AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #1 Skrevet 7. juni 2023 Min kjære pus på 15 år døde i natt. Jeg våknet med pus i sengen min som vanlig, men da jeg klappet han merket jeg at han var stiv 😭 samboer jobber offshore og jeg er alene med barna, nå har vi alle våknet og jeg har låst av soverommet, vil ikke at barna skal gå inn å se pus slik og jeg klarer selv ikke å ta han bort. Det lukter også vondt allerede, litt sur/søtt blandet med kattepiss da han har tisset i senga (muligens etter han døde) Hva gjør jeg nå? Jeg er helt ifra meg og klarer ikke å ta i pus😭 jeg vet han var gammel, men jeg hadde likevel ikke trodd han skulle dø så plutselig, han virket så pigg i går... Anonymkode: 8984c...2df 22
snøpust Skrevet 7. juni 2023 #2 Skrevet 7. juni 2023 Kondolerer, TS ❤️ Så heldig pus var som fikk dø på en så rolig og udramatisk måte der han følte seg aller tryggest og mest elsket, etter et langt liv. Ta litt tid til å puste. Pus må håndteres, men du må gi deg selv tid til å sørge også, gjerne sammen med barna dine. Det er vondt å miste familiemedlemmer, uansett hvem det er. Har du mulighet til å ringe samboer, eller annen familie eller venner som kan hjelpe deg med det praktiske? 2 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #3 Skrevet 7. juni 2023 Så trist, kondolerer Kanskje du kunne funnet en fin eske, å så laget en fin begravelse for pusen.da får du og barna en avslutning og et sted å gå til. Ville vertfall tatt katten bort fra sengen å vasket og luftet overmadrassen. Evt kastet den om du ikke får vasket bort lukten. Anonymkode: c233f...47c 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #4 Skrevet 7. juni 2023 Det var trist å høre ❤️ Men for en fin måte for pus å få dø på ❤️ Ta et stort håndkle og pakk han inn i. Ungene bør jo få vite at han er død, og gjerne få se han. Det er en naturlig død det er godt å få ta del i. Du kan ringe dyrlegen, og høre hvordan det kan gjøres videre med kremering eller liknende. Anonymkode: 5af7e...887 1 2
Raven.Writingdesk Skrevet 7. juni 2023 #5 Skrevet 7. juni 2023 Kondolerer ❤️ tenker som mange andre at pus sovnet jo stille inn i senga sammen med sin eier, det må jo være fint å vite og berolige barna med. Har du noen du kan ringe som kan hjelpe deg videre? 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #6 Skrevet 7. juni 2023 12 minutter siden, snøpust said: Kondolerer, TS ❤️ Så heldig pus var som fikk dø på en så rolig og udramatisk måte der han følte seg aller tryggest og mest elsket, etter et langt liv. Ta litt tid til å puste. Pus må håndteres, men du må gi deg selv tid til å sørge også, gjerne sammen med barna dine. Det er vondt å miste familiemedlemmer, uansett hvem det er. Har du mulighet til å ringe samboer, eller annen familie eller venner som kan hjelpe deg med det praktiske? Takk ❤️ det er helt grusomt, men likevel en trøst at han fikk sovne inn slik framfor alene i et annet rom (innekatt) han var en brelus og det hendte han ble lukket ut av rommet fordi han holdt meg våken med kos og knaing, så glad for at jeg lot han være hos meg i natt ❤️ Ja noen må hjelpe meg, dette klarer jeg ikke alene. Barna skjønner nå at noe er galt og har snakket med ei venninne som mener barna må få se han, de er 4 og 7 år. Eldste på 7 har alltid vært veldig glad i og opptatt av pus og er veldig følsom av seg, så noe usikker på hans reaksjon. Jeg har tatt meg fri fra jobb og tenker han kan få være hjemme fra skolen i dag. Pus har trossalt vært der hele hans liv. Men er desverre bekymret for temperatur på soverommet da det blir varmt der. Får ikke noen til å hjelpe meg med det første, men har åpna vinduene og stengt lyset ute og håper det hjelper Anonymkode: 8984c...2df 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #7 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk ❤️ det er helt grusomt, men likevel en trøst at han fikk sovne inn slik framfor alene i et annet rom (innekatt) han var en brelus og det hendte han ble lukket ut av rommet fordi han holdt meg våken med kos og knaing, så glad for at jeg lot han være hos meg i natt ❤️ Ja noen må hjelpe meg, dette klarer jeg ikke alene. Barna skjønner nå at noe er galt og har snakket med ei venninne som mener barna må få se han, de er 4 og 7 år. Eldste på 7 har alltid vært veldig glad i og opptatt av pus og er veldig følsom av seg, så noe usikker på hans reaksjon. Jeg har tatt meg fri fra jobb og tenker han kan få være hjemme fra skolen i dag. Pus har trossalt vært der hele hans liv. Men er desverre bekymret for temperatur på soverommet da det blir varmt der. Får ikke noen til å hjelpe meg med det første, men har åpna vinduene og stengt lyset ute og håper det hjelper Anonymkode: 8984c...2df Visst det er varmt der du bor, så tror jeg ikke det å åpne vinduet hjelper så mye, kan evt risikere at det kommer fluer osv. Du bør finne noe å legge katten på og evt ta den til et kjøligere rom feks en kjeller. Anonymkode: c233f...47c 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #8 Skrevet 7. juni 2023 Kondolerer ❤️ Jeg har selv en katt på 16 år. Håper han får dø på denne måten. Hvor i landet er dette? Kanskje noen fra KG kam hjelpe deg å få han i en eske eller lignende? Skal han kremeres? Anonymkode: a0c5b...064 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #9 Skrevet 7. juni 2023 Just now, AnonymBruker said: Visst det er varmt der du bor, så tror jeg ikke det å åpne vinduet hjelper så mye, kan evt risikere at det kommer fluer osv. Du bør finne noe å legge katten på og evt ta den til et kjøligere rom feks en kjeller. Anonymkode: c233f...47c Ånei 😩 får lukke dem da, men da blir det mye varmere. Bor i blokkleilighet og har ingen kjølige rom, har bod i garasjeanlegg, men jeg får ikke lagt han ned der. Anonymkode: 8984c...2df
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #10 Skrevet 7. juni 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kondolerer ❤️ Jeg har selv en katt på 16 år. Håper han får dø på denne måten. Hvor i landet er dette? Kanskje noen fra KG kam hjelpe deg å få han i en eske eller lignende? Skal han kremeres? Anonymkode: a0c5b...064 Vi ønsker å begrave han og jeg har allerede en tidligere pus i hagen til mamma sa kansje pus får ligge ved siden av. Får ringe vet. å høre Anonymkode: 8984c...2df
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #11 Skrevet 7. juni 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kondolerer ❤️ Jeg har selv en katt på 16 år. Håper han får dø på denne måten. Hvor i landet er dette? Kanskje noen fra KG kam hjelpe deg å få han i en eske eller lignende? Skal han kremeres? Anonymkode: a0c5b...064 Vi bor i Bergen, ikke veldig varmt, men med solsteiken inn vinduene blir leiligheten varm Anonymkode: 8984c...2df
snøpust Skrevet 7. juni 2023 #12 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi bor i Bergen, ikke veldig varmt, men med solsteiken inn vinduene blir leiligheten varm Anonymkode: 8984c...2df Hvis du ikke får noen til å hjelpe deg så send meg en melding. Jeg har ledig tid i kveld hvis det skulle være krise, i verste fall har jeg en kjølig kjellerbod du kan få låne. Jeg har ikke bil så om vi ikke bor i samme område kan det bli noe vanskelig, men jeg er i hvert fall villig til å hjelpe om mulig dersom det er krise og du er alene. ❤️ 7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #13 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ånei 😩 får lukke dem da, men da blir det mye varmere. Bor i blokkleilighet og har ingen kjølige rom, har bod i garasjeanlegg, men jeg får ikke lagt han ned der. Anonymkode: 8984c...2df Hadde jeg bodd nærmere skulle jeg komt å hjelpt 🙈 Anonymkode: c233f...47c 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #14 Skrevet 7. juni 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde jeg bodd nærmere skulle jeg komt å hjelpt 🙈 Anonymkode: c233f...47c Takk ❤️ Anonymkode: 8984c...2df
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #15 Skrevet 7. juni 2023 7 minutter siden, snøpust said: Hvis du ikke får noen til å hjelpe deg så send meg en melding. Jeg har ledig tid i kveld hvis det skulle være krise, i verste fall har jeg en kjølig kjellerbod du kan få låne. Jeg har ikke bil så om vi ikke bor i samme område kan det bli noe vanskelig, men jeg er i hvert fall villig til å hjelpe om mulig dersom det er krise og du er alene. ❤️ Tusen tusen takk.. Håper jeg får ordnet dette for kvelden. Men kan absolutt ta kontakt om det ikke loser seg veldig snart ❤️ Anonymkode: 8984c...2df
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #16 Skrevet 7. juni 2023 Pakk katten inn i håndkle, plastpose og legg den i fryseren. Anonymkode: dc45d...b40 2 1
Snøvott Skrevet 7. juni 2023 #17 Skrevet 7. juni 2023 Kondolerer ❤️ Godt å tenke på at katten døde i trygge omgivelser, omgitt av folk den var glad i. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #18 Skrevet 7. juni 2023 Har du fått flyttet pus ut av rommet? Skjønner det er et sjokk, men er så varmt nå så dyr går fort i oppløsning om det ikke kommer på kjøl eller blir begravet. Anonymkode: a3178...b1c
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #19 Skrevet 7. juni 2023 Kondolerer så mye❤️Katten var alikevell heldig som fikk dø på en slik fin og rolig måte❤️Har selv en gammel hund som går mot sine siste dager, og jeg ønsker heller at hun skal dø mens hun sover trygg og fredelig i senga sammen med meg, enn stresset avliving hos dyrlege kan medføre. Føler sånn med deg, tenk på alle gode stundene og minnene❤️ Stor klem❤️ Anonymkode: dc73f...04e 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #20 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Min kjære pus på 15 år døde i natt. Jeg våknet med pus i sengen min som vanlig, men da jeg klappet han merket jeg at han var stiv 😭 samboer jobber offshore og jeg er alene med barna, nå har vi alle våknet og jeg har låst av soverommet, vil ikke at barna skal gå inn å se pus slik og jeg klarer selv ikke å ta han bort. Det lukter også vondt allerede, litt sur/søtt blandet med kattepiss da han har tisset i senga (muligens etter han døde) Hva gjør jeg nå? Jeg er helt ifra meg og klarer ikke å ta i pus😭 jeg vet han var gammel, men jeg hadde likevel ikke trodd han skulle dø så plutselig, han virket så pigg i går... Anonymkode: 8984c...2df Kondolerer ❤️ mistet selv katten min forrige uke, og det gjør så vondt. Jeg syntes også at ungene kan se katten. Det er en gyllen mulighet å snakke om døden, katte himmelen osv. Det er ikke en eller annen nabo som kan hjelpe da? Forklar, og jeg er sikker på at til og med ukjente trår til å hjelpe til. Anonymkode: 2efa0...274 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå