AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #21 Skrevet 5. juni 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei, men det er jo drømmen. Tjener flere mill Anonymkode: f4c53...d72 Skjønner at pengene frister. Men så er spørsmålet om det frister å jobbe ekstremt mye overtid frem til du blir pensjonist. For det tar jo kanskje 10-15 år bli partner. Og når du først har blitt partner så må du jo jobbe mye da også. Men dette finner du jo ut når du begynner å jobbe. Kan jo hende du blir arbeidsnarkoman. Men det kan også hende du ender med å drømme om 8-4 jobb. Jeg trodde også at konsulentvirksomhet/Investment banking var mer lukrativt enn revisjon om man var ute etter å tjene mest mulig penger. Men igjen, men man må jobbe for pengene. De betaler mye penger for å eie all fritiden din, ikke for å være snille. Anonymkode: a30ff...640 1
newman01 Skrevet 5. juni 2023 #22 Skrevet 5. juni 2023 On 6/4/2023 at 12:30 PM, AnonymBruker said: Jeg fullfører utdannelse snart, siviløkonom. Og skal ute i jobb. Skal starte hos Deloitte til høsten.😊lurer på om noen vet hvor lang tid det tar før man blir Partner? Hørt de tjener veldig veldig mye. Og hvor mange år tar det før man blir partner?😊 Anonymkode: f4c53...d72 Må du huske å begynne å spare da. Ryktene sier at det koster omtrentlig $300'000 å bli partner. Med dagens kurs er det nærmere 3,5 millioner.
Reign Skrevet 5. juni 2023 #23 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei, men det er jo drømmen. Tjener flere mill Anonymkode: f4c53...d72 Om penger er motivasjonen din, så kommer du til å slite. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #24 Skrevet 5. juni 2023 3 minutter siden, newman01 said: Må du huske å begynne å spare da. Ryktene sier at det koster omtrentlig $300'000 å bli partner. Med dagens kurs er det nærmere 3,5 millioner. Har ingen erfaring fra Big 4, men man får vel låne pengene av firmaet for å kjøpe seg inn i partnerskapet. Også betaler man ned på lånet ved lavere lønn de første årene. Anonymkode: 2ece0...e59
Reign Skrevet 5. juni 2023 #25 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ingen erfaring fra Big 4, men man får vel låne pengene av firmaet for å kjøpe seg inn i partnerskapet. Også betaler man ned på lånet ved lavere lønn de første årene. Anonymkode: 2ece0...e59 Jepp, man selger sjela si til djevelen.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #26 Skrevet 5. juni 2023 13 minutter siden, newman01 said: Må du huske å begynne å spare da. Ryktene sier at det koster omtrentlig $300'000 å bli partner. Med dagens kurs er det nærmere 3,5 millioner. 7 minutter siden, AnonymBruker said: Har ingen erfaring fra Big 4, men man får vel låne pengene av firmaet for å kjøpe seg inn i partnerskapet. Også betaler man ned på lånet ved lavere lønn de første årene. Anonymkode: 2ece0...e59 Edit: Angående rykter. Så sier ryktene også at Big 4 skal børsnotere konsulentvirkesomheten deres. Det må være temmelig surt å se at selskapet blir børsnotert rett før man får sjansen til å bli partner. Da har man jo jobbet 50+ timer i uka i 10+ år for å bli partner også oppløses partnerskapet og man ser at de som allerede er partnere får flere titalls millioner, mens en selv ikke får noe som helst. Anonymkode: 2ece0...e59
newman01 Skrevet 5. juni 2023 #27 Skrevet 5. juni 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Edit: Angående rykter. Så sier ryktene også at Big 4 skal børsnotere konsulentvirkesomheten deres. Det må være temmelig surt å se at selskapet blir børsnotert rett før man får sjansen til å bli partner. Da har man jo jobbet 50+ timer i uka i 10+ år for å bli partner også oppløses partnerskapet og man ser at de som allerede er partnere får flere titalls millioner, mens en selv ikke får noe som helst. Anonymkode: 2ece0...e59 Ja, den er litt sur.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #28 Skrevet 5. juni 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: Edit: Angående rykter. Så sier ryktene også at Big 4 skal børsnotere konsulentvirkesomheten deres. Det må være temmelig surt å se at selskapet blir børsnotert rett før man får sjansen til å bli partner. Da har man jo jobbet 50+ timer i uka i 10+ år for å bli partner også oppløses partnerskapet og man ser at de som allerede er partnere får flere titalls millioner, mens en selv ikke får noe som helst. Anonymkode: 2ece0...e59 Edit2: Her er en lenke til en artikkel om det: https://www.kapital.no/reportasjer/avsloring/2022/09/02/7919995/borsnotering-av-ey Anonymkode: 2ece0...e59
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #29 Skrevet 5. juni 2023 On 6/4/2023 at 1:31 PM, AnonymBruker said: Jeg jobba bare to år i ett av disse selskapene før jeg fant ut at det ikke var noe for meg. Har jobbet mange år som controller med høyt arbeidspress, men ikke i nærheten av som i revisjon. Nå jobber jeg som cfo med litt press men relativt lite overtid, og tjener 1,1 mill. Hadde aldri hatt et så rolig liv med god tid til familien som partner i en av disse. Tjener selvfølgelig mye mindre, men man klarer seg greit på en drøy mill i inntekt, altså. Anonymkode: 9595e...578 Litt på siden av tråden, men likevel litt inspirert av et svar tidlig i tråden: Er det mulig å jobbe redusert i en sånn type stilling? Altså, for en stilling med en drøy mill i årslønn, er det gjennomførbart å jobbe 60% og tjene 600 k. Hilsen en som er i gang med siv. øk men som er glad i fritid 😀 Anonymkode: 119a2...f86
Charminia Skrevet 5. juni 2023 #30 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Litt på siden av tråden, men likevel litt inspirert av et svar tidlig i tråden: Er det mulig å jobbe redusert i en sånn type stilling? Altså, for en stilling med en drøy mill i årslønn, er det gjennomførbart å jobbe 60% og tjene 600 k. Hilsen en som er i gang med siv. øk men som er glad i fritid 😀 Anonymkode: 119a2...f86 I de aller fleste tilfellene er svaret nei. Noen av de mindre vil nok kunne tilby det. For egen del tror jeg hadde fått gjennomslag for 80% men ikke noe lavere. Vet mitt kontor er fleksible der sett mot mange andre. Noe som igjen gjør at jeg trives veldig godt
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #31 Skrevet 5. juni 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Edit: Angående rykter. Så sier ryktene også at Big 4 skal børsnotere konsulentvirkesomheten deres. Det må være temmelig surt å se at selskapet blir børsnotert rett før man får sjansen til å bli partner. Da har man jo jobbet 50+ timer i uka i 10+ år for å bli partner også oppløses partnerskapet og man ser at de som allerede er partnere får flere titalls millioner, mens en selv ikke får noe som helst. Anonymkode: 2ece0...e59 3 hours ago, AnonymBruker said: Edit2: Her er en lenke til en artikkel om det: https://www.kapital.no/reportasjer/avsloring/2022/09/02/7919995/borsnotering-av-ey Anonymkode: 2ece0...e59 Over hundre millioner står det at de som allerede partnerne kan få. Selv om det er absurd mye penger så er det kanskje like spesielt at det står at flere Accenture partnerne fikk over hundre millioner ved børsnoteringen og det var ved 20 år siden. Hundre millioner var jo mye mer for 20 år siden. Anonymkode: a30ff...640
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #32 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Litt på siden av tråden, men likevel litt inspirert av et svar tidlig i tråden: Er det mulig å jobbe redusert i en sånn type stilling? Altså, for en stilling med en drøy mill i årslønn, er det gjennomførbart å jobbe 60% og tjene 600 k. Hilsen en som er i gang med siv. øk men som er glad i fritid 😀 Anonymkode: 119a2...f86 Det var meg du siterte. Jeg kunne kanskje fått jobba 80 % nå, men ikke noe mindre. Og for å komme hit, så har jeg i 10 + år med mye jobbing for å komme meg oppover hit jeg er nå. I de årene var det periodevis mye overtid og stress. Jeg fikk barn «sent», dvs etter at jeg hadde kommet opp der jeg er nå, og det har nok vært lettere med barn nå enn om jeg hadde fått dem før, sånn mtp jobb. Kunne hatt barn tidligere også, men hadde kanskje ikke klart å jobbe så mye og klatre så raskt opp. Nå var det å få barn seint av helt andre grunner enn jobb, så ikke planlagt sånn. Men ser at det er lettere for meg med oppfølging av barn der jeg er i dag, selv med 100 % jobb, enn det jeg hadde opplevd om ungene kom før. Anonymkode: 9595e...578
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #33 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Litt på siden av tråden, men likevel litt inspirert av et svar tidlig i tråden: Er det mulig å jobbe redusert i en sånn type stilling? Altså, for en stilling med en drøy mill i årslønn, er det gjennomførbart å jobbe 60% og tjene 600 k. Hilsen en som er i gang med siv. øk men som er glad i fritid 😀 Anonymkode: 119a2...f86 Tror du må være ganske langt opp i systemet for at arbeidsgiver skal gidde det. Dvs de ønsker virkelig ikke at du slutter. Neppe aktuelt tidlig i karrieren. Anonymkode: 4c89f...268
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #34 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Edit2: Her er en lenke til en artikkel om det: https://www.kapital.no/reportasjer/avsloring/2022/09/02/7919995/borsnotering-av-ey Anonymkode: 2ece0...e59 Dette er gammelt nytt og skrotet https://www.dn.no/marked/ey/medier-ey-skroter-oppsplittingsplan/2-1-1432481 Anonymkode: 62d63...b9f
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #35 Skrevet 5. juni 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er gammelt nytt og skrotet https://www.dn.no/marked/ey/medier-ey-skroter-oppsplittingsplan/2-1-1432481 Anonymkode: 62d63...b9f Overskriften er vel litt misvisende. Det står: Toppledelsen skal fortsatt jobbe for en oppsplittelse av selskapet, men det er uvisst hvordan dette skal oppnås etter det som omtales som et «ydmykende nederlag» for toppsjef Di Sibio. De har jo ikke gitt opp planen å splitte selskapet. Anonymkode: a30ff...640
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #36 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Overskriften er vel litt misvisende. Det står: Toppledelsen skal fortsatt jobbe for en oppsplittelse av selskapet, men det er uvisst hvordan dette skal oppnås etter det som omtales som et «ydmykende nederlag» for toppsjef Di Sibio. De har jo ikke gitt opp planen å splitte selskapet. Anonymkode: a30ff...640 De har kanskje ikke gitt opp planene, men det er høyst urealistisk at det vil skje i nær eller halvnær fremtid. Det er ikke bare i USA det har vært enorm motstand mot disse planene Anonymkode: 62d63...b9f
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #37 Skrevet 5. juni 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Tror du må være ganske langt opp i systemet for at arbeidsgiver skal gidde det. Dvs de ønsker virkelig ikke at du slutter. Neppe aktuelt tidlig i karrieren. Anonymkode: 4c89f...268 Ja det stemmer nok. Skulle ønske det var mulig da 😅😀 Anonymkode: 119a2...f86
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #38 Skrevet 5. juni 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja det stemmer nok. Skulle ønske det var mulig da 😅😀 Anonymkode: 119a2...f86 Mulig det er noen prosjektbaserte jobber som lar en få jobbe 60 prosent med høy lønn. Men jeg vet ikke om det er mulig. Angående revisjon. Så jobber samboeren min som revisor. Under Korona var det hjemmekontor og da var det en del av de mest arbeidsskye som brukte den muligheten til å late som de jobbet, mens de i virkeligheten var på hytta. Så er man kynisk og har en arbeidsgiver som ikke tør å ta oppgjør med unnasluntrerne så kan det jo hende du kan få jobbet deltid ved å ha hjemmekontor og late som du jobber. Anonymkode: 2ece0...e59
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #39 Skrevet 5. juni 2023 Jeg kjenner en av de største partnere i en av de 4 store. Jeg kunne aldri ha tenkt meg å bytte ut mitt liv mot vedkommende. Det jobbes døgnet rundt. De har valgt å kun få et barn fordi alt annet hadde vært utrolig egoistisk. Penger har de nok av, men årene mistet med barn og familie kommer aldri tilbake. Anonymkode: 818b5...6c5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #40 Skrevet 5. juni 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Mulig det er noen prosjektbaserte jobber som lar en få jobbe 60 prosent med høy lønn. Men jeg vet ikke om det er mulig. Angående revisjon. Så jobber samboeren min som revisor. Under Korona var det hjemmekontor og da var det en del av de mest arbeidsskye som brukte den muligheten til å late som de jobbet, mens de i virkeligheten var på hytta. Så er man kynisk og har en arbeidsgiver som ikke tør å ta oppgjør med unnasluntrerne så kan det jo hende du kan få jobbet deltid ved å ha hjemmekontor og late som du jobber. Anonymkode: 2ece0...e59 Prosjektbasert er jo kanskje en tanke ja. Unnasluntring er ikke helt min greie så det tror jeg at jeg utelukker. Men takk for tips. Anonymkode: 119a2...f86
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå