Gå til innhold

Produkt som jevner ut hudtonen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker serum med c vitamin, og mary kay sin cc cream. Den jevner ut hudtonen.

Også makeup mekka sin bb cream.

Elsker begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
flusa skrev (1 time siden):

Jeg bruker serum med c vitamin, og mary kay sin cc cream. Den jevner ut hudtonen.

Også makeup mekka sin bb cream.

Elsker begge to.

Tusen takk! Men jeg har en krem med Vitamin C liggende. Vil det hjelpe? Eller må det være serum? 

Anonymkode: 297d8...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk! Men jeg har en krem med Vitamin C liggende. Vil det hjelpe? Eller må det være serum? 

C vitamin skal hjelpe for ujevn hudtone,så ja, en krem med c vitamin vil sikkert hjelpe🌸

@Roci,du kan sikkert hjelpe henne mer enn meg🩷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilken krem er det? Noen former for C-vitamin er mer effektive enn andre, og et serum er gjerne mer konsentert enn en krem. Når det er sagt, er en krem med C-vitamin fint å starte med, og så kan du gå over til et serum med høyere konsentrasjon etterhvert. Man må uansett bruke C-vitamin en stund for å se resultater.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (5 timer siden):

Hvilken krem er det? Noen former for C-vitamin er mer effektive enn andre, og et serum er gjerne mer konsentert enn en krem. Når det er sagt, er en krem med C-vitamin fint å starte med, og så kan du gå over til et serum med høyere konsentrasjon etterhvert. Man må uansett bruke C-vitamin en stund for å se resultater.

Bruker denne :) https://www.blivakker.no/product/3230896?utm_campaign=pmax_group_c_low_margin&gclid=CjwKCAjwsvujBhAXEiwA_UXnAH7M7pZXZZje5_wrwhgMtAIsfw9xa4CWA3UScaJvqkUALjjIgLGH9BoC25AQAvD_BwE

Kanskje ikke verdens beste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Capazitet skrev (1 time siden):

Ville brukt faktor over denne siden den virker som retinol

Smører den på kvelden. Eller hva mener du? Er det en dårlig c-vitamin krem? 

Anonymkode: 2b636...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Smører den på kvelden. Eller hva mener du? Er det en dårlig c-vitamin krem? 

Jeg refererte til det øverste produktet fra The Balm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er ikke en veldig dårlig fuktighetskrem, men den inneholder alkohol og parfyme, noe jeg personlig prøver å unngå i ansiktsprodukter. Dersom du tåler disse ingrediensene, er det jo ellers helt greit :) Kremen inneholder både en form for c-vitamin kalt ascorbyl glucoside og salicylsyre som virker lett eksfolierende, men i så lav konsentrasjon at jeg egentlig tviler på om du vil oppnå noen synlig effekt på huden. Når det gjelder ascorbyl glucoside, så har den lite dokumentert effekt mot pigmentering alene, men viser god effekt i kombinasjon med niacinamide. Den må også ha en konsentrasjon på minst 2% for å ha effekt, og innholdet i kremen er langt under dette.

Jeg foreslår at du heller investerer i et serum med C-vitamin med en konsentrasjon som har dokumentert effekt, slik at du kan oppnå resultater du er fornøyd med. Jeg tror det vil gå greit å kombinere med den kremen du allerede har, men kommer gjerne med produktforslag på både C-vitaminserum og fuktighetskrem for din hudtype og ditt budsjett. Husk at det også er viktig med solkrem med høy faktor når du bruker aktive ingredienser som C-vitamin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Roci skrev (9 timer siden):

Det er ikke en veldig dårlig fuktighetskrem, men den inneholder alkohol og parfyme, noe jeg personlig prøver å unngå i ansiktsprodukter. Dersom du tåler disse ingrediensene, er det jo ellers helt greit :) Kremen inneholder både en form for c-vitamin kalt ascorbyl glucoside og salicylsyre som virker lett eksfolierende, men i så lav konsentrasjon at jeg egentlig tviler på om du vil oppnå noen synlig effekt på huden. Når det gjelder ascorbyl glucoside, så har den lite dokumentert effekt mot pigmentering alene, men viser god effekt i kombinasjon med niacinamide. Den må også ha en konsentrasjon på minst 2% for å ha effekt, og innholdet i kremen er langt under dette.

Jeg foreslår at du heller investerer i et serum med C-vitamin med en konsentrasjon som har dokumentert effekt, slik at du kan oppnå resultater du er fornøyd med. Jeg tror det vil gå greit å kombinere med den kremen du allerede har, men kommer gjerne med produktforslag på både C-vitaminserum og fuktighetskrem for din hudtype og ditt budsjett. Husk at det også er viktig med solkrem med høy faktor når du bruker aktive ingredienser som C-vitamin. 

Spennende! Tusen takk, dette var godt forklart :) 

Sett på en av disse to serumene:

https://www.apotek1.no/produkter/cosmica-face-glow-boster-818232p?gad=1&gclid=CjwKCAjw1YCkBhAOEiwA5aN4AQSyuQDZc4axl0sS6nf_p1bHqAvqkHpcduijWOFyJgT5s1OrsBOUZhoC490QAvD_BwE

https://www.apotek1.no/produkter/dermica-vitamin-c-991196p?gad=1&gclid=CjwKCAjw1YCkBhAOEiwA5aN4ASEY4LPdNR5jfw82L6NqfgIpMfLGTTmyi9L7GFC1ztYF4c3pk42B7hoCI54QAvD_BwE

Noen av de sånn ved første øyekast du tenker kan fungere? Nokså grei prisklasse og! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begge disse inneholder samme type C-vitamin som kremen din, men i en høyere konsentrasjon. Som sagt er dette en type med litt lite dokumentasjon når det gjelder effekt på pigmenteringer, men prisen er såpass rimelig at du har råd til å prøve🙂 Jeg liker best serumet fra Dermica, det har flere fuktgivende ingredienser og inneholder ikke parfyme, samt at det har en litt høyere konsentrasjon enn det fra Cosmica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...