AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #1 Skrevet 5. juni 2023 Hei, jeg har ikke så god matte kanskje på nivå 2P, men jeg synes jeg kan forbedre meg hvis jeg studerer godt. Spørsmålet er om det er greit at jeg går på samfunnsøkonomi og forbedrer matte der? Anonymkode: 0f6d3...fcc
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #2 Skrevet 5. juni 2023 Hva mener du med "greit"? Ønsker du å bli samfunnsøkonom eller har du kun tenkt å studere samfunnsøkonomi for å lære matte? Anonymkode: 7b37d...bc2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #3 Skrevet 5. juni 2023 55 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mener du med "greit"? Ønsker du å bli samfunnsøkonom eller har du kun tenkt å studere samfunnsøkonomi for å lære matte? Anonymkode: 7b37d...bc2 Begge, men jeg har grunnleggende matte uansett, jeg mener at det kan være vanskelig i høyere nivå av matte. Men, uansett det kreves generell studiekompetanse og jeg har den. Anonymkode: 0f6d3...fcc
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #4 Skrevet 5. juni 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Begge, men jeg har grunnleggende matte uansett, jeg mener at det kan være vanskelig i høyere nivå av matte. Men, uansett det kreves generell studiekompetanse og jeg har den. Anonymkode: 0f6d3...fcc Jeg er samfunnsøkonom fra UiO. Husker mange av de med svake mattekunnskaper fra videregående som slet første året med matten på samfunnsøkonomi. Selv om matten er lettere enn for sivilingeniører så er den ikke lett . Men den er også overkommelig for de med dårlige mattekunnskaper fra videregående om man er villig til å legge ned innsatsen. Jeg syntes samfunnsøkonomistudiet var veldig gøy. Man lærer om samfunnet, finans, statistikk og matematikk. Er også gode jobbmuligheter etterpå. Anbefaler absolutt studiet. Da jeg studerte var det også forkurs i matematikk. Er man svak i matte anbefaler jeg absolutt å ta det forkurset. Jeg tok bachelor(3-årig) + 2 årig master. Da jeg studerte var det en litt lettere retning enn de de som tok femårig(profesjon). Anonymkode: 7b37d...bc2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #5 Skrevet 5. juni 2023 Samfunnsøkonomi er i praksis anvendt matematikk. Du bør ha greie mattekunnskaper, eller plukke opp disse ganske fort. Anonymkode: 623a5...99d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #6 Skrevet 8. juni 2023 On 6/5/2023 at 1:17 PM, AnonymBruker said: Samfunnsøkonomi er i praksis anvendt matematikk. Du bør ha greie mattekunnskaper, eller plukke opp disse ganske fort. Anonymkode: 623a5...99d Jeg som har innlegg 2 og 4 i tråden og er samfunnsøkonom. Er egentlig enig med deg. Man bør egentlig kunne mer matte enn trådstarter når man begynner. Så første året på samfunnsøkonomi kan bli tøft. Kan kanskje være lurt å starte med å jobbe med mattekunnskapene allerede i sommerferien. Nå er det en stund siden jeg studerte samfunnsøkonomi. Men det er ikke så mye matte man må kunne for å gjøre det bra i samfunnsøkonomi. Og de som lærer seg den matten synes ofte at samfunnsøkonomi og matte kan være veldig spennende. Kanskje noen som har studert nylig kan fortelle mattenivået han/hun bør være på når hun starter på samfunnsøkonomi til høsten? H Anonymkode: 7b37d...bc2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå