Gå til innhold

Vikeplikt!


Cuba

Anbefalte innlegg

Tror jeg får sammenbrudd snart!!

Til idioten jeg traff på i dag, pluss alle dere andre:

Er det vanskelig å få inn i hodet at når du skal ut på f.eks. E6 og det er vikepliktskilt i stede for fletteskilt så skal du vike!?!? Jeg er så lei dette så noen ganger så får jeg bare lyst til å drite i å slippe dere fram og kjøre uten å gjøre tegn til å ha sett deg! I dag kom du, med god fart! Så deg i sidesynet! Og du gasset på mer og mer til vi lå side om side! Når innkjøringsfeltet nesten var slutt la du deg ut rett foran meg.. Uten en gang å blinke ut! Hadde du i det minste gjort det! Hadde det ikke vært for at jeg var pittelitt glad i livet mitt hadde jeg bare kjørt på!

Hva tenker dere egentlig? Har ikke vikepliktskilt samme betydning i innkjøring til en motorvei som i et vanlig veikryss? Eller gjør dere sånn i vanlig veikryss og..?? Bare kjører ut selv om det kommer biler?

Greit nok, ser man at det er god tid til å komme seg ut uten at bilen som kommer må bråbremse er det jo greit..

Huff.. gruer meg til jeg kommer til det krysset der hver dag! Når sånt skjer blir jeg både redd og sint!! :frustrert::frustrert::sur:

Endret av Cuba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke alle vet hva vikeplikt er nei... HAr ei venninne som stadig utbryter i overraskelse når folk stopper for henne... når hun kjører på forkjørsvei stopper hun likevel for trafikk fra høyre... Da forventer hun jo også når hun kommer fra høyre i samme kryss at andre skal stoppe for henne....

Nåja, det er vel ikke vikeplikt hun ikke vet hva er, men forkjørsrett, kanskje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet ikke hva vikteplikt er! Tenkte faktisk veldig lenge over det og fant ut at jeg måtte inn her for å finne det ut... Trodde det var noe fancy nytt noe. :sjenert:

...men vikeplikt kan jeg. Bare for å nevne det. ;)

Endret av Ithaca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner forresten godt at du blir redd. Har tenkt det samme som deg mange ganger. Noen skulle aldri fått førerkort! Og det verste er at det ikke er noe å gjøre med... :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Ja, nei det er ikke så greit!

Mye skummelt.. Satt på med en en gang og så kom vi til et lite stykket tre-felt! Hun skjønte vel ikke at hun skulle legge seg inn.. Bilen bak la seg jo helt oppi skiltet hennes og blinka og greier! Hun: "Drit i det da!! Kan ikke kjøre noe forterere"!!!

:overrasket:

Til slutt måtte han kjøre forbi henne på utsiden (eller innsiden om du vil)!

Turte ikke si noe da jeg ikke kjenner henne..

Har opplevd å komme bak en sånn en selv.. irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet ikke hva vikteplikt er! Tenkte faktisk veldig lenge over det og fant ut at jeg måtte inn her for å finne det ut...

He he.. oj da! Ja, der ser du hvor sint jeg er!!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske irriterende at folk ikke gidder å overholde vikeplikten sin.

Hadde jeg hatt en gammel holk av en bil hadde jeg kjørt rett ut fra her jeg bor for her kommer ikke bilene fort.

Mulig noen blir sinte på meg nå, men jeg synes gamle gubber er verst (er kanskje ikke så mange av dem her på KG), jeg bryr meg ikke noe den såkalte "gentlemannsregelen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig bare en ting å si, og det er at det er utrolig mange tullinger i trafikken som ikke bryr seg om andre enn seg selv :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt så er jeg helt enig.

Men samtidig så blir jeg like frustrert over folk som er lite smidige fordi de etter skiltingen har "rett" til å kjøre på.

Trafikken hadde blitt et mye bedre sted å være om man prøvde å ta mer hensyn til hverandre der det lot seg gjøre. Og ahdde som mål å få trafikken til å gli så godt som mulig.

Ofte skal det ikke mer til enn å slakke litt på gassen, eller å slippe inn en som skaper kork bak seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt så er jeg helt enig.

Men samtidig så blir jeg like frustrert over folk som er lite smidige fordi de etter skiltingen har "rett" til å kjøre på.

Trafikken hadde blitt et mye bedre sted å være om man prøvde å ta mer hensyn til hverandre der det lot seg gjøre. Og ahdde som mål å få trafikken til å gli så godt som mulig.

Ofte skal det ikke mer til enn å slakke litt på gassen, eller å slippe inn en som skaper kork bak seg.

Jeg er helt enig med deg, :-) anna, smidighet er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt så er jeg helt enig.

Men samtidig så blir jeg like frustrert over folk som er lite smidige fordi de etter skiltingen har "rett" til å kjøre på.

Trafikken hadde blitt et mye bedre sted å være om man prøvde å ta mer hensyn til hverandre der det lot seg gjøre. Og ahdde som mål å få trafikken til å gli så godt som mulig.

Ofte skal det ikke mer til enn å slakke litt på gassen, eller å slippe inn en som skaper kork bak seg.

Jada, håper ikke dere trodde det var det jeg mente! At man absolutt skal stå på retten sin!

Jeg slipper ofte fram biler i nevnte utkjøring, ellers kommer de jo aldri ut! Men jeg vet at mange tror det er fletteregel nettopp der, og det er det som gjør det så farlig.

Jeg ser alltid an trafikken, og slipper fram biler når jeg ser det er nødvendig, nettopp får å få flyt i trafikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tror visst at vikeplikten ikke gjelder hvis man bare sniker seg saaakte frem til man står midt i f.eks. rundkjøringen. Da har de andre bilistene ikke noe valg, men må slippe dem frem. Duster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...