AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #1 Skrevet 5. juni 2023 Hei, jeg har ikke så god matte kanskje på nivå 2P, men jeg synes jeg kan forbedre meg hvis jeg studerer godt. Spørsmålet er om det er greit at jeg går på samfunnsøkonomi og forbedrer matte der? Anonymkode: 0f6d3...fcc
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #2 Skrevet 5. juni 2023 Hva mener du med "greit"? Ønsker du å bli samfunnsøkonom eller har du kun tenkt å studere samfunnsøkonomi for å lære matte? Anonymkode: 7b37d...bc2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #3 Skrevet 5. juni 2023 55 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mener du med "greit"? Ønsker du å bli samfunnsøkonom eller har du kun tenkt å studere samfunnsøkonomi for å lære matte? Anonymkode: 7b37d...bc2 Begge, men jeg har grunnleggende matte uansett, jeg mener at det kan være vanskelig i høyere nivå av matte. Men, uansett det kreves generell studiekompetanse og jeg har den. Anonymkode: 0f6d3...fcc
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #4 Skrevet 5. juni 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Begge, men jeg har grunnleggende matte uansett, jeg mener at det kan være vanskelig i høyere nivå av matte. Men, uansett det kreves generell studiekompetanse og jeg har den. Anonymkode: 0f6d3...fcc Jeg er samfunnsøkonom fra UiO. Husker mange av de med svake mattekunnskaper fra videregående som slet første året med matten på samfunnsøkonomi. Selv om matten er lettere enn for sivilingeniører så er den ikke lett . Men den er også overkommelig for de med dårlige mattekunnskaper fra videregående om man er villig til å legge ned innsatsen. Jeg syntes samfunnsøkonomistudiet var veldig gøy. Man lærer om samfunnet, finans, statistikk og matematikk. Er også gode jobbmuligheter etterpå. Anbefaler absolutt studiet. Da jeg studerte var det også forkurs i matematikk. Er man svak i matte anbefaler jeg absolutt å ta det forkurset. Jeg tok bachelor(3-årig) + 2 årig master. Da jeg studerte var det en litt lettere retning enn de de som tok femårig(profesjon). Anonymkode: 7b37d...bc2