Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann! 

Jeg har fått varsel om flytting etter sommerferien. Med 6 kroniske smertediagnoser er dette en prosess som ofte har tatt knekken på meg tidligere. 

I utgangspunktet skulle jeg bruke sommeren på å gå gjennom eiendeler og kvitte meg med ting jeg ikke har bruk for (Marie Kondo style). Jeg hadde akkurat brukt tre dager på å rydde bokhyllen når beskjeden kom, så nå blir det dobbelt arbeid med å rydde bøkene nedi esker. 

Jeg innser da at dersom jeg skal bruke sommeren på å pakke, så vil jeg gjøre det på en slik måte at jeg ikke trenger å "bo ut av kasser". Om jeg rydder vekk klær, så vil jeg ikke trenge å pakke det opp igjen. Eller kjøkkenting, tupperware osv. 

Lurte derfor på om dere har noen smarte tips til hvordan ta fatt på denne prosessen slik at den blir så praktisk og smertefri som mulig!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har flyttet mye og med helse problemer.  Ryddet ned en og en eske. Sortert skriver utenpå hva som er inni. Setter alt på ett rom. Kaster med en gang det jeg vet skal kastes, og venter med det jeg er usikker på. 

Jeg pakket en bag med klær, og heller kjørte mindre i vaskemaskinen.  Jeg hadde ikke to mnd på meg da, så jeg brukte papp tallerkener osv. Men du kan ta frem det du minimum trenger til feks kjøkkenet og pakke ned resten.

Sett navn på rommet det skal i , iht nytt hus. Slik at hjelpere setter det på rett sted.ta en og en eske. Og kast alt du ikke har brukt på en stund. Kjøp blanke plast bokser til å ha inni skap. Da får du bedre oversikt på det du har når du setter bort. Tror jeg akkurat har brukt 2000kr på slike bokser . Og skrevet dymo navn på boksene. Så er en tom , så vet jeg hva som skal være der.

Anonymkode: cf612...da8

• Liker 2
Skrevet

Spis ut av skap og fryser i tida framover. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...