AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #21 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Er dette noe som har kommet etter årtusenskiftet? Da jeg begynte i korps som 10åring(90-tallet) hadde vi ikke det. De få jeg kjente som gikk på kulturskolen, spilte piano. Anonymkode: f1522...8b0 Ja, det stemmer. Jeg begynte også på 90-tallet, og fikk kun tre år med spilletimer gjenom korpset. Etter det måtte vi betale for privatlærer selv, jeg gjorde det. Men nå samarbeider kulturskolene mer med korpsene, så de fleste steder er det en fast ordning. Men det er fortsatt mange som ikke får plass i kulturskolen, da ordner korpset med spillelærer privat. Anonymkode: d805b...695
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #22 Skrevet 6. juni 2023 La henne delta, selvsagt! Jeg har gått i korps i hele min barndom/ungdomstid, og det er fantastisk sosialt! Nå var jeg forøvrig interessert i selve musikken også da, men det var flere der som bare var med for det sosiale. Det er også mange som går i voksenkorps bare pga det sosiale, som børster støv av gamle instrumenter for å kunne bli med. Om hun vil gå i korps, selv om hun ikke øver og ikke får det til så godt spillemessig, så kan korpset bidra til så masse positivt og masse glede😊 Er det ikke det som er det viktigste her i livet? ❤️ Anonymkode: 8f974...a31
Reign Skrevet 6. juni 2023 #23 Skrevet 6. juni 2023 For noe sprøyt. Det sosiale er minst like viktig som det å spille et instrument. Se for dere at korpset var et fotballag i stedet. Hvorfor skal man ikke delta på fotballcup fordi man ikke trener utenom treningene når man er NI ÅR(!!!) og fordi man dropper en trening i ny og ne? Ærlig talt... 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #24 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er dette noe som har kommet etter årtusenskiftet? Da jeg begynte i korps som 10åring(90-tallet) hadde vi ikke det. De få jeg kjente som gikk på kulturskolen, spilte piano. Anonymkode: f1522...8b0 det vet jeg ikke. Jeg har hatt barn i korps i 12-13 år, og det har vært sånn hele tiden. Men du hadde vel individuelle timer og gruppeøvelser? Anonymkode: 3e552...5e1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå