Gå til innhold

Ungdom som dør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Daglig leser jeg om unge mennesker som dør. Ungdommer. I kveld blei enda en flott ungdom revet bort i Stryn. Jeg gråter mine tårer 😢 for noen måneder siden mistet jeg en ungdom i familien 💔 ta vare på hverandre, pass på ungdommene deres, vennene deres og vær forsiktige. 
Filleting og bagateller betyr ikke så mye i det store bildet 

Anonymkode: 7531a...de7

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er mye nå. Leser daglig dødsannonser i avisen. Og det er utrolig mange unge under 60 år som døde plutselig. Jeg har i alle år lest alle dødsannonsene i avisene, og det har aldri vært så mange unge som dør nå. Jeg er skremt og bekymret. Våger vi å ymte frempå med elefanten i rommet så får en kjeft. 

Anonymkode: 40750...fa9

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

og det har aldri vært så mange unge som dør nå

Har du kilde på det? Unge døde da vbeldig ofte i tidligere tider pga. dødfødsler, sykdom, uhell etc.

Anonymkode: 3c961...799

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det er mye nå. Leser daglig dødsannonser i avisen. Og det er utrolig mange unge under 60 år som døde plutselig. Jeg har i alle år lest alle dødsannonsene i avisene, og det har aldri vært så mange unge som dør nå. Jeg er skremt og bekymret. Våger vi å ymte frempå med elefanten i rommet så får en kjeft. 

Anonymkode: 40750...fa9

Elefanten snakker vi ikke om. 

Anonymkode: 576e1...eee

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det er mye nå. Leser daglig dødsannonser i avisen. Og det er utrolig mange unge under 60 år som døde plutselig. Jeg har i alle år lest alle dødsannonsene i avisene, og det har aldri vært så mange unge som dør nå. Jeg er skremt og bekymret. Våger vi å ymte frempå med elefanten i rommet så får en kjeft. 

Anonymkode: 40750...fa9

Hva mener du er elefanten?

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det er mye nå. Leser daglig dødsannonser i avisen. Og det er utrolig mange unge under 60 år som døde plutselig. Jeg har i alle år lest alle dødsannonsene i avisene, og det har aldri vært så mange unge som dør nå. Jeg er skremt og bekymret. Våger vi å ymte frempå med elefanten i rommet så får en kjeft. 

Anonymkode: 40750...fa9

Kanskje lese fødselannonsene til en forandring, så du ikke starter hver eneste dag med destruktive tanker. Statistikken sier helt tvert imot at det aldri har dødd færre unge enn det gjør i dag. Forskjellen er bare at det nå oftere havner i media enn før.

Anonymkode: 22df0...f7e

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje lese fødselannonsene til en forandring, så du ikke starter hver eneste dag med destruktive tanker. Statistikken sier helt tvert imot at det aldri har dødd færre unge enn det gjør i dag. Forskjellen er bare at det nå oftere havner i media enn før.

Anonymkode: 22df0...f7e

Ikke lag dårlig stemning i tråden min. 
Dette er et alvorlig og sårbart tema 

Anonymkode: 7531a...de7

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du kilde på det? Unge døde da vbeldig ofte i tidligere tider pga. dødfødsler, sykdom, uhell etc.

Anonymkode: 3c961...799

Kilde er jo ar jeg leser dødsannonser i avisene hver eneste dag. Har gjort dette i 35 år. Jeg noterer meg hva jeg ser. Bare i bygda mi har jeg telt opp 17 stk som døde plutselig i en alder fra 18-62. Har navn og annonse på samtlige, og alle var plutselig død hos ellers frisk person. Hva kan dette skyldes??

Anonymkode: 40750...fa9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kilde er jo ar jeg leser dødsannonser i avisene hver eneste dag. Har gjort dette i 35 år. Jeg noterer meg hva jeg ser. Bare i bygda mi har jeg telt opp 17 stk som døde plutselig i en alder fra 18-62. Har navn og annonse på samtlige, og alle var plutselig død hos ellers frisk person. Hva kan dette skyldes??

Anonymkode: 40750...fa9

Covid vaksinering *

Anonymkode: 576e1...eee

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kilde er jo ar jeg leser dødsannonser i avisene hver eneste dag. Har gjort dette i 35 år. Jeg noterer meg hva jeg ser. Bare i bygda mi har jeg telt opp 17 stk som døde plutselig i en alder fra 18-62. Har navn og annonse på samtlige, og alle var plutselig død hos ellers frisk person. Hva kan dette skyldes??

Anonymkode: 40750...fa9

Har kun mistet én ung bekjent i alle år tidligere, til kreft. I 2022-2023 har to friske jeg kjente på rundt 30 gått bort. Naturlig seleksjon, tenker jeg, uten å nevne det som ikke kan nevnes. :vetikke:

Anonymkode: 19528...ce5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du kilde på det? Unge døde da vbeldig ofte i tidligere tider pga. dødfødsler, sykdom, uhell etc.

Anonymkode: 3c961...799

Det har vært veldig mye i 2023 som har stått i mediene. Kanskje jeg legger mer merke til det nå som vi nettopp har mistet en ungdom i familien selv. 
Det man som familie sitter igjen med er knust hjerte og knust sjel som vi ikke skjønner hvordan lappe sammen igjen. 
For de som sitter igjen er dette et helvete som ikke kan beskrives. 
Det var ikke mitt barn som døde, men min niese. Som pårørende til foreldre som har mistet det kjæreste de har, og det å bære sin egen sorg er så vondt og vanskelig at jeg lurer på om livet noen gang blir godt igjen. 
Livet er så skjørt og sårbart, og en glad kveld ute på byen kan ende med tragedie og familien sitter sønderknust i lang lang tid 

Anonymkode: 7531a...de7

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har kun mistet én ung bekjent i alle år tidligere, til kreft. I 2022-2023 har to friske jeg kjente på rundt 30 gått bort. Naturlig seleksjon, tenker jeg, uten å nevne det som ikke kan nevnes. :vetikke:

Anonymkode: 19528...ce5

Det er veldig trist. Hva mener du med naturlig seleksjon?

Anonymkode: 7531a...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er veldig trist. Hva mener du med naturlig seleksjon?

Anonymkode: 7531a...de7

Darwin. De sterkeste overlever.

Anonymkode: 22df0...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faktisk så har gjennomsnittsalderen falt litt pga coronarelaterte dødsfall, men det er som forventet. Vi har tross alt vært gjennom en pandemi. 
Min dypeste medfølelse til dere som har mistet noen - uavhengig av hva årsaken var.

https://www.ssb.no/befolkning/fodte-og-dode/statistikk/dode/artikler/forventa-levealder-falt-i-2022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Darwin. De sterkeste overlever.

Anonymkode: 22df0...f7e

Du lever i din egen verden… 

Anonymkode: 7531a...de7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere unge som dør av kreft også.😥

Anonymkode: 5ba75...532

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil bare si til deg ts at jeg skjønner hva du går gjennom. 
Og til tullingen som babler om Darwin i denne tråden, vær snill og gå og legg deg. God natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du lever i din egen verden… 

Anonymkode: 7531a...de7

Jeg svarte bare på spørsmålet...

Anonymkode: 22df0...f7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger bryr seg ikke om oss. De diskriminerer unge mennesker. Antagelig på statens befaling. 

Anonymkode: 63531...462

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Leger bryr seg ikke om oss. De diskriminerer unge mennesker. Antagelig på statens befaling. 

Anonymkode: 63531...462

Snakket mest om ulykker som bilulykker osv. et helvete for de som sitter igjen 

Anonymkode: 7531a...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...