Anonym1112345 Skrevet 3. juni 2023 #1 Del Skrevet 3. juni 2023 Hei! Jeg er en jente på 26 år uten høyere utdanning. Jeg har ikke tenkt å studere videre da skole aldri har vært noe for meg (har add diagnose) som gjør jeg sliter veldig med det faglige. jeg har hørt om flere som har jobber som forpleiningassistent offshore og dette er en jobb jeg kunne tenkt meg da jeg synes å jobbe turnus er perfekt for meg og jobben virker ganske grei. Men jeg sliter med hvordan jeg skal gå fram for å få en slik jobb.. må jeg ta noen sikkerhetskurs og div så må jeg bare søke når det kommer ut ledige stillinger? Eller kan jeg kontakte et firma? Usikker på hvordan jeg får meg jobben… noen råd/tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #2 Del Skrevet 3. juni 2023 Du må først ta flere kurs som du må betale selv (flere titusener) og selv da er du ikke garantert jobb. Men hvis du først får et bein innenfor, er det gode betingelser og god lønn. Anonymkode: 568a4...1b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #3 Del Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 3.6.2023 den 15.47): Du må først ta flere kurs som du må betale selv (flere titusener) og selv da er du ikke garantert jobb. Men hvis du først får et bein innenfor, er det gode betingelser og god lønn. Anonymkode: 568a4...1b6 Har allerede sikkerhetskurs og helseattest (fra tidligere offshorejobb), og så tok jeg førstehjelpskurs nå☺️Men tror jeg bør ha verne- og miljøkurs og fysisk test og🧐☺️🙏🔮✨ Anonymkode: 84bcf...a0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #4 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (På 25.7.2023 den 20.55): Har allerede sikkerhetskurs og helseattest (fra tidligere offshorejobb), og så tok jeg førstehjelpskurs nå☺️Men tror jeg bør ha verne- og miljøkurs og fysisk test og🧐☺️🙏🔮✨ Anonymkode: 84bcf...a0c Det eneste du "må" ha er GSK, førstehjelpskurs og helseattest. kondisjonstesten er det kun servicearbeiderne som er på helidekket i Equinor som må ha. Det er dårlig marked for tiden så generelt ikke et lurt tidspunkt å svi av mer penger på kurs nå iom at kursene er ferskvare. Når Equinor lyste ut sist var det rundt 2000 søkere på noen få stillinger. EMOU/ESS skal ha litt folk men de har en lang liste tidligere ansatte som er satt på land å plukke fra mitt beste tips er vel egentlig å ta fagbrev som renholdsoperatør og jobbe med faget på land frem til det blir bedre tider Anonymkode: 9a762...673 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #5 Del Skrevet 26. september 2023 Fin måte å få in en fot offshore er å søke om jobb i ISO fagene. Kvinner får lett jobb pga ”kjønnskvotering”. Etter det er det lett å søke på jobb i forpleining. Iom du har da fått offshore erfaring. Anonymkode: 076bf...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #6 Del Skrevet 26. september 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Fin måte å få in en fot offshore er å søke om jobb i ISO fagene. Kvinner får lett jobb pga ”kjønnskvotering”. Etter det er det lett å søke på jobb i forpleining. Iom du har da fått offshore erfaring. Anonymkode: 076bf...120 Hva er ISO-fagene? Anonymkode: cc25b...a8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #7 Del Skrevet 26. september 2023 Har du fagbrev innenfor helsefag, renhold eller kokk/servitør-faget? Det hjelper hvis du har det. Ta kontakt med de firmaene som har kontrakter for forpleining offshore. Jeg vet ikke lenger hvem som har kontraktene, men det finner du ut når du googler. Jeg ville begynt med ESS og Coor. Snakk med dem om de har behov for flere ansatte, og de vil fortelle deg hvilke kurs som er aktuelle. Sikkerhetskurs bruker disse firmaene å dekke for sine ansatte. Anonymkode: eb3a4...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #8 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (På 26.9.2023 den 9.04): Hva er ISO-fagene? Anonymkode: cc25b...a8f AnonymBruker skrev (På 26.9.2023 den 8.57): Fin måte å få in en fot offshore er å søke om jobb i ISO fagene. Kvinner får lett jobb pga ”kjønnskvotering”. Etter det er det lett å søke på jobb i forpleining. Iom du har da fått offshore erfaring. Anonymkode: 076bf...120 Jeg lurer og på hva ISOfagene er! Men jeg har 13år offshore som noe annet da☺️☺️Så har egentlig den erfaringen☺️ Anonymkode: 84bcf...a0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #9 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg lurer og på hva ISOfagene er! Men jeg har 13år offshore som noe annet da☺️☺️Så har egentlig den erfaringen☺️ Anonymkode: 84bcf...a0c 2 sek googlesøk: Anonymkode: fa4fc...77b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #10 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (8 timer siden): 2 sek googlesøk: Anonymkode: fa4fc...77b Greit, men disse fagene offshore er også myyye dårligere betalt! Og har mye dårligere eller ingen schedule, så det er ikke for meg.. Anonymkode: 84bcf...a0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #11 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Greit, men disse fagene offshore er også myyye dårligere betalt! Og har mye dårligere eller ingen schedule, så det er ikke for meg.. Anonymkode: 84bcf...a0c Men det er en fot innenfor. Tilkomstteknikk er også veldig etterspurt offshore. Jeg ville også anbefalt å gått som hjelpearbeider og fått fagbrev innen f.eks. platearbeider eller elektro/instrument, det gir mange muligheter. Jeg er avdelingsleder for nesten 50 stk og ca halvparten er i fast offshore rotasjon hele året. Anonymkode: 776b6...45a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #12 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det er en fot innenfor. Tilkomstteknikk er også veldig etterspurt offshore. Jeg ville også anbefalt å gått som hjelpearbeider og fått fagbrev innen f.eks. platearbeider eller elektro/instrument, det gir mange muligheter. Jeg er avdelingsleder for nesten 50 stk og ca halvparten er i fast offshore rotasjon hele året. Anonymkode: 776b6...45a Okey.. Det er jo en mulighet☺️Klatrer da altså, tilkomsttekniker? Gå som hjelpearbeider på land og så ta fagbrev etter en del år da? 5år som m renhold?😅 Hva er de forskjellige rotasjonene dere har da? Jeg har liksom 13år offshore.. men ja. Det er en vurdering dette.. Aller mest lyst i forpleiningen, så kanskje ta ColorLine først.. Men jeg kunne også prøvd noe som dette☺️🤔☺️👷♀️Vi får se Anonymkode: 84bcf...a0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #13 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Okey.. Det er jo en mulighet☺️Klatrer da altså, tilkomsttekniker? Gå som hjelpearbeider på land og så ta fagbrev etter en del år da? 5år som m renhold?😅 Hva er de forskjellige rotasjonene dere har da? Jeg har liksom 13år offshore.. men ja. Det er en vurdering dette.. Aller mest lyst i forpleiningen, så kanskje ta ColorLine først.. Men jeg kunne også prøvd noe som dette☺️🤔☺️👷♀️Vi får se Anonymkode: 84bcf...a0c Vi har 14-21 og 14-28 en sjelden gang 14-14 ☺️ klatrer ja, sjekk ut f.eks. Vertikal service de ansetter periodevis en del folk Anonymkode: 776b6...45a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå