Snok1 Skrevet 4. juni 2023 #21 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Joda, jeg vet det. Men ikke du. Joda, det tilhører det samme begrepet. Har bedre peiling enn hva du tør å tro. Anonymkode: f9dfd...de9 Du er allerede busta.☺️ Kos deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #22 Del Skrevet 4. juni 2023 Snok1 skrev (42 minutter siden): Du er allerede busta.☺️ Kos deg. Deg som liker å tro det bare! Anonymkode: f9dfd...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 4. juni 2023 #23 Del Skrevet 4. juni 2023 Elbil uten tvil. Fordi det blir fremtiden. Dessuten er det mye mer moro å kjøre elbil, spesielt tesla. Ikke minst tryggere bil. Ulemper med bensin og diesel er at det forsvinner litt etter litt, bensin og dieselbiler vil forsvinne helt og hører til fortiden, det er dyrt med bensin og diesel, du er alltid avhengig av en bensinstasjon, mens med elbil kan du lade hjemme. Jeg er så glad jeg har elbil fordi jeg hatet å fylle bensin/diesel. Det var så grisete å ta i de pumpene. Joda luktet godt, men for et gris! Nei kommer aldri til å savne det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #24 Del Skrevet 4. juni 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg vil fraråde hybrid. Jeg kjøpte min fordi jeg ville være miljøvennlig, men vågde ikke kjøpe elbil pga rekkeviddeangst. El-delen er bare en vits. Rekkevidden er bare 14 km. Samtidig så er bensintanken mye mindre enn på vanlig bil, slik at jeg må fylle bensin mye hyppigere enn på min gamle bensinbil. Ikke har hybridbil fordelen av gratis parkering, gratis bomring eller gratis lading. Skjønt, de fordelene er jo uansett på vei ut for elbiler også. Min neste bil blir en elbil! Anonymkode: e16b9...a53 Hva slags hybrid er det du har a??? Rekkevidden på min er 50 km, funker fint for bykjøring og til/fra jobb for meg. Ingen problemer med at bensintanken er mindre enn vanlig, men nå kjører jeg sjeldent langtur (mer enn 2 timer en vei) Anonymkode: d4c5e...8f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheik Skrevet 4. juni 2023 #25 Del Skrevet 4. juni 2023 Så lenge prisene på elbil er så høye som de er og jeg ikke har tilgang til lading hjemme, velger jeg fossilbil. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archer Skrevet 4. juni 2023 #26 Del Skrevet 4. juni 2023 Warrior skrev (4 minutter siden): Elbil uten tvil. Fordi det blir fremtiden. Dessuten er det mye mer moro å kjøre elbil, spesielt tesla. Ikke minst tryggere bil. Ulemper med bensin og diesel er at det forsvinner litt etter litt, bensin og dieselbiler vil forsvinne helt og hører til fortiden, det er dyrt med bensin og diesel, du er alltid avhengig av en bensinstasjon, mens med elbil kan du lade hjemme. Jeg er så glad jeg har elbil fordi jeg hatet å fylle bensin/diesel. Det var så grisete å ta i de pumpene. Joda luktet godt, men for et gris! Nei kommer aldri til å savne det. Men du må jo fortsatt lade el-bilen din på bensinstasjon hvis du skal på tur da......👀🤦🤦 er det mulig... og en annen ting, jeg som mann klarer fint å ta på en diesel/bensinpumpe uten å hyle som en kjerring hvis jeg får litt diesel på fingra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #27 Del Skrevet 4. juni 2023 For min del hybrid. Jeg har ikke mulighet til å lade hjemme siden jeg bor i leilighet, og det er kjappere å fylle bensin "borte" enn å lade "borte". Dessuten er ikke hybriden min moden for å byttes ut enda. Anonymkode: 29ae3...f5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 4. juni 2023 #28 Del Skrevet 4. juni 2023 (endret) Archer skrev (2 timer siden): Men du må jo fortsatt lade el-bilen din på bensinstasjon hvis du skal på tur da......👀🤦🤦 er det mulig... og en annen ting, jeg som mann klarer fint å ta på en diesel/bensinpumpe uten å hyle som en kjerring hvis jeg får litt diesel på fingra. Ja men lader fortsatt mest hjemme Har aldri hylt jeg heller av å få bensin/diesel på fingrene men at det er ekkelt og grisete ja det er det for meg. Så veldig glad at den tiden er over. Sånn er det. Alle er forskjellig. At andre ikke har problem med det er jo bare flott for de som liker å fylle bensin/diesel. Uansett vil jeg fortsatt anbefale elbil som blir spurt om i HI. Uten tvil elbil. Mer fordeler enn ulemper for meg i alle fall med min tesla. Vet ikke hvordan alle elbiler er men regner med de fleste er gode biler. Bensin eller diesel bil vil nok ikke vare for alltid heller. Flere og flere kjøper seg elbil. Sånn er det nå og sånn blir fremtiden. For noen år siden var jeg også sånn at jeg skulle da aldri ha elbil. Skjønner ikke hvorfor jeg tenkte sånn. For nå er det jo de beste bilene. Synes jeg. Alle som jeg kjenner som har elbil er fornøyd med bilen sin. Endret 4. juni 2023 av Warrior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loke37 Skrevet 4. juni 2023 #29 Del Skrevet 4. juni 2023 Har Toyota Auris hybrid, 2016 modell. Er fornøyd, bor i Oslo og fyller lite bensin. Har ikke lademuligheter, har ikke tilgang til lading, verken hjemme eller på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBrukar0 Skrevet 4. juni 2023 #30 Del Skrevet 4. juni 2023 Jeg har full-hybrid fordi jeg ikke hadde mulighet til å lade hjemme da jeg måtte kjøpe ny bil og hybrid hadde mye lavere avgifter enn bensin-versjon. Når bilen allerede er produsert ser jeg ingen gode klima-argument for å bytte den ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #31 Del Skrevet 4. juni 2023 Skal aldri ha el-bil Anonymkode: 29878...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #32 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg vil fraråde hybrid. Jeg kjøpte min fordi jeg ville være miljøvennlig, men vågde ikke kjøpe elbil pga rekkeviddeangst. El-delen er bare en vits. Rekkevidden er bare 14 km. Samtidig så er bensintanken mye mindre enn på vanlig bil, slik at jeg må fylle bensin mye hyppigere enn på min gamle bensinbil. Ikke har hybridbil fordelen av gratis parkering, gratis bomring eller gratis lading. Skjønt, de fordelene er jo uansett på vei ut for elbiler også. Min neste bil blir en elbil! Anonymkode: e16b9...a53 Og jeg vil anbefale hybrid! Til mitt bruk er den perfekt. Kommer til og fra jobb på el, og kjører en god del rundt når jeg f.eks er på hytta, da er det kjekt med bensindelen så jeg slipper å kjøre langt for å lade. Rekkevidden på min er 50 km, da, skjønner jo at 14 er litt i minste laget. Til dere som skriver at "ingen" kjøper hybrid lenger: bare tull! Fire av mine kollegaer har kjøpt ny bil. de siste månedene og alle har kjøpt hybrid. Anonymkode: 68497...1f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archer Skrevet 4. juni 2023 #33 Del Skrevet 4. juni 2023 Warrior skrev (1 time siden): Ja men lader fortsatt mest hjemme Har aldri hylt jeg heller av å få bensin/diesel på fingrene men at det er ekkelt og grisete ja det er det for meg. Så veldig glad at den tiden er over. Sånn er det. Alle er forskjellig. At andre ikke har problem med det er jo bare flott for de som liker å fylle bensin/diesel. Uansett vil jeg fortsatt anbefale elbil som blir spurt om i HI. Uten tvil elbil. Mer fordeler enn ulemper for meg i alle fall med min tesla. Vet ikke hvordan alle elbiler er men regner med de fleste er gode biler. Bensin eller diesel bil vil nok ikke vare for alltid heller. Flere og flere kjøper seg elbil. Sånn er det nå og sånn blir fremtiden. For noen år siden var jeg også sånn at jeg skulle da aldri ha elbil. Skjønner ikke hvorfor jeg tenkte sånn. For nå er det jo de beste bilene. Synes jeg. Alle som jeg kjenner som har elbil er fornøyd med bilen sin. Fint for deg da, men alle har ikke like god råd som deg til å bare kjøpe en tesla eller en annen grei elbil til over 100.000kr. Og alle vil ikke eller har mulighet til å ta billån, tenkt noe på det eller? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 4. juni 2023 #34 Del Skrevet 4. juni 2023 Loke37 skrev (1 time siden): Har Toyota Auris hybrid, 2016 modell. Er fornøyd, bor i Oslo og fyller lite bensin. Har ikke lademuligheter, har ikke tilgang til lading, verken hjemme eller på jobb. Hvorfor har du hybridbil når du ikke får ladet den? Hva er vitsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 4. juni 2023 #35 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Til dere som skriver at "ingen" kjøper hybrid lenger: bare tull! Fire av mine kollegaer har kjøpt ny bil. de siste månedene og alle har kjøpt hybrid. De har ikke kjøpt nye hybrider?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 4. juni 2023 #36 Del Skrevet 4. juni 2023 Archer skrev (6 minutter siden): Fint for deg da, men alle har ikke like god råd som deg til å bare kjøpe en tesla eller en annen grei elbil til over 100.000kr. Og alle vil ikke eller har mulighet til å ta billån, tenkt noe på det eller? Hva folk har råd til og ikke kan ikke jeg si noe om, men det finnes ikke bare dyre elbiler. Jeg anbefaler elbil, så er det ikke opp til meg hva folk kjøper. Det er opp til hver enkel person. Jeg bare anbefaler og sier hvorfor jeg mener de er best. Ellers kjøper selvfølgelig folk den bilen de selv vil ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #37 Del Skrevet 4. juni 2023 Loke37 skrev (1 time siden): Har Toyota Auris hybrid, 2016 modell. Er fornøyd, bor i Oslo og fyller lite bensin. Har ikke lademuligheter, har ikke tilgang til lading, verken hjemme eller på jobb. Hvis du ikke har tilgang til lading, hva er da årsaken til at du valgte hybrid og ikke ren diesel- eller bensinbil? Er det fordi diesel- og bensinbiler er på vei ut? Jeg lurer oppriktig, for jeg skal kjøpe ny bil selv snart. Kan ikke ha ren elbil, da jeg bor i blokk og har parkeringsplass et stykke unna. Anonymkode: 1ebeb...a95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #38 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvis du ikke har tilgang til lading, hva er da årsaken til at du valgte hybrid og ikke ren diesel- eller bensinbil? Er det fordi diesel- og bensinbiler er på vei ut? Jeg lurer oppriktig, for jeg skal kjøpe ny bil selv snart. Kan ikke ha ren elbil, da jeg bor i blokk og har parkeringsplass et stykke unna. Anonymkode: 1ebeb...a95 Toyota Hybrid er ikke ladbar hybrid, men de veksler mellom el/bensin under kjøring. Batteriet lades under kjøring. Er ikke like bra som elbil eller ladbar hybrid, men litt å spare er det. Ellers så har min bedre halvdel kjøpt seg ladbar hybrid 23-modell, så til deg som gnåler om det - joda det er nye hybrider å få kjøpt. Anonymkode: 3f76b...2b8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 4. juni 2023 #39 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Mange firmabiler som er hybrid nå, da alle fordeler med elbil er borte. Snakker ikke om bom/parkering da nei. Anonymkode: f9dfd...de9 Den største fordelen med elbil er at dieselen koster 23 kr litern og den forsvinner aldri. Den nest største fordelen er at elbiler har minimalt med servicebehov fordi den ikke har servicedeler som må byttes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 4. juni 2023 #40 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Toyota Hybrid er ikke ladbar hybrid, men de veksler mellom el/bensin under kjøring. Batteriet lades under kjøring. Er ikke like bra som elbil eller ladbar hybrid, men litt å spare er det. Ellers så har min bedre halvdel kjøpt seg ladbar hybrid 23-modell, så til deg som gnåler om det - joda det er nye hybrider å få kjøpt. Anonymkode: 3f76b...2b8 Du får kjøpt de men du kommer aldri til å få solgt de igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå