AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #1 Del Skrevet 3. juni 2023 Vet ikke hva jeg vil med denne tråden, men hører på sangene til Käärijä og synes bare at finsk at er et så fint språk. Og de lange ordene og at det ikke ligner på skandinavisk i det heletatt. Ja vet de har sykt lange ord. Føler flere det samme.? Anonymkode: 83563...0f3 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #2 Del Skrevet 3. juni 2023 Ja. Digger finsk. Anonymkode: ab714...646 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #3 Del Skrevet 3. juni 2023 Anonymkode: 83563...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #4 Del Skrevet 3. juni 2023 Kan ikke si meg enig i det, nei. Anonymkode: cacd0...786 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 3. juni 2023 #5 Del Skrevet 3. juni 2023 Finsk er ikke vakkert. Det er veldig hardt med alle konsonantene. Men morsomt å høre på, det er det jo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 3. juni 2023 #6 Del Skrevet 3. juni 2023 Tenker med grøss på hvor vanskelig det er å lære seg 14 kasus😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 3. juni 2023 #7 Del Skrevet 3. juni 2023 Jeg hadde mange finske venner da jeg bodde på andre siden av jordkloden, det var reale folk! Språket er fint og finner sutrer ikke slik jeg føler nordmenn gjør i større utstrekning, de er hardtarbeidende og innovative. Finland er verdens lykkeligste land og da får man også godt inntrykk av språket. https://www.fn.no/nyheter/fn-finland-er-verdens-lykkeligste-land-norge-paa-sjuende-plass 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 3. juni 2023 #8 Del Skrevet 3. juni 2023 (endret) Jeg elsker det finske språket! 🇫🇮 Har studert finsk på hobbybasis i over ti år og snakket det godt nok til å føre en samtale selv om det ikke er flytende. Når jeg snakker med finner pleier jeg å si at jeg synes språket er vakkert, men da pleier de bare å le tilbake. De er ikke vant med at nordmenn og svensker liker språket deres. Jeg så den finske eurovision-finalen direkte via Yle, og selv om Käärijä ikke var min favoritt, storkosa jeg meg over at en finskspråklig sang vant. Endret 3. juni 2023 av Perelandra La inn bilde 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #9 Del Skrevet 5. juni 2023 Jeg synes ikke det er vakkert, til tross for at jeg har skogfinsk slekt. Anonymkode: 15ac5...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #10 Del Skrevet 5. juni 2023 Det høres flott ut! Og passer skikkelig godt til Käärijäs musikk. Tipper Duolingo har fått et oppsving men jeg har ikke tålmodighet. Tror det er fryktelig vanskelig å lære seg finsk. Jeg har en finsk kollega som sier at det er et av de verste språkene å lære seg. Anonymkode: 4d807...731 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #11 Del Skrevet 6. juni 2023 Suomalainen runo pelkääkään laisinkaan tanssimaan pelkääkään sammaltaa Kittokset Käärijä 🤍💙 Anonymkode: 6b999...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #12 Del Skrevet 6. juni 2023 Gøy å høre at noen synes det er vakkert. 🩷 Jeg er halvt finsk og snakker språket flytende. Synes det er vanskelig å bedømme selv, men jeg er veldig glad i finsk. Anonymkode: d50b7...ee3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #13 Del Skrevet 6. juni 2023 Hareena skrev (På 3.6.2023 den 13.48): Jeg hadde mange finske venner da jeg bodde på andre siden av jordkloden, det var reale folk! Språket er fint og finner sutrer ikke slik jeg føler nordmenn gjør i større utstrekning, de er hardtarbeidende og innovative. Finland er verdens lykkeligste land og da får man også godt inntrykk av språket. https://www.fn.no/nyheter/fn-finland-er-verdens-lykkeligste-land-norge-paa-sjuende-plass Den norske sutringsfriheten😅. Har bodd i Finland i 25 år og kjenner ikke igjen det mange sier om finner: kalde og mutte. Språket kan høres sånn ut når man ikke forstår det, men folket er varme og morsomme. Anonymkode: 17066...c08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 6. juni 2023 #14 Del Skrevet 6. juni 2023 Jeg forstår ikke et kvekk, men syns det er et veldig fint språk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 6. juni 2023 #15 Del Skrevet 6. juni 2023 Hulderen skrev (På 3.6.2023 den 13.39): Finsk er ikke vakkert. Det er veldig hardt med alle konsonantene. Men morsomt å høre på, det er det jo. Finsk er jo proppfullt av doddeltvokaler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #16 Del Skrevet 6. juni 2023 Grusomt språk, dog hakket bedre enn dansk. Anonymkode: fcacf...1c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 6. juni 2023 #17 Del Skrevet 6. juni 2023 Av de nordiske landa så liker jeg kun norsk og finsk, så ja det er et flott språk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå