Gå til innhold

Farging av polyester?

jeg lurerpå

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi har noen puter til hagemøblene som har blitt falmet i sola. De er avtakbare. Skulle kjøpe fargestoff for å farge de, men på Jernia sa de at det ikke går når det er polyester.

Har noen her lyktes med å farge polyester? I så fall hvilket fargestoff/merke/produkt kan anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det finnes noe som kan farge polyester. Jeg farget flere ting de siste årene, men det var kun de "naturlige" stoffene som ble farget, som bomull og lin. Hvis for eksempel tråden som plagget var sydd sammen med ikke var bomull, ble ikke tråden farget. Men si gjerne ifra om du finner noe som fungerer 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes farge for å farge polyester - https://hobbyhimmelen.no/products/jacquard-idye-poly-fabric-dye-14g-blue

Men spørs hvordan det vil funke på uteputene, de er vel også impregnerte?

Det finnes også en farge for polyester som påføres med spray eller kost.. Men det blir fort mye jobb (og dyrt å kjøpe mye av den fargen) å farge sofaputene.

Anonymkode: 21bae...b85

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 7.6.2023 den 22.46):

Det finnes farge for å farge polyester - https://hobbyhimmelen.no/products/jacquard-idye-poly-fabric-dye-14g-blue

Men spørs hvordan det vil funke på uteputene, de er vel også impregnerte?

Det finnes også en farge for polyester som påføres med spray eller kost.. Men det blir fort mye jobb (og dyrt å kjøpe mye av den fargen) å farge sofaputene.

Anonymkode: 21bae...b85

Takk for tips. Jeg har lite lyst til å søle med det stoffet som skal kokes inn etc...... Regner med det setter farge på kjelen også.

Vet du hva slags produkt som klan sprayes på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...