Gå til innhold

SBanken til DNB - hva synes dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt Sbanken i en årrekke og vært så fornøyd. Nå kjenner jeg at det er småting jeg stusser over ved det nye konseptet.

Hva tenker dere andre «superbrukere»?

Fornøyd, ikke tenkt over noen ting, byttet bank eller vurderer bank bytte? 
 

Anonymkode: c8acd...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fort jeg fikk greie på oppkjøp aå skiftet jeg bank. Har ikke lyst å være kunde av dnb.

 

Anonymkode: 84800...ce9

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvilken bank du har nå?

 

Ts

Anonymkode: c8acd...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikarsykepleier
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hatt Sbanken i en årrekke og vært så fornøyd. Nå kjenner jeg at det er småting jeg stusser over ved det nye konseptet.

Hva tenker dere andre «superbrukere»?

Fornøyd, ikke tenkt over noen ting, byttet bank eller vurderer bank bytte? 
 

Anonymkode: c8acd...63b

Det har vært en del tråder om dette her på KG det siste halve året, og det er ser ut til at de som svarer - som jeg gjør nå - har funnet seg andre banker. Bulder er blitt den nye Sbanken, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hatt Sbanken i en årrekke og vært så fornøyd. Nå kjenner jeg at det er småting jeg stusser over ved det nye konseptet.

Hva tenker dere andre «superbrukere»?

Fornøyd, ikke tenkt over noen ting, byttet bank eller vurderer bank bytte? 
 

Anonymkode: c8acd...63b

Hva stusser du over? Jeg har hatt Sbanken siden starten og sørger fortsatt litt inni meg. Jeg synes kundesørvis har blitt dårligere og renta går kjappere opp. Tjenestene de tilbyr har også blitt smalere. 

Jeg bruker Sbanken bare til fond, for jeg vet ikke hvordan jeg skal flytte dem. 

Anonymkode: a9b12...ab6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så fort jeg fikk greie på oppkjøp aå skiftet jeg bank. Har ikke lyst å være kunde av dnb.

 

Anonymkode: 84800...ce9

Samme her. Ikke snakk om at jeg er kunde i dnb-konsernet.

Anonymkode: 98ede...4fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikarsykepleier skrev (13 minutter siden):

Det har vært en del tråder om dette her på KG det siste halve året, og det er ser ut til at de som svarer - som jeg gjør nå - har funnet seg andre banker. Bulder er blitt den nye Sbanken, tror jeg.

Jepp. Bulder har overtatt mange.

Anonymkode: 98ede...4fa

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegreier. Merker ingenting til skiftet.

Anonymkode: b7df1...023

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig misfornøyd, særlig med apple pay nå forsvinner. Er i prossessen av å bytte til Bulder. Så snart apple pay går så går jeg. Kommer aldri tilbake til DNB, de har vist at de setter kundene sine i siste rekke.. never again

Anonymkode: 613aa...d27

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva stusser du over? Jeg har hatt Sbanken siden starten og sørger fortsatt litt inni meg. Jeg synes kundesørvis har blitt dårligere og renta går kjappere opp. Tjenestene de tilbyr har også blitt smalere. 

Jeg bruker Sbanken bare til fond, for jeg vet ikke hvordan jeg skal flytte dem. 

Anonymkode: a9b12...ab6

Samme her, og bare det at det «dukker opp» nye ting sånn sakte men sikkert får meg til å stusse på hva som blir det neste og hvilke plan Dnb har for oppkjøpet.

Anonymkode: c8acd...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DnB har så mange kunder at de lett kan si "bye buh" til de som måtte ønske å annonsere sin exit.

Anonymkode: 89242...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke byttet ennå - har rammelån hos Sbanken og vi er fornøyde med fleksibiliteten - men det er kanskje mulig hos Bulder også?

Dere som har byttet, hva er bra med Bulder, og hva er ikke så bra?

Anonymkode: c32ef...4fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, AnonymBruker said:

Kjempegreier. Merker ingenting til skiftet.

Anonymkode: b7df1...023

Det er umulig? I det minste vil du merke 

1) at du måtte identifisere deg, selv om du har vært kunde i Sbanken i 10+ år

2) boliglån har blitt flyttet til DNB, så vanskeligere søknadsprosess og høyre renter/boliglån-utgifter som minimum 

3) dyrere fond for privatkunder

4) du kan snart ikke bruke apple pay

Og siste.. du har gått fra banken med kjempefornøyde kunder og bra omdømme.. til DNB ja. Stor og grisk og uetisk bank.

Anonymkode: 246d1...1c1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

DnB har så mange kunder at de lett kan si "bye buh" til de som måtte ønske å annonsere sin exit.

Anonymkode: 89242...4ac

De har frem til nå mistet ca 45 tusen Sbanken sine tidligere kunder. De kan godt si hva de vil, men det betyr bare at DNB kommer til å bli enda dyrere for andre kunder - fordi de har gått til innkjøp som ikke har lønnet seg for dem.

Anonymkode: 246d1...1c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

3) dyrere fond for privatkunder

Hva er dyrere? Platformgebyr? Årsgebyr? Forvaltningshonorar? Andre gebyrer? 

Anonymkode: 172eb...a24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har ikke byttet ennå - har rammelån hos Sbanken og vi er fornøyde med fleksibiliteten - men det er kanskje mulig hos Bulder også?

Dere som har byttet, hva er bra med Bulder, og hva er ikke så bra?

Anonymkode: c32ef...4fc

Vi har rammelån i Bulder, er veldig fornøyd med det.

Det eneste jeg synes er dumt, er at de bare har app-bank, som kan brukes på telefon og nettbrett. Jeg vil gjerne ha desktop-bank, og har derfor bare flyttet lånet og beholdt andre ting der det lå fra før. Liker best å betale regninger og alt sånn på maskinen, ikke telefonen.

 

Anonymkode: 2f758...baf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er umulig? I det minste vil du merke 

1) at du måtte identifisere deg, selv om du har vært kunde i Sbanken i 10+ år

2) boliglån har blitt flyttet til DNB, så vanskeligere søknadsprosess og høyre renter/boliglån-utgifter som minimum 

3) dyrere fond for privatkunder

4) du kan snart ikke bruke apple pay

Og siste.. du har gått fra banken med kjempefornøyde kunder og bra omdømme.. til DNB ja. Stor og grisk og uetisk bank.

Anonymkode: 246d1...1c1

Jeg kan ikke si at jeg har merket at de har gjort noe med betingelsene på fond ennå. 

Jeg er en av de som sitter på gjerdet og venter. Har innskudd, aksjer og fond i Sbanken, og har ikke funnet noen fullgod erstatter ennå. 
Har Bulder konto også, for lånet sin del, så om jeg skulle bli irritert nok, så forsvinner nok innskuddene raskt over til Bulder.

Enn så lenge så forsøker de i det minste å gi inntrykk av at Sbanken ikke har endret seg. De har bare innlemmet den i paraplyen DNB. 
Men det er jo å forvente at dette sakte, men sikkert, vil endre seg i tiden fremover. 

Anonymkode: 8e735...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt sbanken konto i 20 år og sørger nesten over dette tapet. Har vært veldig fornøyd og er rett å slett sur over at dette skjer, jeg mister banken min, og blir dermed tvunget til å finne en annen bank. 

Sitter foreløpig på gjerdet, så lenge nettsiden er som den er og kontokreditt fremdeles eksisterer, men forsvinner dette, oppretter jeg konto hos annen bank på dagen! Har ingen planer om å bli hos dnb. 

Anonymkode: f3359...e69

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva er dyrere? Platformgebyr? Årsgebyr? Forvaltningshonorar? Andre gebyrer? 

Anonymkode: 172eb...a24

Dette lurer jeg også på. Jeg har ikke lagt merke til en prisøkning?

Anonymkode: ca6e1...a84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...