AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #41 Del Skrevet 4. juni 2023 Automagisk skrev (Akkurat nå): Den største fordelen med elbil er at dieselen koster 23 kr litern og den forsvinner aldri. Den nest største fordelen er at elbiler har minimalt med servicebehov fordi den ikke har servicedeler som må byttes Hva med servicebehov på hybrider? Jeg leser at det er dyrere å ha hybrider på verksted enn rene bensin- og dieselbiler? Kunne du anbefalt å kjøpe en ren diesel- eller bensinbil? Anonymkode: 1ebeb...a95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 4. juni 2023 #42 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvis du ikke har tilgang til lading, hva er da årsaken til at du valgte hybrid og ikke ren diesel- eller bensinbil? Er det fordi diesel- og bensinbiler er på vei ut? Jeg lurer oppriktig, for jeg skal kjøpe ny bil selv snart. Kan ikke ha ren elbil, da jeg bor i blokk og har parkeringsplass et stykke unna. Anonymkode: 1ebeb...a95 Bensin og diesel er ikke på vei ut...de er ute!.. Bensinbiler har 1 % markedsandel i norge nå, diesel ca 1,5 % og de fleste er varebiler håndverkerne kjøper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 4. juni 2023 #43 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med servicebehov på hybrider? Jeg leser at det er dyrere å ha hybrider på verksted enn rene bensin- og dieselbiler? Kunne du anbefalt å kjøpe en ren diesel- eller bensinbil? Anonymkode: 1ebeb...a95 Jeg hadde mye heller kjøpt en gjerrig diesel enn en hybrid ja...og gjerne en litt godt brukt en fordi prisen på elbiler( og derved biler) kommer til å falle som en stein de nærmeste 2 årene... så neste bil blir nok el uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #44 Del Skrevet 4. juni 2023 Automagisk skrev (2 minutter siden): Jeg hadde mye heller kjøpt en gjerrig diesel enn en hybrid ja...og gjerne en litt godt brukt en fordi prisen på elbiler( og derved biler) kommer til å falle som en stein de nærmeste 2 årene... så neste bil blir nok el uansett. Hvis man ikke har mulighet til å lade hjemme, og i perioder bare er ute og kjører korte turer noen få ganger i uka, da kan man jo ikke ha elbil😏 Anonymkode: 1ebeb...a95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 4. juni 2023 #45 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og jeg vil anbefale hybrid! Til mitt bruk er den perfekt. Kommer til og fra jobb på el, og kjører en god del rundt når jeg f.eks er på hytta, da er det kjekt med bensindelen så jeg slipper å kjøre langt for å lade. Rekkevidden på min er 50 km, da, skjønner jo at 14 er litt i minste laget. Til dere som skriver at "ingen" kjøper hybrid lenger: bare tull! Fire av mine kollegaer har kjøpt ny bil. de siste månedene og alle har kjøpt hybrid. Anonymkode: 68497...1f3 At ingen kjøper hybrid stemmer ikke..Tallene kommer hver mnd. på OFV og hybrid har ca 15% markedsandel nå, og andelen er synkende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 4. juni 2023 #46 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis man ikke har mulighet til å lade hjemme, og i perioder bare er ute og kjører korte turer noen få ganger i uka, da kan man jo ikke ha elbil😏 Anonymkode: 1ebeb...a95 Tja...i så fall kanskje en eldre model S med gratis lading..?. At du kjører lite er uproblematisk for elbilen...du kan halvlade den og la den stå i årevis uten at det er noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #47 Del Skrevet 4. juni 2023 Jeg kjøpte en hybrid fordi det passer til mitt bruk, og jeg har ikke tenkt å bytte bil på lenge. Jeg kjøpte en Audi E-tron A3 som hadde gått 50 000 til 190 000,- Det er en 2018 modell. Fantastisk komfortabel å kjøre, kvalitet og veldig sikker om ulykke skulle skje. Den går ca 50 km på en lading. Tenker at jeg har gjort et godt kjøp. Hadde jeg hatt et større budsjett hadde jeg selvsagt kjøpt Audi elbil, men det har jeg ikke. Anonymkode: 68497...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #48 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du ikke har tilgang til lading, hva er da årsaken til at du valgte hybrid og ikke ren diesel- eller bensinbil? Er det fordi diesel- og bensinbiler er på vei ut? Jeg lurer oppriktig, for jeg skal kjøpe ny bil selv snart. Kan ikke ha ren elbil, da jeg bor i blokk og har parkeringsplass et stykke unna. Anonymkode: 1ebeb...a95 Ikke den du siterte, men har samme bilen. Hybrid som en ikke lader. Den er gjerrig på drivstoff. Visste ikke at tanken er mindre før jeg leste dette. Anonymkode: 4f5cd...433 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #49 Del Skrevet 4. juni 2023 Snok1 skrev (1 time siden): Hvorfor har du hybridbil når du ikke får ladet den? Hva er vitsen? Bilen lader seg selv. Du vet det er 2 typer hybrid? Anonymkode: 4f5cd...433 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 4. juni 2023 #50 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bilen lader seg selv. Du vet det er 2 typer hybrid? Anonymkode: 4f5cd...433 Den bruker altså bensin for å spare bensin. Det er jo et konsept som griper om seg. 😁 La meg gjette: Den er eldre enn 2016? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 4. juni 2023 #51 Del Skrevet 4. juni 2023 Jeg ønsket veldig å kjøpe elbil. Men borettslaget har ikke ladestasjon. Jeg trenger bare elbil i hverdagen. Kjører korte avstander. Resten av tiden, tar fly og tog. Måtte kjøpe bensinbil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 4. juni 2023 #52 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Bilen lader seg selv. Du vet det er 2 typer hybrid? Anonymkode: 4f5cd...433 Javisst...ladbare hybrider og bilindustriens fossilsorte får Toyota som bruker mer penger på lobbyvirksomhet enn på å utvikle elbiler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 4. juni 2023 #53 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kjøpte en hybrid fordi det passer til mitt bruk, og jeg har ikke tenkt å bytte bil på lenge. Jeg kjøpte en Audi E-tron A3 som hadde gått 50 000 til 190 000,- Det er en 2018 modell. Fantastisk komfortabel å kjøre, kvalitet og veldig sikker om ulykke skulle skje. Den går ca 50 km på en lading. Tenker at jeg har gjort et godt kjøp. Hadde jeg hatt et større budsjett hadde jeg selvsagt kjøpt Audi elbil, men det har jeg ikke. Anonymkode: 68497...1f3 Du hadde jo fått nyere 40 kw Leaf og MG for de pengene...trolig den Mazdaen med det lille batteriet og..?.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #54 Del Skrevet 4. juni 2023 Vil ikke ha elbil pga kort levetid på batteriet. Har diesel nå men kunne tenkt meg en hybrid, gjerne selvladende da strømmen er dyr og jeg kun kan lade hjemme. Anonymkode: 3a882...781 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #55 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva med servicebehov på hybrider? Jeg leser at det er dyrere å ha hybrider på verksted enn rene bensin- og dieselbiler? Kunne du anbefalt å kjøpe en ren diesel- eller bensinbil? Anonymkode: 1ebeb...a95 Bare tull, hvorfor skulle det være dyrere? Jeg er i hvert fall kjempefornøyd med min selvlydende hybrid, fungerer utmerket til allslags kjøring, og drivstofforbruket er bare en brøkdel av min gamle fossilbil (som heller ikke brukte all verden). Må le litt når jeg leser denne tråden, for her er det mange med veldig sterke meninger om hybrider til tross for at de åpenbart har null erfaring Anonymkode: 94dd4...45a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #56 Del Skrevet 5. juni 2023 Automagisk skrev (5 timer siden): Du hadde jo fått nyere 40 kw Leaf og MG for de pengene...trolig den Mazdaen med det lille batteriet og..?.... Når valget står mellom en eldre Leaf og en 2018 Audi er det ikke en eldre Leaf jeg går for. Du får ikke en ny Leaf til 190000 som funker til mitt bruk. Heller ikke en brukt Mazda med dårlig batterikapasitet. Anonymkode: 68497...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #57 Del Skrevet 5. juni 2023 Wedding skrev (På 4.6.2023 den 6.06): Jeg bor på landsbygda og kjører dieselbil, lange avstander så diesel passer best synes jeg. Samme her. Kjøpte meg nettopp ny/brukt bil og det ble diesel. Men, etter hvert som batteriene blir enda større og bedre, vil jeg nok med tiden går over til elektrisk. Når vi begynner å se en rekkevidde opp mot 80-100 mil, vil det være noe helt annet enn i dag. Anonymkode: 91aee...000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #58 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare tull, hvorfor skulle det være dyrere? Jeg er i hvert fall kjempefornøyd med min selvlydende hybrid, fungerer utmerket til allslags kjøring, og drivstofforbruket er bare en brøkdel av min gamle fossilbil (som heller ikke brukte all verden). Må le litt når jeg leser denne tråden, for her er det mange med veldig sterke meninger om hybrider til tross for at de åpenbart har null erfaring Anonymkode: 94dd4...45a En hybrid har to driftslinjer, og koster derfor mer når en skal ha service. Anonymkode: 91aee...000 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 5. juni 2023 #59 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): En hybrid har to driftslinjer, og koster derfor mer når en skal ha service. Anonymkode: 91aee...000 Dette er det åpenbart korrekte svaret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBrukar0 Skrevet 5. juni 2023 #60 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke den du siterte, men har samme bilen. Hybrid som en ikke lader. Den er gjerrig på drivstoff. Visste ikke at tanken er mindre før jeg leste dette. Anonymkode: 4f5cd...433 Samme her. Mindre tank enn på den forrige Toyotaen min, men fyller sjeldnere bensin. Og kr. 40 000,- lavere avgifter enn bensinvarianten da jeg kjøpte den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå