Gå til innhold

Feite barn

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men, hvorfor har dere latt han bli tjukk!?

Anonymkode: 92d06...aae

Om jeg skal sitte her å forklare deg hva som har skjedd siste 3 årene må jeg sitter her til imorgen...jeg har ikke latt han bli tykk ..jeg har ikke tenkt å måtte forklare meg til deg...men du aner ikke hvor fort en på 11 kan gå opp i vekt .eks snikking av søt og salt. Men dwt jeg vil er at folk ikke ser på et barn og tenker...det er omsorgssvikt og ikke snille foreldre...det finnes så mye som gjør at barn går opp i vekt. Og siden du oh andre ikke har dette problemet.. vær heller til hjelp en å stå på sidelinjen og døm

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er ekstra dårlig gjort å være så nedlatende til både foreldre og barn som faktisk velger å delta i idretten. Det skal vi virkelig klappe å juble for! Det eneste som er trist er at de barna før eller siden kommer til å slutte, fordi det finnes idioter som deg som syns at kroppsstørrelsen  deres er avvikende i forhold til hvordan du tenker de «enkle» øvelsene skulle vært utført. 

Anonymkode: f2778...b9e

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet
Sofakona skrev (20 minutter siden):

Med slike innlegg og folk som ikke tenker lenger en se...feit barn spiser kake... ikke langt nok. Hilsen mor til overvektige gutt som jobber hardt vær dag med dette og må lese slike innlegg og holding hele tiden 

…Og som skal slite med stigma og fordømming både av seg og sine foreldre hele livet.

For overvekt =uvitende og lat…🙄

❤️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Om jeg skal sitte her å forklare deg hva som har skjedd siste 3 årene må jeg sitter her til imorgen...jeg har ikke latt han bli tykk ..jeg har ikke tenkt å måtte forklare meg til deg...men du aner ikke hvor fort en på 11 kan gå opp i vekt .eks snikking av søt og salt. Men dwt jeg vil er at folk ikke ser på et barn og tenker...det er omsorgssvikt og ikke snille foreldre...det finnes så mye som gjør at barn går opp i vekt. Og siden du oh andre ikke har dette problemet.. vær heller til hjelp en å stå på sidelinjen og døm

Overvekt er et MASSIVT samfunnsproblem. Det sluker, og vil i fremtida sluke milliarder av skattekroner. Det angår oss alle.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Var på et idrettsarrangement med flere hundre barn samlet. Det var helt utrolig slående hvor mange feite unger det var der. Tipper at hver 3. eller 4. unge var overvektig.

Flere av dem så tjukke og tunge at de sleit med å gjennomføre enkle basic øvelser (turnstevne). Likevell står foreldrene og jubler, klapper og kjøper kake og brus til sine håpefulle i pausen.

Hvor er vi på veg egentlig?????

Anonymkode: 1ac2c...c1a

Foretrekker feite barn fremfor frekke voksne

Anonymkode: 0789a...af4

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Snowcat skrev (Akkurat nå):

Overvekt er et MASSIVT samfunnsproblem. Det sluker, og vil i fremtida sluke milliarder av skattekroner. Det angår oss alle.

Så om du mener dette...finn en løsning..finn hjelp til oss forldre med overvektige barn. Ikke sitt bak en skjerm og døm..og tro...

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke TS, vil bare si at jeg heier på deg! Og jeg ser aldri ned på foreldre med overvektige barn som faktisk prøver å lage en god livsstil for sitt barn. En god livskvalitet er ikke ensbetydende med å være tynn. På grunn av dette heier jeg ekstra på alle foreldre som jubler høyt av sitt barns «dårlige» idrettsprestasjoner, fordi barnet faktisk deltar. Det å være med på fysisk aktivitet er en sunn livsstil som skaper gode vaner, og da syns jeg folk kan gi blanke i hvordan kroppene til barna ser ut på arrangementet! 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Feit er jo på vei til å bli den nye normalen. Men ikke her på KG da, for her lager alle mat fra bunnen. Og alle måltider er veldig næringsrike.

Anonymkode: 18ec3...384

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Syns det er ekstra dårlig gjort å være så nedlatende til både foreldre og barn som faktisk velger å delta i idretten. Det skal vi virkelig klappe å juble for! Det eneste som er trist er at de barna før eller siden kommer til å slutte, fordi det finnes idioter som deg som syns at kroppsstørrelsen  deres er avvikende i forhold til hvordan du tenker de «enkle» øvelsene skulle vært utført. 

Hva er det som er nedlatende? Det handler ikke om kroppsstørrelsen i seg selv men den helsemessige belastningen disse ungene utsettes for og som statistisk sett vil forfølge dem livet ut.

Og tenk så vondt det må være for de ungene som er så tunge at de ikke klarer å delta i normale aktiviteter.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ikke TS, vil bare si at jeg heier på deg! Og jeg ser aldri ned på foreldre med overvektige barn som faktisk prøver å lage en god livsstil for sitt barn. En god livskvalitet er ikke ensbetydende med å være tynn. På grunn av dette heier jeg ekstra på alle foreldre som jubler høyt av sitt barns «dårlige» idrettsprestasjoner, fordi barnet faktisk deltar. Det å være med på fysisk aktivitet er en sunn livsstil som skaper gode vaner, og da syns jeg folk kan gi blanke i hvordan kroppene til barna ser ut på arrangementet! 

Takk...vår sønn var med på Turning i 4 år ..2 ganger i uken, så 6 mnd på dans...da han ikkje likte dans tok far med han på svømming 3 ganger i uken i 6 mnd. Nå har hat gått på kickbokse 2 ganger i uken på 1 år...og vi går masse turer. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Oi, jeg har ikke sett det du ser på idrettsarrangement her. En og annen er overvektig, men det er fåtallet. Men uansett er jeg motstander av å servere kaker på idrettsarrangement. Om noe kunne det vært grove vafler/lapper med lite sukker. Eller burde det vært frukt, bær, grove rundstykker med pålegg og sånne varer. 

Anonymkode: 8249b...d3e

Er det noen gang man burde kunne unne barna kaker og godt er vel det faktisk på et idrettsarrangement. Når man har vært aktiv, og forbrent ekstra kalorier! Det er i hvertfall ikke den kaka ungene blir feite av!

Anonymkode: 3cd63...2ad

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Derfor må foreldrene ha stålkontroll på hva de har i huset og hva ungen får i seg. Hvorfor var det ikke feite barn før?

Fordi det ikke rant over i skapene mon tro?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og TS du kan godt snakke bedre om overvektige istedenfor å gjøre ting enda vanskeligere for de. Og bruke avlegs ors som feit. Det er i samme kategori som neger. 

UTDATERT 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (3 minutter siden):

Så om du mener dette...finn en løsning..finn hjelp til oss forldre med overvektige barn. Ikke sitt bak en skjerm og døm..og tro...

Opp av sofaen og kast all usunn mat i søpla. Tom nesten hele kjøkkenet for mat. Kjøp inn kun til dagens måltider, og kun maten som dere skal spise. Dere sparer faktisk på det, fremfor å ha mye mat hjemme som gjør at barnet blir overvektif

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det noen gang man burde kunne unne barna kaker og godt er vel det faktisk på et idrettsarrangement. Når man har vært aktiv, og forbrent ekstra kalorier! Det er i hvertfall ikke den kaka ungene blir feite av!

Anonymkode: 3cd63...2ad

Haha er jo akkurat holdninger som dette som skaper overvekt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du utdype dette?

Jeg ble tjukk.

hvorfor?

Vel, jeg ble seksuelt misbrukt av en nabo. Mat og spesielt godteri ble en måte en « confort» for meg. Og så ville jeg bli feil. Hvorfor? Fordi jeg trodde og håpet at hvis jeg ble feil så ville min overgriper miste interessen for meg.

Anonymkode: a8843...bbb

• Liker 3
  • Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet

Og TS du kan godt snakke bedre om overvektige istedenfor å gjøre ting enda vanskeligere for de. Og bruke avlegs ors som feit. Det er i samme kategori som neger. 

UTDATERT 

Beklager, mente enorme.

TS

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv slanke barn, vært så bekymret for at de spiser så lite, til en lege sa.. Det er ikke undervekt nordmenn dør av i dag, det er overvekt! Alt endret seg for meg med den kommentaren. 

Uansett, kast alt dritten dere har i skapet. 

• Liker 3
Skrevet

Opp av sofaen og kast all usunn mat i søpla. Tom nesten hele kjøkkenet for mat. Kjøp inn kun til dagens måltider, og kun maten som dere skal spise. Dere sparer faktisk på det, fremfor å ha mye mat hjemme som gjør at barnet blir overvektif

Jepp..alt der et gjort. Gratulerer du har funnet ut løsninger for alle overvektige personer..at vi ikke tenke på dette 🤦🤦🤦

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble tjukk.

hvorfor?

Vel, jeg ble seksuelt misbrukt av en nabo. Mat og spesielt godteri ble en måte en « confort» for meg. Og så ville jeg bli feil. Hvorfor? Fordi jeg trodde og håpet at hvis jeg ble feil så ville min overgriper miste interessen for meg.

Anonymkode: a8843...bbb

Alle feite barn blir ikke misbrukt av naboen altså

• Liker 5
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...