazidisiplinen fra moralpolitiet uten egen moral. Det enkleste er alltid å si ja til alt. Skulle ønske flere nektet Prideflagget, bare for å si fra at nok er nok, ikke for å ta avstand fra ulike mennesker eller holdninger. Men slike nyanserte synspunkter er det ikke plass til. Enten er du homofob eller innafor.

(Så ser vi i VG at Thon Hotels kryper til korset, monsteret som nekter fri meningsutveksling dreper alt som kommer i veien)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undrende123 skrev (1 minutt siden):

Enten støtter man skeives rettigheter, eller så gjør man det ikke. Stiller man seg "nøytral", eller legger ned forbud mot flagging, har man valg feil side. Du skal bare se Thon Hotels også innser tabben i løpet av dagen, for dette er en megatabbe av dimensjoner. 

Men man kan da støtte de skeives rettigheter uten å heise et flagg på arbeidsplassen sin? 

Gugglo skrev (4 minutter siden):

Nå går det dårlig for Thon. 😊

– Hvordan tror du de skeive ansatte har det nå?

– Jeg tror de skeive ansatte er skuffet og lei seg. Det hadde i hvert fall jeg vært hvis min arbeidsplass hadde vist seg å være uten ryggrad, sier han.
---
Influencer og TikTok-profil Julie Lorentzen har brukt Instastory til å kommentere nyheten.

Til et skjermbilde av VGs artikkel, skriver hun: «Never staying at your hotell again», som kan oversettes til: «Bor aldri på deres hotell igjen».

https://www.vg.no/rampelys/i/158j6M/niklas-baarli-om-flaggnekten-aldri-mer-thon-hotels

Jeg tror Thon klarer seg helt fint. 

Undrende123 skrev (6 minutter siden):

Jeg kan dessverre ikke liste opp navn på homofile som velger bort pride. Det skjønner vel du og. Men det kryr av dem pæ sosiale medier, og i USA har de startet sin egen forening. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Undrende123 said:

Du må slutte å sette likhetstegn mellom et flagg og å støtte skeives rettigheter. De har ingenting med hverandre å gjøre.

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menings- og «inkluderings»tvang er alt annet enn sjarmerende. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng
50 minutter siden, Chicchi said:

Mener du at hoteller som bare sier til sine ansatte at de ikke får lov til å heise flagget, til tross for et ønske om det, og uten noen gjengitt grunn, ikke skal få noen reaksjon mot det? 

Pride symboliserer jo inkludering og det skeive miljøet sitter igjen med et stort traume etter skytingen i fjor. For noen dager siden var det noen som brant et Pride-flagg til en skole. Når man "nekter", som det står i artikkelen, sine ansatte å heise Pride-flagget, er det klart det oppfattes som ganske fiendtlig og som at man ikke støtter menneskelige rettigheter.

Folk er så irriterte på at Pride tar så stor plass, og det er nettopp derfor vi har det. Det skal få ta plass til det er en integrert og selvsagt del av hverdagen. Finn noe annet å irritere deg på.

Hvorfor kan man ikke støtte menneskerettigheter om man ikke heiser et flagg? Om jeg ikke har heist et norskt flagg på 5 år, betyr det at jeg ikke støtter Norge? Betyr det at jeg er imot demokrati og frihet? Er jeg da en fiende av Norge?

Burde vi gå fra dør til dør og kreve at alle skal henge opp det norske flagg, eller så er de imot menneskerettigheter og frihet?

Den slags er tankepoliti; intet mindre, intet mer. Å tvinge mennesker til å føye seg gir ikke en organisk utvikling i et samfunn. Det er ting jeg mener hadde vært bedre for samfunnet om var vanlig, men det siste jeg ville gjort er å gå rundt å shame folk og betvile folk sine motivasjoner om de ikke var enige med meg. Det er ikke sånn man utvikler seg som samfunn. I noen tilfeller kan det gi en overfladisk illusjon om at ting er bra, men å heise et pride flagg sier ingenting om hvordan det går under overflaten og hvordan ting faktisk er. Ville vi hatt mindre homohatere om alle hengte opp prideflagget? Niks. Folk ville gjort det pga press, ikke fordi de ønsket det selv. Er fasade virkelig alfa og omega i et samfunn? Driter vi i hva folk egentlig tenker og mener, så lenge de signaliserer det riktige?

2 minutter siden, Undrende123 said:

Hotell er der for å gi deg husrom, ikke for å delta i den ideologiske debatten i samfunnet ditt. Det er ikke deres rolle. At de vil stå utenfor den debatten er helt naturlig. Det er verken hotell, playstation eller Gunda's lille bakeri sin jobb å signalisere politiske standpunkt som ikke har direkte tilknytning til deres bransje

Just now, Undrende123 said:

Det er i så fall greit å ha valgt "feil side". Folk må ha lov å ha meninger. Så lenge de ikke skader, trakkaserer eller truer så må folk ha lov å være på så mange feil sider de vil. Det er en grunnleggende rettighet man har i et fritt samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde Pride handlet om å bl.a. være inkluderende.

Det vil vel da også å godta de som velger å ta avstand fra Pride.

Nå har Thon snudd, da. Som er trist. Skal man virkelig ikke få lov til å velge å ikke feire/støtte Pride offentlig?

• Liker 11
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...