Gå til innhold

HJELP! mistet pass


shaggybaba

Anbefalte innlegg

Har tenkt å reise i sommer, og nå finner jeg ikke passet mitt. Er det nok å bestille time for nytt pass, når det er mistet. Er det noen andre som har mistet pass, hva gjorde dere? Er ledige timer på politistasjonen denne uken, men er det tidsnok å ha time denne uke , om man skal reise i slutten av juni? I dag er 4. Juni. Står at det tar 1 uke+ portgang. Hvor lenge kan det være? Hver så snill og svar om du vet noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Passet kommer om en ukes tid etter at du har vært der. Du får en del kontrollspørsmål dersom gammelt pass er mistet. Ikke noe problem. 

Anonymkode: 2123e...424

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må først melde passet ditt mistet. Så er det en sperreperiode før du får nytt.

Anonymkode: 15f38...7bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du må først melde passet ditt mistet. Så er det en sperreperiode før du får nytt.

Anonymkode: 15f38...7bd

Dette kan gjøres når du bestiller nytt og det er ingen sperreperiode ved førstegangs tap av pass. 

Anonymkode: 2123e...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må først melde passet ditt mistet. Så er det en sperreperiode før du får nytt.

Anonymkode: 15f38...7bd

Kilde på at det er en sperreperiode? Tror de bare oppfordrer til å melde passet tapt og søke nytt snarest. Hvis man derimot har rotet det bort flere ganger, kan man få problemer.

Anonymkode: 02196...f01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil sannsynligvis rekke å få nytt pass til slutten av juni hvis du har passtime neste uke. Mens du venter på passtimen leter du OVERALT. Hvis du finner igjen det gamle passet ETTER timen, er det for sent - da MÅ du vente på det nye passet.

Anonymkode: 7293e...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shaggybaba skrev (2 timer siden):

Har tenkt å reise i sommer, og nå finner jeg ikke passet mitt. Er det nok å bestille time for nytt pass, når det er mistet. Er det noen andre som har mistet pass, hva gjorde dere? Er ledige timer på politistasjonen denne uken, men er det tidsnok å ha time denne uke , om man skal reise i slutten av juni? I dag er 4. Juni. Står at det tar 1 uke+ portgang. Hvor lenge kan det være? Hver så snill og svar om du vet noe:)

Er jo bare å si at du skal ut på reise og at det derfor haster? Gjorde det selv forrige gang, da tok det ca 6 dager før det nye lå i postkassa.

Anonymkode: d845a...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du vil sannsynligvis rekke å få nytt pass til slutten av juni hvis du har passtime neste uke. Mens du venter på passtimen leter du OVERALT. Hvis du finner igjen det gamle passet ETTER timen, er det for sent - da MÅ du vente på det nye passet.

Anonymkode: 7293e...e54

Du må møte opp personlig og melde passet borte. Når det er gjort, er passet ugyldig. Dette må være i orden før du kan søke om nytt pass.

Anonymkode: 15f38...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.6.2023 den 23.39):

Du må møte opp personlig og melde passet borte. Når det er gjort, er passet ugyldig. Dette må være i orden før du kan søke om nytt pass.

Anonymkode: 15f38...7bd

Det gjør en samtidig som en bestiller nytt pass. Null problem.  Mannen min rotet bort sitt for par år siden og da bestilte han nytt. Da han fant det gamle dro han bare for å få det makulert og de fjernet at den var mistet i systemet. 

Anonymkode: fd90a...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...