Gå til innhold

Hverdagsvennskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En som jeg anser som min nærmeste, og som jeg har tenkt at jeg er den nærmeste til (i hvert fall utenom familien), var tilsynelatende ute på byen i kveld uten å si noe om det før ganske sent. Jeg spurte "skal du ut i kveld? " og fikk svar to timer senere. "Er i Oslo". Det gadd jeg ikke å svare på. Det var too little too late. Jeg var selv ute med noen andre og spurte for å se om vedkommende ville være med. Ringte meg for snart en time siden, ganske lenge etter mld jeg ikke svarte på. Jeg gadd ikke å besvare anropet.

Vi har vært mye ute på byen over flere år, men virker som at vedkommende har vært litt mindre lysten på det i det siste. Virker som at jeg egentlig ikke er bra nok til helgene, men at i nøden spiser fanden fluer. Litt satt på spissen. Vedkommende har mange bekjente, men få faste å være med. 

Vedkommende ringer meg flere ganger i løpet av uka og har et langt større sosialt behov enn meg, men jeg tenker jo at dersom det har blitt slik at jeg nedprioriteres i helgene, men er en nyttig samtalepartner resten av uka, så vil samtalene preges av det. Kortere samtaler, jeg kommer til å bry meg mindre og så får det bli som det blir.

Tanker? 

Anonymkode: d0905...470

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har man meldeplikt ovenfor gode venner, tenker du? Må man alltid si fra til nære venner hva man skal, og spørre om de vil være med? Jeg tenker det høres veldig slitsomt ut. Både gode venner og partnere har behov for å være sammen med andre også, man har behov for ulike miljøer. 

Anonymkode: 1ce41...c2b

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mest glad i hverdagsvennene. Kan bruke helgene med mange forskjellige, men andre jeg trives med i hverdagen og stoler på.i helt annen grad.

Anonymkode: 80532...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

En som jeg anser som min nærmeste, og som jeg har tenkt at jeg er den nærmeste til (i hvert fall utenom familien), var tilsynelatende ute på byen i kveld uten å si noe om det før ganske sent. Jeg spurte "skal du ut i kveld? " og fikk svar to timer senere. "Er i Oslo". Det gadd jeg ikke å svare på. Det var too little too late. Jeg var selv ute med noen andre og spurte for å se om vedkommende ville være med. Ringte meg for snart en time siden, ganske lenge etter mld jeg ikke svarte på. Jeg gadd ikke å besvare anropet.

Vi har vært mye ute på byen over flere år, men virker som at vedkommende har vært litt mindre lysten på det i det siste. Virker som at jeg egentlig ikke er bra nok til helgene, men at i nøden spiser fanden fluer. Litt satt på spissen. Vedkommende har mange bekjente, men få faste å være med. 

Vedkommende ringer meg flere ganger i løpet av uka og har et langt større sosialt behov enn meg, men jeg tenker jo at dersom det har blitt slik at jeg nedprioriteres i helgene, men er en nyttig samtalepartner resten av uka, så vil samtalene preges av det. Kortere samtaler, jeg kommer til å bry meg mindre og så får det bli som det blir.

Tanker? 

Anonymkode: d0905...470

Javel, du bestemmer.. Men helt gjennomtenkt?

Anonymkode: c6bce...916

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det fint går an å være nære venner uten at en alltid må spørre hverandre om å være med hverandre og uten at noen trenger å lage noe drama-lama ut av det når det ikke blir gjort. Det høres ut som at du skal straffe henne for at hun har et liv du ikke alltid er med i, og med mindre dere er siamesiske tvillinger så skjønner jeg ikke helt denne straffe metoden.. Spesielt ikke viss hun er av en mer sosial type enn det du er, men du blir irritert fordi hun er med andre innimellom.. Nei altså:klo: Jeg forstår ikke hva du egentlig er blitt snurt for her. Det er flere hverdager enn helger så å ha gode, seriøse, lojale, pålitelige venner i hverdagen er vel bare gode greier, ser liksom ikke helt problemer her, blir litt dramaqueen over dette.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres veldig spesiell ut ts. 

Anonymkode: f647d...1e8

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger selvsagt ikke å inkludere meg i alt, og jeg prøver heller ikke å få med vedkommende på alt jeg blir invitert til, men hvis jeg får inntrykk av at jeg har blitt mindre interessant i helgene, ikke bra nok, så vil jeg ikke legge noen nevneverdig innsats i dette vennskapet resten av uka. Virker åpenbart at flere misforstod problemstillingen.

Anonymkode: d0905...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er nok mest glad i hverdagsvennene. Kan bruke helgene med mange forskjellige, men andre jeg trives med i hverdagen og stoler på.i helt annen grad.

Anonymkode: 80532...b4f

Men hverdagsvennene kan fort miste interessen om ting tyder på at man ikke er bra nok i helgene. Man risikerer å miste sine nærmeste. Så vidt jeg vet har vedkommende ingen andre å ringe til på denne måten. Vedkommende kan også være litt sosialt klønete, særlig mtp chat og sosiale medier, og hvis jeg ikke er bra nok til å henge med i helgene ser jeg ikke for meg å hjelpe til resten av uka når vedkommende lurer på hva man bør svare, hva man bør like med hva slags like-variant osv.

Anonymkode: d0905...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke alltid man vil blande venner. Hvis man er ute med kolleger for eksempel så er kanskje 90% av samtalen jobbsladder og ikke så interessant for andre, og man kan noen ganger ødelegge litt stemningen om man putter en utenforstående inn i miksen av en sammensveisa gjeng.

Jeg kan forstå at du reagerer TS, om dette er litt gjentakende oppførsel og du føler du ikke er "bra nok" lengre. Men jeg kan ikke forstå den utrolig barnslige reaksjonen din med å spille spill. Grow up. Ta telefonen og bare si det heller, kommuniser, ha en samtale. 

Anonymkode: 7548b...2ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Men hverdagsvennene kan fort miste interessen om ting tyder på at man ikke er bra nok i helgene. Man risikerer å miste sine nærmeste. Så vidt jeg vet har vedkommende ingen andre å ringe til på denne måten. Vedkommende kan også være litt sosialt klønete, særlig mtp chat og sosiale medier, og hvis jeg ikke er bra nok til å henge med i helgene ser jeg ikke for meg å hjelpe til resten av uka når vedkommende lurer på hva man bør svare, hva man bør like med hva slags like-variant osv.

Anonymkode: d0905...470

Er dere egentlig venner når du snakker slik om henne?

Anonymkode: f647d...1e8

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er dere egentlig venner når du snakker slik om henne?

Anonymkode: f647d...1e8

Det er et ganske merkelig vennskap. Vi har kjent hverandre i 10+ år og er som sagt trolig hverandres nærmeste, men pleier ikke å gratulere hverandre med dagen, vedkommende kan virke litt uinteressert når vi er med andre osv. Var på fest hos vedkommende tidligere i år og det var ikke et hei engang da vedkommende kom hjem etter å ha hentet noen og jeg allerede var der med andre.

Men stiller opp når det trengs i hvert fall. Jeg ble evakuert for ikke lenge siden, ringte midt på natta og fikk komme for å overnatte.

Anonymkode: d0905...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette.

Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mer enn en venn, disse er ikke nødvendigvis venner med hverandre og jeg bytter på hvem av dem jeg finner på ting med. Jeg har verken meldeplikt om hva jeg gjør til noen eller plikt til å invitere med andre på det jeg skal. 

Du høres kontrollerende ut.

Anonymkode: 35140...b7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...