AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #21 Skrevet 7. juni 2023 Nei, ikke ennå men jeg er helt sikker på at økning kommer. Fordi grunnen til at DNB ville kjøpe SBanken var nettopp det at SBanken hadde billigere fond for private kunder enn DNB. Jeg venter også foreløpig, har innskudd i SBanken. Flyttet boliglån til Danske bank, men den er nå også til salgs 😭 Anonymkode: 246d1...1c1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #22 Skrevet 7. juni 2023 Har hatt S-banken i over 20 år, men nå hat jeg bare en regningskonto og fond/aksjer der. Lån og sparepenger ble flyttet over til Bulder for over ett år siden, og dagligbank er Storebrand. Jeg finnes ikke lojal som bankkunde, og velger de bankene som jeg synes er best til sitt bruk. Bruker nå 4 banker. Når det gjelder Bulder har jeg ikke funnet noe negativt. Jeg bruker uansett kun telefonen -har ikke privat pc- og har ikke logget inn i bank via nettleser på flere år tror jeg. Anonymkode: 1ae9b...3c8 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #23 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hatt sbanken konto i 20 år og sørger nesten over dette tapet. Har vært veldig fornøyd og er rett å slett sur over at dette skjer, jeg mister banken min, og blir dermed tvunget til å finne en annen bank. Sitter foreløpig på gjerdet, så lenge nettsiden er som den er og kontokreditt fremdeles eksisterer, men forsvinner dette, oppretter jeg konto hos annen bank på dagen! Har ingen planer om å bli hos dnb. Anonymkode: f3359...e69 Kontokreditt er fjernet. Anonymkode: a9b12...ab6
totti_1 Skrevet 7. juni 2023 #24 Skrevet 7. juni 2023 Det er et geitehelvete å bytte bank. Finnes uansett ingen gode alternativer lenger med denne sentralisering. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #25 Skrevet 7. juni 2023 23 minutter siden, AnonymBruker said: Kontokreditt er fjernet. Anonymkode: a9b12...ab6 Kontokreditt er ikke fjernet hos meg Anonymkode: f3359...e69 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #26 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kontokreditt er ikke fjernet hos meg Anonymkode: f3359...e69 Det er fjernet for alle som ikke allerede har det. Anonymkode: a9b12...ab6
Gjest Bombasi Skrevet 7. juni 2023 #27 Skrevet 7. juni 2023 Jeg var kunde i DnB for 15 år siden, og det skal jeg aldri være mer. Raskest ute med rentehevinger på lån, seneste ute med rentenedgang på lån, tidligst ute å senke innskuddsrente, senest ute å heve innskuddsrente, mye og høye gebyrer på alt du foretar deg, avgifter, dårlig kundeservice, elendig nettbank OSV. Var passiv kunde der helt til de begynte å mase om dette pass-tullet, og det endte med at de slettet meg. Hadde jeg vært kunde i Sbanken så hadde jeg byttet bank momentant. DnB er seriøst den dårligste banken i Norge, og Sbanken kommer til å gå i den retningen tilslutt. Vi har allerede sett endringene mot det.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #28 Skrevet 7. juni 2023 Bombasi skrev (52 minutter siden): Jeg var kunde i DnB for 15 år siden, og det skal jeg aldri være mer. Raskest ute med rentehevinger på lån, seneste ute med rentenedgang på lån, tidligst ute å senke innskuddsrente, senest ute å heve innskuddsrente, mye og høye gebyrer på alt du foretar deg, avgifter, dårlig kundeservice, elendig nettbank OSV. Var passiv kunde der helt til de begynte å mase om dette pass-tullet, og det endte med at de slettet meg. Hadde jeg vært kunde i Sbanken så hadde jeg byttet bank momentant. DnB er seriøst den dårligste banken i Norge, og Sbanken kommer til å gå i den retningen tilslutt. Vi har allerede sett endringene mot det. Det er nettopp dette som er min erfaring også med DNB! Uansett hvem som kjøper opp DB blir det garantert styrete å bytte bank. Akademikerne er ute på markedet nå for å få i land en ny avtale. Spent på hvordan det vil gå, og med hvilken bank det blir. Akademikerne har jo ettertraktede kunder som medlemmer. Anonymkode: ca6e1...a84
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #29 Skrevet 8. juni 2023 Målet er 1-2 store banker i hvert land slik at de kan ta høye priser uten konkurranse. Husk at feks "Bulder" ikke er en en selvstendig bank. Og Erna/Støre og resten av globalistene hopper av glede. Anonymkode: 653bd...aa1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #30 Skrevet 8. juni 2023 Jeg byttet så snart DNB fikk godkjent oppkjøpet. KLP nå, er foreløpig fornøyd. Og ja, KLP har Applepay Anonymkode: e7bca...d02 1
Nevian Skrevet 8. juni 2023 #31 Skrevet 8. juni 2023 Jeg har så langt ikke merket noen forskjell. Så de mistet Apple-pay i regi av DNB, men akkurat det påvirket ikke meg. Utover det sitter jeg foreløpig stille i båten.
Minlillelykke Skrevet 8. juni 2023 #32 Skrevet 8. juni 2023 Vi har boliglånet i sbanken dessverre. Men jeg har byttet til nordea. Der hadde jeg brukskonto fra fra som ikke var i bruk. Å ikke kunne bruke apple pay er utelukket for meg
Elle Melle Skrevet 8. juni 2023 #33 Skrevet 8. juni 2023 Jeg har ingen planer om å bytte bank før noe blir dyrere eller vanskeligere i Sbanken. Jeg forsøker så godt jeg kan å velge bank ut i fra fornuft og ikke følelser, og alt er som før for min del. Boliglånet ble flyttet til Bulder for to år siden pga bedre villkår der, så det er alt gjort en vurdering på. Jeg avskyr riktignok Dnb, så av prinsipp hadde det vært deilig å bytte, for det er andre gang de overtar banken min. Men bytter ikke ennå.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #34 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 7.6.2023 den 13.37): Det er umulig? I det minste vil du merke 1) at du måtte identifisere deg, selv om du har vært kunde i Sbanken i 10+ år 2) boliglån har blitt flyttet til DNB, så vanskeligere søknadsprosess og høyre renter/boliglån-utgifter som minimum 3) dyrere fond for privatkunder 4) du kan snart ikke bruke apple pay Og siste.. du har gått fra banken med kjempefornøyde kunder og bra omdømme.. til DNB ja. Stor og grisk og uetisk bank. Anonymkode: 246d1...1c1 Sbanken som konsept låner vel ut til egne vilkår enn DNB direkte fremdeles? Jeg har ikke hørt noe om at folk sine boliglån har blitt flyttet til DNB? Sbanken har 4,75% effektiv rente, og DNB har 5,35% på det samme lånet. Anonymkode: 44b71...691
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #35 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 7.6.2023 den 13.37): Det er umulig? I det minste vil du merke 1) at du måtte identifisere deg, selv om du har vært kunde i Sbanken i 10+ år 2) boliglån har blitt flyttet til DNB, så vanskeligere søknadsprosess og høyre renter/boliglån-utgifter som minimum 3) dyrere fond for privatkunder 4) du kan snart ikke bruke apple pay Og siste.. du har gått fra banken med kjempefornøyde kunder og bra omdømme.. til DNB ja. Stor og grisk og uetisk bank. Anonymkode: 246d1...1c1 Dette er ting jeg ikke bryr meg katten om. Ergo merker jeg ingenting. Mye hyl og hysteri rundt dette. Anonymkode: b7df1...023
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #36 Skrevet 8. juni 2023 Om det er applepay som er viktig så har blant annet både Storebrand, Bulder og Bank Norwegian det. Anonymkode: 1ae9b...3c8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #37 Skrevet 8. juni 2023 Jeg har brukt Sbanken siden oppstart, og har ikke merket de store endringene. De kommer vel gjerne etterhvert, men hittil har jeg ikke merket annet enn at ApplePay er på vei ut og at det ikke går ann å søke om kontokreditt lengre. Resten er som før. De ruller også ut kodekalkulator nå i steden for kodekortet, men det hsr ingenting med overgangen til DnB å gjøre. Jeg holder meg inntil videre i Sbanken, foreløpig er jo (nesten) alt som før. Blir ting ræva i fremtiden så får jeg heller bytte da At servicen er blitt dårlige har jeg ingen erfaring med. At det har vært ekstra kø tror jeg har direkte sammenheng med at så mange kontakter dem pga de ikke er fornøyd med DnB osv. Anonymkode: 8875c...0ca
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #38 Skrevet 8. juni 2023 Savner Apple pay, og opplever også at kundeservice har altfor lang ventetid nå. Savner Sbanken 💔 På vei ut… Anonymkode: 3d971...297 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå