Gå til innhold

Feite barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på et idrettsarrangement med flere hundre barn samlet. Det var helt utrolig slående hvor mange feite unger det var der. Tipper at hver 3. eller 4. unge var overvektig.

Flere av dem så tjukke og tunge at de sleit med å gjennomføre enkle basic øvelser (turnstevne). Likevell står foreldrene og jubler, klapper og kjøper kake og brus til sine håpefulle i pausen.

Hvor er vi på veg egentlig?????

Anonymkode: 1ac2c...c1a

  • Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til et samfunn med en større prosent overvektige enn normalvektige.

Anonymkode: 09c9f...b71

  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Var på et idrettsarrangement med flere hundre barn samlet. Det var helt utrolig slående hvor mange feite unger det var der. Tipper at hver 3. eller 4. unge var overvektig.

Flere av dem så tjukke og tunge at de sleit med å gjennomføre enkle basic øvelser (turnstevne). Likevell står foreldrene og jubler, klapper og kjøper kake og brus til sine håpefulle i pausen.

Hvor er vi på veg egentlig?????

Anonymkode: 1ac2c...c1a

Med slike innlegg og folk som ikke tenker lenger en se...feit barn spiser kake... ikke langt nok. Hilsen mor til overvektige gutt som jobber hardt vær dag med dette og må lese slike innlegg og holding hele tiden 

  • Liker 15
  • Hjerte 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har lappet innpå for mye.

Anonymkode: 6facf...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Til et samfunn med en større prosent overvektige enn normalvektige.

Anonymkode: 09c9f...b71

Normalvektig er det de fleste veier så da er de normale da

Anonymkode: e5825...258

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (Akkurat nå):

Med slike innlegg og folk som ikke tenker lenger en se...feit barn spiser kake... ikke langt nok. Hilsen mor til overvektige gutt som jobber hardt vær dag med dette og må lese slike innlegg og holding hele tiden 

Uten å dømme, det er et faktum at også flere barn nå er overvektige. Det er trist. 

Anonymkode: 48f99...4f5

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vell slikt som med alt annet, kunnskapsløshet og at de ønsker å være snille. 
Jeg for min del skjønner ikke hvordan noen kan la barnet sitt bli overvektig og ha god samvitighet om natten. Men vi er alle forskejllige, det eneste som er kjipt er å vite at mine skattepenger skal betale for disse...

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uten å dømme, det er et faktum at også flere barn nå er overvektige. Det er trist. 

Anonymkode: 48f99...4f5

Ja helt sant..men jeg kan også skrive under hvit utrolig vanskelig det er p få hjelp når man har et overvektige barn...du blir nesten satt alene. 

Og vet du hva...du kan ikke stenge barn inn i en boble til de er 18 år. 

Så vær så snill .. ikke døm barn eller foreldre..du vet ikke hva mange av de går igjennom. Eller hvit vanskelig mange har det

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (6 minutter siden):

Med slike innlegg og folk som ikke tenker lenger en se...feit barn spiser kake... ikke langt nok. Hilsen mor til overvektige gutt som jobber hardt vær dag med dette og må lese slike innlegg og holding hele tiden 

Vel, jeg vet ikke hva du opplever som krenkende men jeg kaller ei spade for ei spade. Jeg mener at å la ungen bli overvektig er like mye omsorgssvikt som å la barna sulte. 

Anonymkode: 1ac2c...c1a

  • Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er ganske feil å selge kaker og brus på et idrettsstevne for barn da. Det er rjo ikke særlig stas å bli nektet kake fordi man er tykk, når de andre barna får. Det høres for meg ut som oppskriften på å dele ut spiseforstyrrelser og dårlig selvbilde for et helt liv. Det viktigste er at de lærer om godt kosthold, tenker jeg. Og kanskje er det der det skorter hos en del? Jeg bare spør, men vet ikke svaret. Dette er egentlig ganske komplisert.

Anonymkode: bd387...555

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel, jeg vet ikke hva du opplever som krenkende men jeg kaller ei spade for ei spade. Jeg mener at å la ungen bli overvektig er like mye omsorgssvikt som å la barna sulte. 

Anonymkode: 1ac2c...c1a

Nei ikke krenkes...men at du bør tenke lenger en din nese...tror du jeg lar ungene min bli overvektige...nei....vi har vært i 2år inn og ut av sykehus uten hjelp...jeg må balansere det å gi sønnen mat..men ikke gi han komplekse...jeg må passe på at vi ikke skal slanke han....han må ikke føle seg stygg og tykk...vi er alltid redd for mobbingen. Du aner hvor hardt vi prøver eller du vet ikkje noe om hva vi har gjennom gått siste 3 årene 

  • Liker 3
  • Hjerte 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, jeg vet ikke hva du opplever som krenkende men jeg kaller ei spade for ei spade. Jeg mener at å la ungen bli overvektig er like mye omsorgssvikt som å la barna sulte. 

Anonymkode: 1ac2c...c1a

Jeg er ikke personen du siterer, men jeg synes det hører til denne diskusjonen å si at det faktisk er den del mennesker der ute som er såpass uheldig med kroppens signaler at hjernen aldri oppfatter om at man har spist nok. Disse personene er alltid sultne. Forestill deg det! Å alltid være sulten. Og der skal det sitte en mor og en far og nekte et skrubbsultent barn mat fordi barnet strengt tatt har fått nok. Jeg forstår virkelig at det må være tøft. Også tror jeg at mange av disse barna i dag klarer å få tak i mat bak foreldrenes rygg på en helt annen måte enn det som var mulig tidligere.

Anonymkode: bd387...555

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (4 minutter siden):

Nei ikke krenkes...men at du bør tenke lenger en din nese...tror du jeg lar ungene min bli overvektige...nei....vi har vært i 2år inn og ut av sykehus uten hjelp...jeg må balansere det å gi sønnen mat..men ikke gi han komplekse...jeg må passe på at vi ikke skal slanke han....han må ikke føle seg stygg og tykk...vi er alltid redd for mobbingen. Du aner hvor hardt vi prøver eller du vet ikkje noe om hva vi har gjennom gått siste 3 årene 

Men, hvorfor har dere latt han bli tjukk!?

Anonymkode: 92d06...aae

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofakona skrev (2 minutter siden):

Nei ikke krenkes...men at du bør tenke lenger en din nese...tror du jeg lar ungene min bli overvektige...nei....vi har vært i 2år inn og ut av sykehus uten hjelp...jeg må balansere det å gi sønnen mat..men ikke gi han komplekse...jeg må passe på at vi ikke skal slanke han....han må ikke føle seg stygg og tykk...vi er alltid redd for mobbingen. Du aner hvor hardt vi prøver eller du vet ikkje noe om hva vi har gjennom gått siste 3 årene 

Det finnes helt sikkert spesielle tilfeller som avviker men faktum er at en stor del av dagens barn er overvektige.  Mener du at det ikke kan knyttes til samfunnets livsstil?

Av nyskjerrighet, hva legger du i at «vi prøver hardt»? 

Anonymkode: 1ac2c...c1a

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg har ikke sett det du ser på idrettsarrangement her. En og annen er overvektig, men det er fåtallet. Men uansett er jeg motstander av å servere kaker på idrettsarrangement. Om noe kunne det vært grove vafler/lapper med lite sukker. Eller burde det vært frukt, bær, grove rundstykker med pålegg og sånne varer. 

Anonymkode: 8249b...d3e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel vanlig at guttunger har litt kvalpfett i 10-12 års alderen. Men enig i at det er fler nå en før.

Anonymkode: fab5d...fb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men, hvorfor har dere latt han bli tjukk!?

Anonymkode: 92d06...aae

Det finnes ulike og komplekse grunner til at barn er overvektig. Det finnes sjeldent en enkel årsak til det.

Anonymkode: 8249b...d3e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke personen du siterer, men jeg synes det hører til denne diskusjonen å si at det faktisk er den del mennesker der ute som er såpass uheldig med kroppens signaler at hjernen aldri oppfatter om at man har spist nok. Disse personene er alltid sultne. Forestill deg det! Å alltid være sulten. Og der skal det sitte en mor og en far og nekte et skrubbsultent barn mat fordi barnet strengt tatt har fått nok. Jeg forstår virkelig at det må være tøft. Også tror jeg at mange av disse barna i dag klarer å få tak i mat bak foreldrenes rygg på en helt annen måte enn det som var mulig tidligere.

Anonymkode: bd387...555

Mine 3 barn er også «alltid» sultne. Det samme er jeg. Det handler og selvregulering. Sult er bare en følelse, man må lære seg å forholde seg til det.

Ts

Anonymkode: 1ac2c...c1a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke personen du siterer, men jeg synes det hører til denne diskusjonen å si at det faktisk er den del mennesker der ute som er såpass uheldig med kroppens signaler at hjernen aldri oppfatter om at man har spist nok. Disse personene er alltid sultne. Forestill deg det! Å alltid være sulten. Og der skal det sitte en mor og en far og nekte et skrubbsultent barn mat fordi barnet strengt tatt har fått nok. Jeg forstår virkelig at det må være tøft. Også tror jeg at mange av disse barna i dag klarer å få tak i mat bak foreldrenes rygg på en helt annen måte enn det som var mulig tidligere.

Anonymkode: bd387...555

Derfor må foreldrene ha stålkontroll på hva de har i huset og hva ungen får i seg. Hvorfor var det ikke feite barn før?

Anonymkode: 92d06...aae

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det finnes ulike og komplekse grunner til at barn er overvektig. Det finnes sjeldent en enkel årsak til det.

Anonymkode: 8249b...d3e

Kan du utdype dette?

Anonymkode: 1ac2c...c1a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...