Gå til innhold

Gå fra barn i bilen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går dere fra barna i bilen med bilen på tomgang? Eller uansett? Jeg gjør aldri det. Det trodde jeg var opplest og vedtatt at man ikke gjorde. 

Likevel ser jeg fullt av foreldre gjøre dette utenfor barnehagen. Nå senest var det en barnehagelærer som er i permisjon som etterlot sin 1 måned gamle baby i bilen på tomgang, mens hun selv var 5-10 minutter inne i barnehagen. "Baby er i bilen og sover", sa hun. Jeg tenkte at bilen i det minste var av.. Men neida.. På tomgang. Uansett ikke greit, mener jeg. 

Har du tenkt over dette? Hva gjør du selv? ☺️

Anonymkode: 95d5b...6c6

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri gått fra mine (2 og 5) i bilen. 

Med en 1 mnd baby ser jeg ikke helt problemet med å la den gå på tomgang (og dermed ha varme/kulde på). Med større barn som kan klikke seg løs og faktisk få bilen til å kjøre, er det selvsagt helt hårreisende. 

Anonymkode: da389...87d

Skrevet

Hvis det er f.eks. for å stikke inn på bensinstasjonen for å betale og man ser bilen fra vinduet hele tiden. Eller man skal hente i barnehagen, parkerer rett utenfor og alle barna er ute slik at man igjen ser bilen fra der man er hele tiden tenker jeg det er greit. Å gå inn i en butikk eller på annet vis ikke ha oversikt over bilen eller være borte mer enn svært kort tid er ikke greit. Og man lar ikke en bil gå på tomgang, det handler vel så mye om miljø som av sikkerhetshensyn. 

Skrevet

Nope, aldri forlatt unger alene i bil.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aldri gått fra mine (2 og 5) i bilen. 

Med en 1 mnd baby ser jeg ikke helt problemet med å la den gå på tomgang (og dermed ha varme/kulde på). Med større barn som kan klikke seg løs og faktisk få bilen til å kjøre, er det selvsagt helt hårreisende. 

Anonymkode: da389...87d

Bilen kan bli stjålet, det er grunnen til at jeg ikke lar den stå på tomgang.

Men hadde ikke hatt problemer med å la et barn sove i bilen i noen minutter, så kaldt/varmt blir det ikke på den tiden. 

Jeg ville ikke gjort det i 30 varmegrader og sol. 

Anonymkode: a2d81...219

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå inn å betale noe på bensinstasjon mens barn sitter i bilen dr innafor. Men bilen bør være av og låst.

Anonymkode: e6931...007

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg aldri gjort, uansett alder på barnet.

Her jeg bor var det akkurat en bil som ble stjålet på høylys dag, med en hund i. 

En annen ting er at babyen eller barnet kan våkne, da er det lenge å ligge å gråte i 5-10 minutter. 

Anonymkode: a4dcc...5cc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Går aldri fra bilen på tomgang, det er både forurensende og ulovlig.

Barn, da kommer det an på alderen.

Anonymkode: ee6ec...528

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min er bare 1,5 men ville aldri gått fra, selv om jeg har elbil så aircon kan stå på med avslått og låst bil.

Generelt uting å la bil stå på tomgang...

Anonymkode: c6053...978

• Liker 1
Skrevet

I en Tesla med sånn hundemodus, så er det vel helt uproblematisk.

• Liker 3
Skrevet

Med han på 11 gjør jeg det..men da låser jeg bilen og vekk i 2 min

AnonymBruker
Skrevet

Hender fireåringen venter i bilen hvis jeg bare skal kjapt inn i butikken og kjøpe én ting. Har skrudd av bilen og tatt med nøkkel, men i varmen nå lar jeg bilen gå og tar med nøkkel. Elbil, så ingen forurensing, og man får heller ikke satt bilen i drive uten nøkkelen på innsiden.

Anonymkode: afd0c...30e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har elbil, så jeg skrur på aircondition og leverer eldste mens yngste venter i bilen. Jeg er ikke inne i hele 5-10 minutter, men de fleste babyer tåler å gråte litt hvis de våkner, altså. 

Tomgangskjøring er ikke lov av miljøhensyn. At bilen kan bli stjålet går ut over forsikringen. Skru av bilen, og kjøp deg elbil. 

Anonymkode: 7f5a0...9b2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk fra jentungen en gang i bilen ulåst på fergen, bilen sto riktignok ikke og gikk på tomgang - jeg måtte sånn på do og hun nektet bli med inn, hun var vel fem, seks år tenker jeg.. Hun fant ut at hun ikke ville sitte i bilen likevel, så hun gikk ut og kom ropende inn i gangen - og idet hun gikk trykte hun på låseknappen fordi hun klatrer ut førerdøren, så stolt over at hun hadde låst bilen da... men nøklene sto i tenningslåsen 😆 en smule hektisk for både meg og dekkmannskapet på ferga å få den bilen åpnet og av kan du si... 

Anonymkode: f8d0f...8c0

• Hjerte 1
Skrevet

Det hadde angsten min ALDRI latt meg gjøre!

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en ting jeg ALDRI har gjort. Det er jo så korttenkt som det kan bli. 

Anonymkode: 84aed...79d

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det en gang med nesten-4-åringen mens jeg var inne og hentet lillesøster, og kjente at det skal bli lenge til neste gang. Han var syk og nekta å bli med inn(veldig sliten), og insisterte på at han skulle sitte igjen. Han klarte ikke å få opp selen i bilstolen selv, bilen var låst og aircondition var på(elbil). Aldri har det gått så fort å hente noen av barna i barnehagen. De var ute, så jeg var bare innom og tok henne med, hørte om det var noe spesielt og gikk uten å gå via garderoben. 

Anonymkode: b4605...759

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri gjort det, har hatt for mange mareritt angående barn i bil. 😂 

Anonymkode: 70702...b2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjort det med baby hvis den sover, og jeg skal innom en matbutikk og bare kjøpe melk og brød kjapt liksom. Med vinduene litt åpne og bilen låst selvfølgelig. Men nå som det blir varmere så blir det slutt på det da.

Anonymkode: 36b7c...afa

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du lar ikke en bil gå på tomgang utenfor en bhg. 

Anonymkode: 7a769...c9b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...