Gå til innhold

Datter vil ikke til far

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men du som kjenner datteren din, hvorfor vil hun ikke reise dit? Har hun ikke det noe kjekt der? Er det for lenge eller hva er greia?

Jeg forstår veldig godt at far er fortvilet, han er glad i datteren sin og feriene er jo den tiden hvor de kan være sammen og knyte bånd og ikke minst holde kontakten. Hvis hun bare får bestemme selv at hun ikke skal dra, så mister jo far og datter alle muligheter til å være sammen og beholde et familiebånd. Jeg synes faktisk ikke en 14 åring skal få lov å bestemme at "hun vil ikke til far". Barn på den alderen ser ikke konsekvenser av valg og forstår ikke at det som kanskje er litt kjedelig (familietid) faktisk kan ha en verdi likevel.
Når det er sagt, klart hun skal og tas hensyn til. Kanskje er det for lenge å være der i flere uker, kanskje kan de treffes på et annet vis, at de reiser bort sammen eller at han kommer til der hun bor.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å tvinge er hvert fall ikke veien å gå. Du bør prøve å finne ut av hvorfor hun ikke vil.

Du svarer tilbake til fars advokat at du gjør din del av oppmuntring og tilrettelegging i den grad det er mulig overfor en 14-åring. Du ber om at far kommer til datteren for å gjennomføre samvær i sommer. Evt kan dere ta en samtale på familievernkontoret, og han om han også samtykker kan også datter ta en samtale med meklerne der (alene) for å se om det er mulig å finne en løsning.

Om han ikke finner dette tilstrekkelig, så står han fritt til å komme med andre forslag evt ta saken til retten.

Han har ingen sak når det kommer til retten, så bare å la det gå sin gang.

Da viser du også at du ikke står i veien for at et samvær faktisk kan skje, selv om det ikke er på hans betingelser.

Anonymkode: af775...1c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her.
Jeg vet hvorfor hun ikke vil dra, og det har vært en kamp om det hver sommer. Jeg både ser og hører på henne at hun ikke tenker å gi seg denne gangen.

Anonymkode: a400c...db8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2023 den 7.16):

TS her.
Jeg vet hvorfor hun ikke vil dra, og det har vært en kamp om det hver sommer. Jeg både ser og hører på henne at hun ikke tenker å gi seg denne gangen.

Anonymkode: a400c...db8

Familievernkontoret med unge og eks. Kommunisere. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting hadde fått meg til faren min som 14 åring om jeg ikke ønsket det selv.

Hadde bare droppet å dra, låst meg inn på rommet eller stukket av. 

Men hun bør gi sin far ganske klar beskjed om at hun ikke ønsker dette. 

Anonymkode: cc4a8...248

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...