Gå til innhold

hadde DU blitt glad for en heklet løper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hekling er veldig trendy nå, mange unge og kjendiser bruker ulike hekla cardicaner for eksempel, prada har hekla vesker denne sesongen osv.

Men akkurat duker og løpere er litt vanskelig siden de gjerne krasjer med stil og ikke er så praktiske alltid.

 

Anonymkode: 3040c...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei ikke når man er 25, spesielt hvis personen ikke har sagt noe om hekling. 
Jeg hadde en tante som holdt på med det fra jeg var tenåring. Satt alltid pris på omtanken, men det er i dag som godt voksen jeg setter pris på sånne ting

Anonymkode: f6a9e...914

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dessverre..  og jeg driver mye med håndarbeid selv. Lenge siden vi har brukt duk i huset. Kanskje ute på verandaen som pynt, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hekling er veldig trendy nå, mange unge og kjendiser bruker ulike hekla cardicaner for eksempel, prada har hekla vesker denne sesongen osv.

Men akkurat duker og løpere er litt vanskelig siden de gjerne krasjer med stil og ikke er så praktiske alltid.

Anonymkode: 3040c...41c

Har ei på 25 som nylig har heklet seg en veske. Men veske er jo også veldig personlig, å ikke bare å vite hvilken farge eller mønster mottaker vil like. 

Anonymkode: 3eeaa...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kanskje blitt litt skuffet over at giver (tydeligvis) kjenner meg så dårlig, for det ville ikke passet inn noe sted her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke min greie i det hele tatt. Bruker ingenting på bordene:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som 25åring - nei.

Nå: nei 😅

Men ville gjerne hatt en juleduk eller påskeduk med aggressivt broderitema 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, haha! Og jeg er 40.

Anonymkode: 6dcba...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye eldre enn 25, men både da og nå ville jeg likt heklede kurver til badet 😊

Anonymkode: 995f5...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette måtte jeg google. Tenkte umiddelbart at det hadde med trening å gjøre. Har ikke sett noe sånt siden oldeforeldrene mine levde. Men en heklet tank topp hadde jeg vært veldig glad for å få! 

Anonymkode: b84cb...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er pent med heklet duk, men jeg bruker det ikke. Det er ganske så umoderne akkurat nå. Jeg har noen skikkelig søte som min bestemor har laget til meg. Jeg fikk de da det var in på 90-tallet. Har tatt godt vare på de, og finner de kanskje fram igjen når trendene endrer seg. 

Anonymkode: 39540...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke blitt glad for deg og jeg er litt eldre enn målgruppen. Det hadde ikke passet inn hos meg.

Hjemmestrikk derimot hadde jeg elsket! Noen av de gavene jeg har satt størst pris på er hjemmestrikkede gensere og sokker 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, definitivt ikke. Og jeg er over dobbelt så gammel.

Anonymkode: 2be56...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eller er det litt dristig å gi det til noen unge ( 25) ?

Anonymkode: 6e4d7...7cc

Nei. Jeg har kvinner i generasjoner bak meg som har kost seg med å ha hekling og strikking av duker og klær og diverse som hobby. Og det er en helt super hobby.

Men en duk er ikke en brukbar ting. Så jeg donerte hundrevis til Fretex. 
 

Om du synes å hekle duker er en fin hobby? Supert. Jeg anbefaler at du rekker dem opp, vasker tråden og hekler med den på nytt. For om hekling er dusin hobby? Da er selve produksjonen, ikke sluttproduktet, verdien. Kan du gi dem som gaver? Joda. Pakk gaven din inn i en heklet løper, for all del. Det fremstår som en ok bruk av sluttproduktet. Men den er ikke en gave i seg selv.

Anonymkode: cc419...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

her må du se an mottakeren. Å gi duk til noen som ikke bruker duk, er rett og slett en bomgave.

Nei, jeg hadde ikke blitt glad for det. Jeg er oppvokst med slike duker, og for all del. De er greie de, men jeg bruker ikke duk tilm annet enn jul

Anonymkode: 14cd7...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dessverre selv om det er et pent håndarbeid. Hadde jeg fått en slik duk hadde jeg heller laget det om til noe annet enn duk, som babyteppe eller mellomverk på babydynetrekk. 

Anonymkode: b631f...bf9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å feste heklingen på en pute? Føler det har større bruksområde enn en løper i dag. 

Anonymkode: 29514...d1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...