Gå til innhold

Blod I avføring :O


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har slitt med magen siden 2020, løs mage 1-3 ganger om dagen. Har i mai 2023 levert 2 stk avføringsprøber his lege og begge har gitt utslag for blod I avføring. Jeg er bare 27 år og redd for hva dette kan være..  

Er det mulig at jeg som er så ung kan ha kreft et eller annet sted i systemet? Blodet var ikke synlig, måtte påvises ved test.

Noen som har vært borti det samme?

Anonymkode: e0337...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle kan jo få kreft, men sjansen for kreft i tarmen er større jo eldre man er. Det er andre årsaker til blod i avføring også som for eksempel magesår eller rift. 

Anonymkode: 38a9a...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IBD? Hemorider? Kreft?

Anonymkode: d8a0f...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

IBD? Hemorider? Kreft?

Anonymkode: d8a0f...e67

Fått time til koloskopi. Men redd for at det er kreft..

Har av og til sett blod på papiret (små mengder) men det som er påvist er ikke synlig blod.

Anonymkode: e0337...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Crohns? 

Anonymkode: 56dfa...cd6

Trodde crohns var mer ille? 

Anonymkode: e0337...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Trodde crohns var mer ille? 

Anonymkode: e0337...db4

Nei, ikke nødvendigvis. Er du mye slapp og trøtt da? Har du fått testet kalprotektin i avføring? Hva sier legen om diareen og blodet?

Anonymkode: a96f4...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, ikke nødvendigvis. Er du mye slapp og trøtt da? Har du fått testet kalprotektin i avføring? Hva sier legen om diareen og blodet?

Anonymkode: a96f4...b90

Nei kan ikke si at jeg er mye slapp og trøtt. Er i full jobb og jobber gjerne hjemme etter jobb også å er i full fart. Finner på ting etc. Legen sier ikke så mye, bare fått henvisning til koloskopi. 

Anonymkode: e0337...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Nei kan ikke si at jeg er mye slapp og trøtt. Er i full jobb og jobber gjerne hjemme etter jobb også å er i full fart. Finner på ting etc. Legen sier ikke så mye, bare fått henvisning til koloskopi. 

Anonymkode: e0337...db4

Leger kan jo ikke si noe før du har blitt undersøkt og prøver tatt. Det er mange grunner til at man kan ha blir i avføringen. En sjelden gang er det noe alvorlig. Slapp av og vent på svar på prøvene.

Anonymkode: f977a...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...