Gå til innhold

Tenåringsgutter tar mye plass på senteret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har opplevd spesielt de siste årene at tenåringsgutter tar mer og mer plass på senteret. De kommer i store gjenger, tuller og tøyser på senteret, tar opp plass og alle skal trene benk og oppta den i timesvis nesten.

De er nesten sykelig opptatt av eget utseende virker det som om, der de flekser og viser frem både lår, mage og armmusklene sine til hverandre og mens de studerer seg selv i speilet. For ikke å snakke om at alle går i sånne korte singlets hvor du nesten ser brystkassa til alle.

Det er så slitsomt å trene når det er slik..

Anonymkode: db47f...788

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik har det alltid vært så lenge jeg kan huske. Er en av flere grunner til at jeg liker best å gå på upopulære tidspunkter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har opplevd spesielt de siste årene at tenåringsgutter tar mer og mer plass på senteret. De kommer i store gjenger, tuller og tøyser på senteret, tar opp plass og alle skal trene benk og oppta den i timesvis nesten.

De er nesten sykelig opptatt av eget utseende virker det som om, der de flekser og viser frem både lår, mage og armmusklene sine til hverandre og mens de studerer seg selv i speilet. For ikke å snakke om at alle går i sånne korte singlets hvor du nesten ser brystkassa til alle.

Det er så slitsomt å trene når det er slik..

Anonymkode: db47f...788

Er de bolegriser? Meld til senterledelsen hvis de har avtale med Anti-doping Norge.

Anonymkode: 9f170...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme greia på senteret jeg bruker. De er der i timesvis, er bråkete og høylytte. Bruker apparatet i 10 sekunder mens 5 kompiser står rundt og ser på, de sitter også gjerne på andre ledige apparater mens dette foregår 🙄🙄🙄 Resten av tiden brukes til pause, sosiale medier eller at det er neste kompis sin tur. 

Anonymkode: d3593...4c4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på ett uavhengig senter, og har ikke opplevd det! 😊 Samme med forrige senter jeg var på, som var en del av en mindre og lokal kjede!

Tror aldri jeg har sett at "ungdommen" er mer enn to stk sammen på sentert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg aldri sett, og jeg har trent på treningssenter i mange år...

Anonymkode: ad62a...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik er det på så si alle treningssentre. Hadde nesten ikke vært en treningssenter uten litt gymbrokultur. Det viktigste er at de oppfører seg ordentlig og høflig og følger reglene til treningssenteret. 

Hvorfor synes du det er slitsomt å trene når det er slikt? Er det fordi du blir usikker? Isåfall, så er det greit å vite at de aller, aller mest sannsynlig ikke bryr seg noe om deg. Folk av alle forskjellige aldre og kroppstyper kommer inn og ut av treningssenter hele tiden. De fleste er altfor fokuset på seg selv og egen trening at de ikke bryr seg om eller registrerer de andre inne på senteret. 

Om de plager deg fordi du synes oppførselen og klesstilen deres er arrogant eller kvalmende - vel, jaja. Folk har lov til å flekse musklene sine og å kle seg på en måte som fremhever de. Det er veldig ingrained i såkalt «gym culture». Til en outsider, så kan det virke litt kvalmt, men de som driver med det selv mener aldri å være arrogant eller kvalm. Det er bare slik det er i den type kultur - å vise frem en kropp man bruker masse tid og energi på å skulptere blir sett på som helt OK - og hvorfor skal det ikke være det? Spesielt hvis de folkene er bodybuildere. Det viktigste er at de andre på treningsstudio ikke direkte plager noen, f.eks. stiller seg fremfor noen i speilet, roter, ikke vasker etter seg, er uhøflig når de spør/svarer, flytter seg hvis noe skal forbi, okkuperer et treningsapparat altfor lenge, bråker osv. 

Endret av PURE/HONEY
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever dette i ny og ne, men dei er som regel greie å ha med å gjere. Eit lite vennleg "unnskyld, bruker du maskina her?" om dei henger rundt og tek opp plass på utstyr eg har behov for. Hadde dei direkte laga kvalm hadde eg sjølvsagt reagert, men det har eg til gode å oppleve. Har som regel nok med meg sjølv og mitt til å studere kva dei driv med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever det på enkelte tidspunkt. Derfor trener jeg før 09 eller etter 22

Anonymkode: 9e930...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer på enkelte tidspunkter, ja. Og problemet er selvsagt ikke at de ser på seg selv i speilet eller viser seg fram for hverandre. Problemet er at de opptar treningsapparater i lang, lang tid. Det kan for eksempel være fem av dem, hvor de da tar settene sine etter tur, mens de andre står rundt og hoier. Det sier seg selv at når fem stykker skal ta fire sett hver på hver øvelse, så tar det sin tid. Spesielt siden de skal tulle og sjekke instagram samtidig.

Anonymkode: 02ea3...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke singlet på treningsstudio flagging av homofili for menn? Det har jeg hørt av flere. I så fall synes jeg det er greit at vi er kommet dit at homofile kan trene sammen i grupper ute i det offentlige. Det bør vi tåle.

Anonymkode: 0165c...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig irriterende! Det er som en ungdomsklubb til tider🙈 bråkete gjenger som gjør mye annet enn å trene, og det ser helt bomba ut når de går. Kjekt at de ønsker å trene, men det hadde vært greit om treningssenteret hadde tatt litt tak i dette…..

Anonymkode: a3408...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, igår var det 3 stk som tok av seg trøya og viste frem sixpacken. herregud...

Anonymkode: db47f...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk hvis de ikke hadde hatt noe sted å være det hadde det fort kunne blitt rampestreker av. 

Anonymkode: 2c6e4...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er pene å se på da. Gøy å drømme seg bort ☺️

Anonymkode: 86586...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De er pene å se på da. Gøy å drømme seg bort ☺️

Anonymkode: 86586...c0c

16-åringer er pene? :klo:

Anonymkode: db47f...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

De er pene å se på da. Gøy å drømme seg bort ☺️

Anonymkode: 86586...c0c

Ærlig talt! Det er ingen over 19 som drømmer noe som helst om spirrevippene.

Anonymkode: 02ea3...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De er pene å se på da. Gøy å drømme seg bort ☺️

Anonymkode: 86586...c0c

Usj nei. De er noen kvisete stilker.

Anonymkode: 185db...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever det samme selv. De tar opp apparater/områder på senteret i lang tid, fordi de også står og prater lenge. Og gjerne er 5-6 stykker som går på omgang på noen få apparater. Jeg har vurdert å bytte til et større senter, med flere av de samme apparatene og vektene, men dessverre viste det seg et senteret jeg trener på et det største rundt her jeg bor.

Anonymkode: ddfd2...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...