Gå til innhold

Kan noen anbefale en p-pille?


Flynn

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere gått på p-piller i 10 år (hovedsakelig Microgynon), og sluttet for 1,5 år siden. Siden det har jeg gått mye opp i vekt (ikke spist noe mer) og har skikkelige humørsvingninger. Nå vil jeg starte på p-piller igjen, kan noen anbefale et merke jeg ikke vil gå opp i vekt av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppene våre er så veldig ulike, og ofte må man prøve seg frem. Generelt er ikke p-piller lengre den anbefalte måten å ta hormonprevensjon på fordi så mange glemmer piller med jevne mellomrom, og man kan få like god eller bedre effekt av langtidsvirkende hormonprevensjon som hormonspiral og p-stav, og hvis man ikke ønsker det kan man også bruke p-ring eller p-plaster som har en lavere dose hormoner med samme effekt. Jeg tenker jo at hvis du er redd for vektoppgang (selv om man ikke kan skylde på noen form for hormonprevensjon for å gå opp mer enn typ 2-5 kg) så vil jo en type hormonprevensjon med lav dose hormoner være bedre for deg. Du bør derfor snakke med legen din fremfor å spørre på et forum der folk vil gi deg anbefalinger basert på deres opplevelse fremfor kunnskapsbaserte anbefalinger som du får fra helsepersonell. 

Anonymkode: 5d191...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må prøve deg frem, og snakke med lege om det. Han er eksperten. Alt er individuelt, hva som er bra for deg er ikke nødvendigvis bra for meg 

Anonymkode: f29ae...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...